Het volgende is het aan de hand. Wij hebben van die schuifgordijnen zeg maar, die naar boven toe opengaan. We hebben een raam boven de bank en nog eentje aan de andere kant van de kamer. Bij die tweede is het gordijn meestal helemaal omhoog, en die boven de bank houd ik dicht todat ik me heb aangekleed en gedouched enzo. Ik schoof dus net dat gordijn omhoog, en Morisson ging kijken. Ineens werd hij heel kwaad leek het wel, en begon erg akelig te grommen. Dit was toen mensen uit een winkel aan de overkant kwamen.
Hij doet dit dus ook wel eens bij dat andere raam, maar ik kon toen niet zien of er mensen op straat liepen. Zou hij agressief zijn naar vreemden? Want tegen ons doet hij heel lief, terwijl hij hier ook pas een week is. Toen mijn ouders gisteren kwamen was er ook niks aan de hand. Waarom gromt hij zo naar de buitenwereld? Ik ben er wel blij mee dat hij een echte binnenkat is, na het fiasco met James (moest herplaatst worden omdat hij niet binnen kon leven...), maar ik word er een beetje bang van, hoe hij dan doet enzo. Echt grommen, oren plat op de kop en maken dat hij wegkomt van het raam. Is het angst van zijn kant, of echt eenkennigheid? Zijn vorige baasjes zeiden dat hij eenkennig was, maar wij vonden dat reuze meevallen, hij is echt een aandachtstrekker en een kroelerd, ook naar mijn ouders toe, terwijl hij die gisteren voor de eerste keer zag. Wat moet ik hiermee? Ik wil ook niet de gordijnen de hele dag dichtlaten (daglicht is wel zo fijn), en ik wil het huis ook weleens luchten. En hij mijdt het ook niet, elke keer weer springt hij toch op de vensterbank om te kijken, waarna hij dus pissig wordt ofzo. Wat nu?