Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
jessicaV
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:08

Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door jessicaV »

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een nestje kittens in het bos gevonden, het waren er 5 waarvan 2 dood en 3 heb ik meegenomen.
Het melkdrinken gaat goed, het plassen ook maar het lukt me maar niet om er ontlasting uit te krijgen :???:
Volgens de dierenarts zijn de kittens een dag of 6, oogjes zijn nog dicht en navelstrengetje zat er nog aan.
Ik heb gewreven met vochtige watten, doekjes enz enz zacht over de buik en anus enz, zoals het overal staat omschreven.
Dierenarts zegt ze moeten elke dag ontlasting hebben, andere dierenarts zegt als het voer veranderd mag het maximaal 48 uur duren. Morgen rond de middag zijn de 48 uur dus om.

Heeft er iemand een goeie tip voor me? Het buikje van 1 van de kittens is behoorlijk bol.

Alvast bedankt.

Jessie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door lievelijn »

zoek iemand met een hond en laat die over de buikjes likken.. klinkt misschien stom maar toen ik een vondeling kittentje had werkte dit perfect.. vaak doen wij mensen t onbewust toch te netjes ofzo... en uhm een eetje smerig honden vinden t vaak nog lekker ook :roll:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door TuttiFrutti »

Kattenmelk?
Of is dat niet goed voor jonge kittens?
Die van ons gaan binnen een half uur de kattenbak op zodra ze dat gedronken hebben.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
jessicaV
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:08

Re: Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door jessicaV »

ik heb zelf 2 honden die gek zijn met de kittens en ze constant aflikken behalve daar waar urine en ontlasting uit moet komen.
nu heb ik ( iedereen lacht me uit ) beetje pindakaas op buikje gesmeerd en rond het anusje en mijn hond likt nu als een gek ik kan alleen niet zien of er ontlasting mee komt, wel urine.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door Katrin »

Vreselijk Jessica die arme kittens.
Ik neem aan dat je geen moederpoes hebt gezien in dat bos?
Denk je dat ze eerder gedumpt zijn, of dat ze daar geboren zijn en dat de moeder een wilde kat is?
Mocht het laatste het geval zijn dan zou het misschien de moeite lonen om via de dierenbescherming een vangkooi daar neer te zetten.
Ik kan je ook geen tips geven je doet het goed denk ik, over het buikje en vooral de anus wrijven.
Dat met je hond is ook een goed idee, maar het is inderdaad niet te zien, mijn poes heeft kittens en likt ze daar ook maar heb nog nooit kunnen zien dat er daadwerkelijk ontlasting uit komt.
Sterkte ermee.
jessicaV
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:08

Re: Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door jessicaV »

Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze gedumpt zijn, gebeurt hier elk jaar wel weer paar keer, en was nog bij de dierenarts en die vertelde dat er nog 2 nestjes gevonden waren in hetzelfde bos. Snap echt niet waarom mensen dat doen, maar ja helaas gebeurt het :???:

De oogjes zijn nog niet open en die gaan toch open tussen 9 en 12 dagen? Dus ze zijn nog heel erg klein.

Ik blijf mijn best doen...
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door rieneke »

misschien doe je te voorzichtig?
je moet echt redelijk stevig wrijven.
succes met de kleintjes!
jessicaV
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:08

Re: Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door jessicaV »

Jaaaaaaaa mijn hond is flink aan het likken geweest en er is ontlasting! Joepie weer kansje groter dat ze het gaan overleven.

Dank jullie wel voor advies en steun!

Jessie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door lievelijn »

fijn dat de pindakaas hielp :grin:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wie heeft tip voor stimuleren ontlasting hele jonge kittens

Bericht door Kattenbella »

Super dat je hond heeft geholpen! Een ruwe washand is ook goed. Dat lijkt op de tong van een kat.
Heel veel succes, super dat je dit doet!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie