Gewicht katten...

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Gewicht katten...

Bericht door Camoth »

Mijn Coco heeft inderdaad een zwabberbuikje. Maar de DA zei dat dit door ouderdom kwam en dat het niet met overgewicht te maken had...
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Gewicht katten...

Bericht door Muizenis »

Van de vier meissies is Sofie ongetwijfeld het grootst en het dikst! Het is zelfs zo dat wanneer ik iets groots of iets diks zie het een "Sofietje" noem :oops: Vooral dingen uit de tuin zijn soms echte Sofietjes :lol: Dikke courgette? Een Sofietje! Dikke aardbei? Een Sofietje! :lol:

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Gewicht katten...

Bericht door Kiwi »

Als ik Sofie was, zou ik diep beledigd zijn :ehand:



;-)
Laatst gewijzigd door Admin op 09 jun 2009 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Gewicht katten...

Bericht door assepoez »

Katrin schreef:Dat is wel heel erg weinig, mijn kittens zijn nu bijna 2,5 week en de lichtste weegt 332 gram vandaag.
Mooi dat Assepoez in een paar weken zo lekker is aangekomen

Ze was ook zwaar ondervoed toen. Ik denk dat ik nu wel aarig op schema lig. Heb haar vanochtend weer even gewogen en is nu 1,3 kg
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Gewicht katten...

Bericht door Muizenis »

Bij kittens is de vuistregel 100 gram per week :grin: Ze zitten er dus iets boven maar gezien het feit dat er heel veel energie nodig is om te groeien is dat niet zo erg ;-)

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Gewicht katten...

Bericht door assepoez »

Bedankt voor je antwoord.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Gewicht katten...

Bericht door Katrin »

Assepoez, is Assepoez nou ook zo gefixeerd op eten omdat ze erg tekort is gekomen?
Mijn Tommie was ook zo'n scharminkel en de obsessie voor eten is na 8 jaar nog niet echt weg?

Ja dat weet ik van de 100 gram, 2 zijn vandaag al over de 400 gram gegaan, het worden flinke katten.
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Gewicht katten...

Bericht door Seraatje »

mijn katten wegen 4.5 kilo(1,2,2 jaar), de poes weegt 3.5 (anderhalf jaar) en de oudste een gekaststreerde kater (10 jaar), weegt nu 8 Kilo, Maar hij is ook wel heel erg groot!!
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Annegret
Huiskat
Huiskat
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 apr 2009 19:59
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Gewicht katten...

Bericht door Annegret »

Boef is nu 6.5 kilo
Stampertje 5.7 kilo
Runaway 4 kilo
Pluisje 3.4 kilo
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Gewicht katten...

Bericht door assepoez »

Katrin schreef:Assepoez, is Assepoez nou ook zo gefixeerd op eten omdat ze erg tekort is gekomen?
Mijn Tommie was ook zo'n scharminkel en de obsessie voor eten is na 8 jaar nog niet echt weg?

Ja dat weet ik van de 100 gram, 2 zijn vandaag al over de 400 gram gegaan, het worden flinke katten.

Dat valt me alles mee, Ze krijgt om 19.30 zacht voer en als ik dan naar de kast loop op het te pakken voor haar, gaat ze wel met me mee en geeft ze kopjes. Het is niet dat ze er op af vliegt. Ze is heel lief.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Gewicht katten...

Bericht door Katrin »

Gelukkig maar dat Assepoez zo lief is, Tommie was echt niet te houden en zelfs nu nog schrokt hij zijn eten zo snel mogelijk op om daarna te kijken wat Co en Mientje in hun bakje hebben.
Gebruikersavatar
Josje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:24
Locatie: Zuid-Oost Nederland

Re: Gewicht katten...

Bericht door Josje »

Onze Buster weegt 10,5 kg.
Hij is dan ook een erg grote maine coon, hoewel ik zijn ribben niet kan voelen. :???:

Groetjes, Josje en big buster
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Gewicht katten...

Bericht door Umimeis »

Ik heb geen idee hoeveel Flea en Sam wegen, ik heb namelijk geen weegschaal in huis.
Ik weet vanmezelf niet eens hoveel ik weeg.

Maar ik vind wel dat Sam maar weinig eet, ondanks dat ik de brokkenresevoir goed gevuld heb, hij kan ervan eten wanneer hij wil.
Ook krijgt hij een beetje natvoer (1x per dag en alleen 's ochtends). Drinken doet hij goed.
Maar hij slaapt wel veel, soms wel 5 tot 6 uur lang! Dus vandaar dat hij misschien weinig eet.

'sochtends en 's avond eet hij opzich wel, maar tussendoor dus bijna niets.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Gewicht katten...

Bericht door loek »

Nou ik heb ook maar eens een weegschaal gekocht. Wil nooit weten hoeveel ik zelf weeg maar van mijn katten wel.....Nu weet ik het dus ook van mezelf en weet ik ook weer waarom ik nooit een weegschaal had ;-)

Maar goed, Diesel is nu 3,5 Kilo en Muis 2,9. (ze zijn nog net geen 6 mnd. dus neem aan dat daar nog wat bij komt) De laatste tijd viel me op dat ze van die hangbuikjes krijgen. (waarvan hierboven iemand zegt dat de da zegt dat het door ouderdom komt...nou ahum)
Volgens mij is hun gewicht toch nog wel keurig. Maar over twee weken onder het mes, (en dan helemaal op de kilo's letten) dus dan zal ik meteen eens vragen wat de da ervan vind.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Gewicht katten...

Bericht door Leonie89 »

ons merlijntje is nu precies 2 kilo (hij was 1,5 toen hij met 13 week bij ons kwam) hij is nu 16 week.. is dat een beetje op schema??
telt de 100 gram per week nog?? dan is hij dus 400 gram te 'dik' :-|
Plaats reactie