Poepen in de gootsteen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Renatekr
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2009 21:52

Poepen in de gootsteen

Bericht door Renatekr »

Ik heb mijn kat al 6 jaar en we zijn een half jaar geleden verhuisd. De laatste weken poept hij elke keer in de gootsteen. Vandaag was het zelfs zo erg, wij zaten gewoon op de bank!!
Hij is sinds de verhuizing niet meer zichzelf, hij komt alleen binnen als het donker is en hij miauwt de gehele tijd als hij binnen is. Ook gaat hij weer op de bank liggen terwijl dit niet mag. In het vorige huis luisterde hij perfect en wilde ook graag naar buiten.
IK WEET NIET MEER WAT TE DOEN.............HELP!!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Poepen in de gootsteen

Bericht door Uumie »

Van wat ik zo lees, komt het op mij over als een soort van stress. Is de kattenbak goed schoon? Is hij goed bereikbaar en niet te dicht bij het eten? Moet hij de bak delen met een andere kat? Sommige katten vinden dat niet leuk en gaan ergens anders hun behoefte doen. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat je hiermee aan moet. :???: Misschien kun je een Feliway stekker proberen? Dat heeft hier erg geholpen toen onze kat stress had. Maar voordat je dit doet, zou ik mezelf er wel van verzekeren dat het niets medisch is. Laat hem eens nakijken door een dierenarts. In ieder geval heel veel sterkte en succes gewenst!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
corneillie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2009 16:26
Locatie: wiljenieweten
Contacteer:

Re: Poepen in de gootsteen

Bericht door corneillie »

wij hebben een poes van 14, toen ik hem van mijn moeder kreg was ze 5, toen was ze al oud en geiriteerd van anderen en we moesten dan nog verhuizen ook !!! :shock:
ze was 2 jaar niet dezelfde, toen beterde het na de verbouwingen.
toen begon ze te kotsen :oops: eens op elke plek en dan bedoel ik ook overal :???:
verschrikkelijk wqas dat , we gingen dan s naar de dierenarts en die zei dat het normaal was voor een veertienjarige kat.
na even : conclusie: stress
in de 9 jaar hebben we nog n stuk of 10 kittens bijgehouden
zorg dat ze rust heeft , geen anderen in de buurt (miszschien moeilijk maar er zijn oplossingen aparte doos,...enz..)voldoende eten (aangepast voer,senior , junior , adult..)en
vaste rituelen behouden zoals, hapjes op dat tijdstip deur toe om dat uur.... ze worden dat gewoon en voelen dan zich goed, weet ik uit ervaring ;-)

hopelijk heb je hier iets aan

groetjes lotte
!! uit het oog maar niet uit het hart!!poes,zal je nooit vergeten !!
Plaats reactie