Luna plast in de tuin van de buren

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Luna1
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2009 12:55

Luna plast in de tuin van de buren

Bericht door Luna1 »

Hallo,

Mijn poes Luna (5 jaar) plast en poept al 2 jaar niet meer in haar bak, maar in de tuin van de buren! Eerst was het geen probleem, want de tuin was verwaarloosd, maar sinds een paar maanden is het huis verkocht en de tuin opgeknapt en natuurlijk kreeg ik commentaar van de buurvrouw hierover. Wat kan ik doen? Luna heeft thuis een schone kattenbak, maar gaat liever, zelfs als de tuin heel nat is, daar plassen.
Hoe krijg ik Luna weer op haar kattenbak?
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Luna plast in de tuin van de buren

Bericht door Umimeis »

Dat doet mijn kat ook die poept en plast bij de anderen in de tuin, ik doe er verder niet aan.
Heb nog geen commentaar gehad.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Luna1
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2009 12:55

Re: Luna plast in de tuin van de buren

Bericht door Luna1 »

Hoihoi,

Gelukkig dat jij geen commentaar hierover krijgt. Ik wil geen problemen met de nieuwe buren EN ben bang dat zij Luna iets aandoen...... :-(
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Luna plast in de tuin van de buren

Bericht door Maartje »

misschien met de buren afspreken als ze Luna zien haar wegjagen? misschien leert ze het dan af? In ieder geval tegen de buren zeggen dat je ermee bezig bent om een oplossing te zoeken.

succes ermee
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Luna plast in de tuin van de buren

Bericht door Uumie »

Dat snap ik ja, lijkt me heel lastig dit! De buren van mijn ouders doen er gelukkig ook niet moeilijk over, al hebben mijn ouders 3 katten. Maar ik kan me voorstellen dat misschien niet iedereen zo tolerant is. Misschien is het een idee om je tuin af te zetten? Ik weet niet hoe groot je tuin is, dus misschien zou dat een oplossing zijn? Ik zou in ieder geval wel even met de nieuwe buren gaan praten om wat duidelijkheid te scheppen over hun verwachtingen. Vinden zij het oké als jouw kat in hun tuin komt, wat verwachten ze van jou als eigenaar van Luna enzovoorts. En wat Maartje zegt, misschien kun je de buren vragen om haar weg te jagen als ze haar zien. Succes!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Luna plast in de tuin van de buren

Bericht door Katrin »

Dit is een veel voorkomend probleem, ik denk dat jij er weinig aan kunt doen behalve in gesprek blijven met je buren en begripvol zijn.
In feite moeten je buren het werk doen, dus wanneer ze Luna in hun tuin zien, flink schrik aanjagen door lawaai en met water gooien.
Luna1
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2009 12:55

Re: Luna plast in de tuin van de buren

Bericht door Luna1 »

Hallo allemaal,

Dank voor jullie snelle antwoord, top zeg!

Mijn tuin IS afgezet, maar kennelijk niet bestand tegen poezenpootjes :grin:

Verder ben ik blij dat ik inderdaad met de buurvrouw heb gesproken en uitgelegd dat haar tuin al jaren Luna's territorium is. Ik heb haar gevraagd (als zij Luna in haar tuin ziet) om haar af te schrikken maar aub niet te slaan. Wij zouden in gesprek blijven hierover..... wordt dus vervolgd.

Dank, ook namens Luna. :eclap:
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Luna plast in de tuin van de buren

Bericht door beestenbende »

kijk zo kan het dus ook. Er zijn ok speciale planten toch waar katten niet van houden? Misschien dat dat helpt, maar ja een poes iets afleren, vraagt om veel geduld...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie