Dilemma

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dilemma...

Bericht door Camoth »

Ik heb de discussie nu een heleboel keer moeten voeren met een heleboel mensen en dit is mijn conclusie (en vandaar dat ik Bindi ook gewoon neem):

- Het risico dat twee katten het niet met elkaar kunnen vinden loop je ALTIJD ook met vriendelijke blije katten, sommige katten mogen elkaar gewoon niet, dat weet je nooit vantevoren.
- Het risico dat het met Benthe en Coco zo is dat ze het niet kunnen vinden met de andere kat is groter, ja, dat is zo, maar als je het nooit echt hebt geprobeert, dan zal je ook nooit weten of dit alleen een asiel-kwaal was of dat ze echt met geen een kat samen kunnen.
- Hebben onze Benthe en Coco in het asiel zo hard gevochten met andere katten dat ze apart moesten worden gezet? Mijn Coco niet in elk geval. Die zat met alle andere katten in een kattenruimte. Ja, ze blies naar ze, maar ze vermoorden elkaar niet. De kans is dus groot dat ze een andere kat in het ergste geval wel zal tolereren, ze zal de kitten hoogstwaarschijnlijk niet aan stukken scheuren van woede (even heel cru gezegd).
- De hele discussie is een "wat als..." discussie. Je weet het niet. En dus is het zinloos. Als je goeie afspraken met de fokker hebt dat als het echt een drama is dat ze terug mag, of eventueel er vertrouwen in hebt dat iemand in je omgeving de kitten zal overnemen als je er te gehecht aan bent dan zie ik niet in waarom je het niet gewoon een kans zou geven.

Er zijn gewoon een heleboel argumenten om het niet te doen, en allemaal zijn het "stel dat" argumenten, terwijl de argumenten om het wel te doen niet "stel dat" argumenten zijn. Dus: lang verhaal, vaag verhaal misschien, maar toch: DOEN!!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door Leonie89 »

en manlief moet nog overtuigd worden.. hij wil wel een tweede kat, maar als hij er 500 euro meer voor moet gaan betalen weet ik nog niet of hij nog enthousiast is..
Beau is trouwens verkocht, maar de catteryhouder verwees me door naar een vriendin die nog 3 bluepoint birmaantjes heeft.. die zijn alleen wel twee weken eerder al beschikbaar :s 25 juni al!! dat is wel iets te snel.. ik hoop dat ze, als mijn vriend het goed vind.. het katje nog eventjes wil houden.. mijn vriend heeft pas vanaf 12 juli vakantie..

hum hum hum..
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dilemma...

Bericht door Camoth »

Ik weet dat mijn fokker nog een chocolate point katertje heeft uit hetzelfde nest als Bindi. Maar dan is 1 juli denk ik ook te snel voor je ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Dilemma...

Bericht door Katrin »

Ben het met Camoth eens,

mijn Co accepteerde Tommie als kitten wel en was er zorgzaam voor, maar nu leven ze allebei hun eigen leven hier.
Leonie, ik vind het helemaal niet gek als je direkt de prijs wilt weten van zo'n Birmaantje, het gaat toch om een groot bedrag(tenminste dat vind ik dan).
Ik hoop dat het geen probleem zal zijn als je het kitten later ophaalt.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door Leonie89 »

choc vinden wij te donker ;-)
we willen graag bluepoint of eventueel lilacpoint.. als we dan toch mogen kiezen :lol:

ik wil inderdaad wel duidelijk hebben of de kitten eventueel terug kan.. waarom ik iet direct over de prijs wil beginnen is omdat ik niet wil dat de fokker denkt dat het mij daar om gaat, want dat is ook niet zo.. het is gewoon om te weten waar je voor moet sparen :lol:
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dilemma...

Bericht door Camoth »

Ow, ik heb het ook meteen gevraagd hoor. Wat die fokker denkt kan mij wat geld betreft niet zoveel schelen. Ik ben een arme student, dus ik ga niet doen alsof het mij op de rug groeit.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door Leonie89 »

nou dat wil ik ook niet suggereren hoor ;-) ik ga er zeker wel naar vragen, maar ik wil niet dat het het onderwerp van onze eerste communicatie is zegmaar :-P

maar goed.. eerst moet man maar eens thuiskomen..
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dilemma...

Bericht door Siris »

Oh dilemma's dilemma's. Ik twijfel ook om nog een katje erbij te nemen, maar ik woon ook klein, heel klein eigenlijk maar 40m² Ze mogen wel overal komen ook als ik er niet ben, behalve de badkamer. En de DA kosten houden mij ook wel een beetje tegen, zeker na de laatste keer dat ik ongeveer 250 euro kwijt was en de verzekering niets vergoeden, omdat ik maar een maand verzekert was. En het moet een binnenkat zijn, en daar zijn er niet veel van in het asiel bij mij in de buurt, en ik moet natuurlijk ook nog een klik zijn. De fokker waar ik Phoebe vandaan heb, heeft ook weer kittens, zucht.......
Katten..... ze hebben ze veels te leuk gemaakt :lol:

Ach misschien moet ik niet zo hebberig zijn, ik heb 2 hele leuke katten, die elkaar accepteren, zijn nog niet de allerbeste vriendjes, maar toch..... :pdtrom: Het blijft kriebelen.

Wat vinden jullie toch eigenlijk te klein 40m²?
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Dilemma...

Bericht door Roos en Minousch »

Ik heb altijd gezegd, zolang Roos en Minousch leven komt er geen andere kat..
Ik durfde het niet aan om er een andere bij te zetten, omdat ze nogal fel kunnen zijn.
Maar toen kwam Lisa op mijn pad die ik kon overnemen met de garantie als het niet gaat dat ze dan terug zou kunnen komen.
onfgeveer 2 weken heeft het geduurd voordat ze elkaar hadden geaccepteerd. Ze kunnen keurig door 1 deur, maar liggen en lebberen niet bij elkaar.
Lisa en Roos* trokken wel meer naar elkaar toen, maar toen overleed Roos..
weer gezegd ik neem er geen andere bij voorlopig, kan ik Minousch niet aandoen. Maar voor volgend jaar zat er eewel een ragdoll kitten in de planning.
Toen liep ik tegen Chico op, een beetje onbehouden grote sullige kater van 1.5, tja verliefd..
dus weer de garantie als het niet zou gaan kan hij terug..
en weer na 2 weken geaccepteerd, Lisa al met een paar dagen).
Nu krijg ik over 4 weken vlinder erbij, niet gepland nog,maar verliefd geworden, wat doe je er tegen......
Ook hier heb ik weer de garantie als het niet gaat kan ze terug.
Ik moet wel zeggen dat ik daarom heb aangedurft om deze katten er bij te nemen, het word wat makkelijkr dan, dus ik zeg gewoon doen dus.
Sorry voor mijn lange verhaal.

ps ik woon op 60 m2
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dilemma...

Bericht door Siris »

Misschien moet ik inderdaad maar even kijken wat erop mijn pad komt. Maar geld, dus DA kosten spelen ook wel een beetje mee. Zo rijk ben ik niet (ben niet onwijs zielig hoor, maar toch), maar zoveel loon krijg ik ook weer niet, en ik ben een alleenverdiener. Kan wel goed sparen als ik echt wil. En inderdaad als het niet werkt wil ook wel een garantie om de kat terug te brengen.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Dilemma...

Bericht door Roos en Minousch »

Ik ben ook niet rijk, en ben ook alleen, heb Minousch als grote da kostenpost..
Maar ik heb ze verzekerd, dan weet ik in ieder geval zeker dat ze de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben.
Maar hier komen er nu ook geen katten meer bij hoor, 4 is echt max wat in financieel kan.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dilemma...

Bericht door Siris »

Je maakt het me niet makkelijk :-P :lol:
Ik denk dat ik als de kittens bij de fokker groot genoeg zijn even ga kijken en wie weet en anders moet ik denk ik maar wachten tot wat er op mijn pad komt. Het hoeft geen raskatje te zijn, mag ook een asiel kat, maar bij mogen en kunnen ze niet naar buiten. Bedankt voor je reactie's. Ik zal eens gaan peilen bij famillie en vrienden wat hun daarvan vinden (niet dat ik me daar altijd wat van aantrek, maar toch belangrijk)
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dilemma...

Bericht door lievelijn »

Ik denk dat het bij benthe er ook vooral om ging dat ze in een grote groep volledig ondergesneeuwd werd ;-) dus ik zou geen siamees ofzo er naast zetten ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door Leonie89 »

ehm nee niet ondergesneeuwd.. ze ramde iedereen in elkaar.. :lol:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dilemma...

Bericht door lievelijn »

hahaha nou ja in ieder geval zal de strijd met 1 en stuk minder zijn dan met 9 anderen ;-)
ik <3 Vlinder
Plaats reactie