James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Uumie »

Jullie zijn zo lief! :verliefd:
Mijn ouders hebben het wel op katten hoor, ze hebben er zelf 3. Ze lopen alleen een beetje achter wat verzorging en toebehoren betreft. Maarrrr ik heb laatst een heel dik boek gekocht (Katten voor Dummies), waar echt alles heel duidelijk in staat. Ik denk dat ik ze dat zo maar meegeef :eangel:. Over een half uurtje staan ze op de stoep als het goed is. Gelukkig blijven ze nog tot vanmiddag, dan kunnen we lekker lang afscheid nemen. ;) En over twee weken zien we hem alweer. Eigenlijk valt het allemaal reuze mee (gelukkig maar).
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door tacuma »

Een heel dappere beslissing, en de perfecte oplossing! Ondanks de pijn in je hart kies je wat het
beste is voor James, en doordat hij naar je ouders gaat, krijgt hij een goed leven, en verlies je
hem niet uit het oog. Je mag trots zijn op jezelf!

Hopelijk lukt het met de kat die jullie op het oog hebben, en zijn er straks drie gelukkige katten!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Cari »

Jeetje Uumie, wat een ontwikkelingen allemaal! Ik kom je problemen op diverse topics tegen: het apart moeten voeren, een speelkameraadje voor James en nu dit! Je hebt het er maar druk mee ;-) Ik wist niet dat James gewend was naar buiten te gaan, maar als dat zo is, heb je nu een heel wijs besluit genomen en James zal je daar heel dankbaar voor zijn :pdtura1: .
En nu heeft ie ook nog eens 3 nieuwe speelkameraadjes!
Geweldig dat je ouders hem willen opnemen, zo kan je hem altijd blijven zien en weet je zeker dat het goed met hem gaat.
Ze houden hem toch wel de eerste tijd binnen hè?

En dan George: ik hoop dat ie net zo'n goeie maatjes wordt met zijn nieuwe huisgenootje.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Uumie »

Pfff... ik heb zelden zoveel gejankt als vanochtend. :oops: Om kwart voor 11 waren mijn ouders er, en om half 1 was het ineens een stukje stiller in huis. :( Mijn ouders houden James voorlopig wel binnen, geen zorgen. Afscheid nemen was moeilijker dan ik dacht. George kroop weer achter de bank, hij vindt het verschrikkelijk om zonder poezengezelschap te zitten. Dus we zijn vanmiddag nog naar het asiel gegaan, hoe cru het misschien ook lijkt... we wilden Georgie ook niet laten verpieteren.
Het is niet de dame van 10 geworden (op de website van het asiel stond dat zij binnen kon, maar dat bleek fout te zijn), maar toch weer een katertje. Klik hier maar eens. ;) Foto's komen zodra hij zich niet meer verstopt.

En nu even bijkomen met zijn allen, poezels en personeel. *ademt in, ademt uit*
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Seemy »

Heee Uumie,
Ik lees net je hele verhaal over James.. dat hij nou bij jullie weg is... :cry:
Echt ontzettend vervelend dat het zo moest gaan zeg, maar wel heel erg fijn dat hij naar je ouders heen kan. Zo blijf je hem zien en weet je zeker dat het goed met hem gaat en hij goed verzorgt wordt.

En heel erg leuk dat je Morrison er nu bij hebt!!
Ben heel erg benieuwd wanneer George weer gewend is en lekker kan spelen met zijn nieuwe vriendje!\ :grin:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Uumie »

Ja, het is een heel verdrietige periode geweest. Maar we denken maar zo; James is nog steeds een beetje van ons, al woont hij ergens anders. En hoe raar of cru het misschien ook klinkt, Morisson leidt ons heel erg af van ons verdriet. ;) Zulke beslissingen zijn nooit leuk, maar soms is het gewoon beter voor de kat...
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door lievelijn »

jeetje.. heftig hoor
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Uumie »

Toch nog een keer een minder leuke update:
Gisteren plaste James weer bloed, dus mijn ouders zijn direct met hem naar hun DA gegaan. En wat blijkt nu? James' blaas zit he-le-maal vol met poliepen en gruis!! :-( Hij heeft waarschijnlijk al heel vaak blaasontstekingen gehad. Ze gaan alles operatief verwijderen en dan hopen dat hij er voorlopig vanaf is. Maar mijn god... ben best teleurgesteld dat onze DA geen echo wilde doen. Dat had zoveel meer duidelijk gemaakt. :evil: Maar goed, we weten het nu en er wordt alles voor hem gedaan. Maar op zo'n moment komt het verdriet van die periode wel weer even boven zeg, poe... :(
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door berg »

Dag Umie,

Ook mij blaasgruispoes Molly is 3 jaar geleden geopereerd aan blaasstenen. In dit geval
struviet. Je wilt niet weten hoeveel stenen er toen uit gehaald zijn!
Ze is nog een paar dagen van slag geweest (het ís wel een redelijke operatie)
en daarna is het alleen maar goed gegaan! Dus maak je niet teveel zorgen, dat
komt helemaal goed!
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Uumie »

James heeft inderdaad ook struvietstenen in zijn blaas. Hopelijk loopt het bij hem net zo goed af als met jouw Molly! :D Ik ben ook heel erg blij dat mijn ouders hem gewoon laten behandelen.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Katrin »

Sterkte met James Uumie, dit zal wel een pittige operatie zijn.
Maken ze dan de blaas helemaal schoon?
Is er kans dat het weer terug komt na verloop van tijd?
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Uumie »

Ja, ze maken de blaas gewoon helemaal schoon, voor zover ik begrepen heb tenminste. In ieder geval worden de poliepen en de stenen eruit gehaald. De kans dat het terugkomt wordt wel kleiner, maar is nooit helemaal uitgesloten. Volgens de DA van mijn ouders zal het toch een zwakke plek blijven, ook omdat James vrij veel weegt voor zijn leeftijd en een kater is. Nou weet ik niet hoeveel hiervan klopt, dit is alleen maar wat ik van mijn moeder begreep.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Cari »

Arme James,
Maar goed dat je ouders een fijne dierenarts hebben die wel verder kijkt dan z'n neus lang is. Met het juiste dieet en meer (buiten)activitiet en minder stress zal hij na de operatie wel minder vatbaar worden. Wat zal dat kereltje vaak pijn gehad hebben :-(
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door Uumie »

Ja, erg he? :( Ook onbegrijpelijk dat zijn vorige eigenaren blijkbaar nooit naar de DA zijn geweest ermee. In zijn medische geschiedenis is er niks over te vinden, terwijl hij vaak zat blaasontstekingen gehad zou moeten hebben. :( Vind het zo ontzettend zielig dat hij blijkbaar maandenlang pijn gehad heeft! Maar gelukkig wordt er nu wat aan gedaan, en dan hoop ik dat hij nog lang mag genieten van zijn pijnloze leventje! :)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Bericht door tacuma »

Dat is schrikken! Gelukkig dat de dierenarts van jouw ouders wél door heeft hoe het zit, en dat
er ook inderdaad iets aan gedaan kan en gaat worden. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat
je James uit het asiel gehaald hebt, maar misschien is een deel van de kosten toch nog op hen
te verhalen. Lijkt me het proberen waard!

Maar het belangrijkste is dat James geholpen wordt, en dat dat lekkere kereltje zich weer een
stuk fijner zal gaan voelen. En mocht het ooit terug komen, dan zal het nooit meer zo erg worden
als het nu is, omdat je ouders (en jij) nu weten waar ze op moeten letten.

Sterkte en beterschap gewenst!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie