Opeens extreem aanhankelijk

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mairi
Huiskat
Huiskat

Opeens extreem aanhankelijk

Bericht door Mairi »

Ik maak me een beetje zorgen om mijn kat Duckie.
Duckie en ik hebben al een ontzettend goede band sinds ze bij ons is komen wonen. Ze is echt 'mijn' poes.
Alleen ik mag haar een pilletje/kuurtje geven, ze luistert naar me als een hondje en ze volgt me graag de hele tijd.
Ook slaapt ze 's nachts gezellig bij me. En geef ik haar nog maar een aai, dan gaat het staartje omhoog en trilt die.

Alleen de laatste 2 weken is zo nog veel aanhankelijker geworden. Ze mauwt de hele tijd naar me, maar ik zou niet weten waarom. Het is in ieder geval niet het eten en ik kroel genoeg met haar. Ook volgt ze me echt de hele dag. Loop ik even naar boven en beneden, dan rent ze mee. (Ze volgde me wel al vaak, maar echt niet de hele dag!)
Ik zou willen dat ik haar verstond, want dan wist ik tenminste wat er was!

Ik zat te denken dat het komt, omdat ik volgend jaar ga studeren en op kamers ga. Misschien voelt ze dit al aan?
Af en toe ga ik bij mijn vriend logeren 1 nachtje en als ik terug kom is ze ook extreem aanhankelijk en lijkt ze soms zelfs een beetje gefrustreerd.
Soms ben ik echt bang dat het niet goed met haar gaat komen volgend schooljaar...
Verder is er niks vreemds/ergs hier gebeurd, waardoor ze van slag zou kunnen zijn, zover ik weet.

Even wat basis dingetjes:
- ze is gestelliteerd
- ze is 10 jaar
- ze woont hier met een andere poes en een kater van 11, ze kunnen het niet zo goed vinden samen, maar ook niet slecht.
- ze is een kleintje van die poes en kater die hier wonen (die ook nog eens broer en zus zijn).
- ze heeft een soort ziekte waarbij haar huid heel veel jeukt en ze vacht uittrekt, maar daarvoor krijgt ze pilletjes.

Ik hoop dat iemand hier wat mee kan en misschien een antwoord kan vinden en tips voor volgend jaar.

Groetjes,
Mairi
Katjes hier, katjes daar!
Uumie
Panter
Panter

Re: Opeens extreem aanhankelijk

Bericht door Uumie »

Ik weet niet echt wat er met Duckie zou kunnen zijn, maar ik kan je wel wat tips geven. Ik heb hetzelfde meegemaakt namelijk, mijn poes Zorro (nu 12) bleef ook op 10-jarige leeftijd achter bij mijn ouders toen ik op kamers ging. Zij gedroeg zich precies zo als jouw Duckie. Volgens mij was het vooral voor mij moeilijk, volgens mijn moeder deed Zorro niet echt anders nadat ik weg was. In het begin kwam ik nog elk weekend thuis en dan was ze wel heel aanhankelijk en duidelijk blij.
Inmiddels kom ik met een beetje geluk nog 1x per maand thuis, en ook dan is Zorro heel blij me te zien. Ze vergeet je volgens mij nooit.
Wat ik heb gedaan om het voor mezelf draaglijker te maken, is een foto van haar naast mijn bed te zetten en (hoe kinderachtig) een knuffelbeest ter grootte van Zorro mee te nemen en daarmee te slapen i.p.v. met Zorro. Maar geloof me, ik heb het er heel moeilijk mee gehad. De eerste 3 nachten in mijn nieuwe kamer sliep mijn vriend nog bij me en ging het wel, maar de eerste nacht alleen voelde ik me zo eenzaam en wilde ik Zorro zo graag bij me hebben... het enige wat ik je kan vertellen is dat dat gevoel vrij snel weer slijt. En ik zou me niet teveel zorgen maken om Duckie, die went eraan voordat je het weet en zal elke keer dat je op bezoek komt heel blij zijn!

Verder hoop ik dat iemand anders nog meer tips heeft en wil ik je heel veel succes wensen met je studie!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

misschien is ze inderdaad aanhankelijker omdat jij vaker wegbent...

zijn er nog andere dingen in de omgeving verandert die de oorzaak zouden kunnen zijn?
iemand anders uit huis gegaan of juist bij jullie komen wonen? zijn de andere katten meer/of minder thuis dan voorheen??
ik <3 Vlinder
Mairi
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mairi »

Nee, er zijn geen nieuwe mensen/dieren hier in huis en er is niks echt anders.
Ik hoop alleen maar dat ze niet ongelukkig is/wordt :-(

Ik ga haar volgend jaar inderdaad wel veel missen, maar ik zal er wel mee leren leven.
Hopen dat er in Den Haag ook veel lieve katten rondlopen die ik eens mag aaien ;).
Zucht, soms zou ik willen dat katten onsterfelijk waren, wil haar het liefst voor altijd bij me houden.

Maar denken jullie dat het meer te maken heeft met een lichamelijk ziekte bijv of gewoon haar gevoel?
Katjes hier, katjes daar!
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

nou ik dacht zelf aan veranderingen ofzo stress gerelateerd maar pff om eerlijk te zijn heb ik nu geen idee..
iets medisch kan natuurlijk altijd maar ook daar heb ik geen idee van. katten laten niet zo snel zien dat ze pijn hebben he
ik <3 Vlinder
Plaats reactie