Grommen naar de buitenwereld

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Grommen naar de buitenwereld

Bericht door Uumie »

Ik heb op verschillende fora gezocht naar dit probleem, maar ik kom het nergens tegen. :???:
Het volgende is het aan de hand. Wij hebben van die schuifgordijnen zeg maar, die naar boven toe opengaan. We hebben een raam boven de bank en nog eentje aan de andere kant van de kamer. Bij die tweede is het gordijn meestal helemaal omhoog, en die boven de bank houd ik dicht todat ik me heb aangekleed en gedouched enzo. Ik schoof dus net dat gordijn omhoog, en Morisson ging kijken. Ineens werd hij heel kwaad leek het wel, en begon erg akelig te grommen. Dit was toen mensen uit een winkel aan de overkant kwamen.
Hij doet dit dus ook wel eens bij dat andere raam, maar ik kon toen niet zien of er mensen op straat liepen. Zou hij agressief zijn naar vreemden? Want tegen ons doet hij heel lief, terwijl hij hier ook pas een week is. Toen mijn ouders gisteren kwamen was er ook niks aan de hand. Waarom gromt hij zo naar de buitenwereld? Ik ben er wel blij mee dat hij een echte binnenkat is, na het fiasco met James (moest herplaatst worden omdat hij niet binnen kon leven...), maar ik word er een beetje bang van, hoe hij dan doet enzo. Echt grommen, oren plat op de kop en maken dat hij wegkomt van het raam. Is het angst van zijn kant, of echt eenkennigheid? Zijn vorige baasjes zeiden dat hij eenkennig was, maar wij vonden dat reuze meevallen, hij is echt een aandachtstrekker en een kroelerd, ook naar mijn ouders toe, terwijl hij die gisteren voor de eerste keer zag. Wat moet ik hiermee? Ik wil ook niet de gordijnen de hele dag dichtlaten (daglicht is wel zo fijn), en ik wil het huis ook weleens luchten. En hij mijdt het ook niet, elke keer weer springt hij toch op de vensterbank om te kijken, waarna hij dus pissig wordt ofzo. Wat nu? :???: Enge, rare Morisson... ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Grommen naar de buitenwereld

Bericht door Katrin »

Vreemd Uumie wat Morisson doet.
Jammer dat hij niet kan praten, het moet toch ergens vandaan komen maar dit is niet meer te achterhalen.
Denk niet dat gezien zijn reactie op je ouders het met eenkennigheid te maken heeft.
Maar wel met angst voor de buitenwereld.
Klinkt misschien hard maar ik zou toch de gordijnen open doen en wanneer je een raam open wilt zetten, gewoon doen.
Hopelijk went hij hier dan aan.
Probeer er zelf ook niet bang te zijn van zijn reactie, misschien merkt hij dit op en bevestigt dat hem in zijn eigen angst.
Wat gebeurt er als je hem optilt en samen met hem naar buiten kijkt terwijl je geruststellend tegen hem praat en hem aait?
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Grommen naar de buitenwereld

Bericht door Uumie »

Hij reageert niet op mijn aanraking als ik hem wil aaien ofzo op het moment dat hij naar buiten kijkt. Ook als ik hem vastpak gaat hij gewoon grommen en worstelt zich los. Van de vorige eigenaar hoorden we dat hij en zijn maatje samen naar buiten keken, maar we hebben niks gehoord over grommen. Helaas hebben we ook geen telefoonnummer of iets, dus we kunnen het ook niet vragen. :???: Maar ik doe het raam gewoon open etc, ik heb inderdaad zoiets van 'je went er maar aan', ik ga niet alles veranderen omdat het de kat niet aanstaat. ;) Maar raar is het wel... Ik reageer ook niet bang op hem zegmaar, maar meer verbaasd, zo van 'wat doe je nou?'
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Grommen naar de buitenwereld

Bericht door Cari »

Ik denk dat het pure angst is. Hij zal ervan zelf wel aan wennen en gaan begrijpen dat al die mensen en honden etc die hij buiten ziet, ook buiten blijven en dus geen reden zijn tot paniek. Je kan hem aaien en tegen hem praten als hij het doet, maar ik zou hem niet oppakken, dat werkt bij hem averechts.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Grommen naar de buitenwereld

Bericht door Uumie »

Vandaag deed hij het weer, maar toen ik hem aaide draaide hij zich om naar mij. Hij gromde wel, maar dat is duidelijk niet naar mij toe bedoeld. Hij laat zich ook vrij snel geruststellen, gewoon wat aaien en op een geruststellende toon praten en dan is het vrij snel vergeten. Tsja, hij doet het ook zelf hoor, hij wil toch elke keer even kijken bij het raam, hij is er niet weg te slaan. ;) Eigen schuld, dikke bult dan maar.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Grommen naar de buitenwereld

Bericht door beestenbende »

Ik denk ook dat dit met angst te aken heeft, hoe meer aandacht je hem dan geeft hoe meer hij het idee heeft dat hij ook angstig móet zijn. Op die manier benadruk je zijn angst alleen maar. Ik denk dat je het beste hem dan kan negeren en hem aandacht geeft op andere momenten. Maar ik schat in dat het een kwestie is van wennen en dat het vanzelf over gaat. Succes ermee.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie