zieke Puck; vergiftiging, herseninfarct/bloeding

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: zieke Puck; vergiftiging, herseninfarct/bloeding

Bericht door Cari »

Oh,oh, katten en pillen ...
Ik hoop voor je dat ie de baytrill blijft eten, het zijn dacht ik nogal gore bittere pillen. Maar geweldig dat het zo'n stuk beter met hem gaat :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: zieke Puck; vergiftiging, herseninfarct/bloeding

Bericht door Kattenbella »

Kan je anders niet zelf spuiten of laten spuiten? Het is wel belangrijk dat de kuur afgemaakt wordt.
Gelukkig dat dit de diagnose is, hier kan je Puck vanaf komen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
renate-86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:16

Re: zieke Puck; vergiftiging, herseninfarct/bloeding

Bericht door renate-86 »

We malen de medicijnen nu fijn en doen het in het a/d voer. Dit ging 2 dagen goed.. Nu doen we de medicijnen tussen a/d voer en dat in een plakje vers vleesware rollen. Dit gaat tot nu toe goed.. Hopelijk hoeven we niet nog meer trucken uit de kast te gaan halen ;)

Maar met Puck gaat het nu echt goed. Hij waggelt af en toe nog wel, maar het draaien van z'n ogen doet tie bijna niet meer..
Ik vraag me af of het helemaal weer goed komt en of dat tie niet 'blijvend letsel' kan over houden. Natuurlijk is dit niet zo heel erg, want hij haalt weer al z'n oude streken uit (deuren open springen) en stoeit weer volop met z'n broer!

Groetjes, Renate
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: zieke Puck; vergiftiging, herseninfarct/bloeding

Bericht door Cari »

Fijn te horen dat het zo goed gaat. Het komt vast wel helemaal weer goed, maar het laatste stukje zal misschien wat langer duren. Hoe dan ook, hij heeft zelf weer lol in het leven en daar gaat 't om :grin:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tinkerbeller
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 apr 2009 21:42

Re: zieke Puck; vergiftiging, herseninfarct/bloeding

Bericht door Tinkerbeller »

mocht je nog een truckje nodig hebben.
Beetje pindakaas om het pilletje doen omdat het wat plakt kunnen ze het niet zo makkelijk uitspugen
die van mij vind het super lekker

Hopelijk is hij weer snel de oude.

groetjes Tinker
*** Liefs Tinker ***
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: zieke Puck; vergiftiging, herseninfarct/bloeding

Bericht door Boomer »

Pindakaas ??? :shock:
Voor veel dieren is pindakaas giftig ivm de pinda's. Dan zou ik eerder smeerworst nemen
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
renate-86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:16

Re: zieke Puck; vergiftiging, herseninfarct/bloeding

Bericht door renate-86 »

Hallo allemaal!

Nou, met Puck gaat het ondertussen hartstikke goed! Hij eet weer, drinkt weer en speelt weer volop!
Ook zijn evenwichtstoornissen lijken verdwenen te zijn.

Hij moet nu nog 2 dagen antibiotica krijgen en dan is zijn kuurtje afgelopen. al ga ik weer nieuwe trucken verzinnen om ervoor te zorgen dat hij de laatste antibiotica toch binnen krijgt, want de afgelopen dagen is dat niet helemaal goed gegaan...

Maar ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie medeleven en steun!

Groetjes, Renate
Plaats reactie