Poes wil naar buiten op het dakterras

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gigi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2009 19:55

Poes wil naar buiten op het dakterras

Bericht door Gigi »

Mijn lieve poes is nu bijna 1 jaar en is laatst ontsnapt toen ik mijn achterdeur opendeed. Kon d'r gelukkig te pakken krijgen, want heb d'r nog niet gechipt. Dat doe ik volgende week. Nu zit ze elke keer voor de achterdeur te miauwen dat ze naar buiten wil, maar ik woon aan een drukke weg dus dat durf ik niet zo goed. Achter heb ik een dakterras, maar ben ook bang dat ze er vanaf springt. Ik loop af en toe wel met d'r aan een lijntje (wat ik wel zielig vind). Kan ik er na het chippen veilig buiten laten of moet ik er toch binnen houden?
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Poes wil naar buiten op het dakterras

Bericht door Uumie »

Nou, als je aan een drukke weg woont is het zeker te overwegen om haar binnen te houden. Je kan haar dan af en toe aan het tuigje mee naar buiten nemen. Maar als ze een echte buitenkat is, kan ze daar misschien weer heel ongelukkig van worden. Misschien vindt ze lopen aan een tuigje dan niet genoeg. Is het niet een idee om je dakterras af te zetten? Ik weet niet of dat bij jou kan en mag, maar misschien is dat een veilige manier om je kat toch lekker buiten te laten komen.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes wil naar buiten op het dakterras

Bericht door Cari »

Drukke wegen en buiten lopende katten is een combinatie waar je op een kwaaie dag heel verdrietig van wordt :-( , vrees is.
Het dakterras afzetten lijkt me de beste optie, als dat kan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Poes wil naar buiten op het dakterras

Bericht door Umimeis »

Ik zou het dakterras afzetten, dan kan hij daar lekker rondscharrelen zonder dat hij daarvan af valt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie