ik heb net een nieuwe kitten.
bij zijn vorige baasje kreeg hij water met melk en brinta
is brinta wel goed voor een kitten?
groetjes evelien
Kitten en Brinta
Kitten en Brinta
evelien..katten: noah & amor (4.5 mnd) konijn bo (6mnd)
Re: kitten en brinta
volgens mij zit er in brinta teveel lactose. Ik zou haar gewoon even kittenmelk geven, en daarnaast een bakje water.
Ik denk dat Brinta sowieso niet goed is want het bevat ook granen en het word aangemaakt met melk (lactose)
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
ik zou geen brinta geven.. als je iets vast wil geven zou ik kittenbrokjes weken in de kattenmelk...
Oei iemand van de oude stempel
Ik zou snel op ander eten overgaan. Geef je kitten kittenbrokjes geweekt in water ( als hij niet meteen droge brokjes eeter) en bouw dit langzaam af tot normale droge brokjes. Brinta is heel erg slecht en gewone melk met water ook. Dan kan je beter kittenmelk geven.
Zorg wel dat hij blijft eten !

Ik zou snel op ander eten overgaan. Geef je kitten kittenbrokjes geweekt in water ( als hij niet meteen droge brokjes eeter) en bouw dit langzaam af tot normale droge brokjes. Brinta is heel erg slecht en gewone melk met water ook. Dan kan je beter kittenmelk geven.
Zorg wel dat hij blijft eten !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Re: Kitten en Brinta
had de brinta uit geprobeert met kattenmelk maar hij vind het niet lekker
dus geeft hem nou gewone brokjes en smorgens een klein beetje vlees..
dus geeft hem nou gewone brokjes en smorgens een klein beetje vlees..
evelien..katten: noah & amor (4.5 mnd) konijn bo (6mnd)
Re: Kitten en Brinta
Als je een kitten van melk naar vast voer wil overzetten, kan je beter Bambix geven. Brinta laxeert namelijk, dus de kans op diarree is vrij groot.