Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Tessa-M »

Hallo allemaal,

Het is zover, we hebben een nestje gevonden waar we 2 katertjes uit kunnen krijgen. De ene is een zwarte met witte pootjes, neusje, befje en puntje van zijn staart en de andere is een cyper.

Nou hoorde ik van een collega die ook een cyper heeft dat het niet zo een hele lieve poes is. Zij heeft dan wel een poes en wij een kater, daar zit waarschijnlijk ook nog verschil tussen, maar klopt het dat cypers een minder leuk karakter hebben?

Groetjes, Tessa
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Boomer »

Ik ben het met die stelling niet eens. Ik heb een grijs cypers gehad en hij was echt een sul waarmee je alles kon doen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Uumie »

Volgens mij maakt het uiterlijk van de kat niet veel uit. Mijn ouders hebben een cyper en dat was vroeger soms een kreng, maar nu is het echt de liefste kroelkat ter wereld! ;) En ik ken genoeg cyperse katten die ook heel lief zijn. Ik geloof niet dat uiterlijk iets zegt.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Katrin »

Denk ook niet dat dat wat met elkaar te maken heeft, kleur haar en karakter.
Er zit geloof ik wel wat verschil tussen verschillende rassen van katten, maar dat is wat anders.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door beestenbende »

nee net als met mensen hoeft het uiterlijk niets te zeggen over het karakter toch?
als of alle blondjes dom zijn en roodharigen gemeen, is bullshit als ik het zo mag zeggen!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door lievelijn »

nou het is natuurlijk wel zo dan bij bepaalde rassen bepaalde karakters horen.. maar ook hier kan je afstandelijke en knuffels onder vinden.. erg lastig om te zeggen dus. Als je echt zeker wilt zijn van het karakter van een kat, kun je eens in het asiel kijken..

maar dat kleur met karakter te maken heeft lijkt me onzin..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door yana »

Ze zeggen wel eens dat schildpad poezen pittige tantes zijn. De onze wel in elk geval. Weet niet of dat altijd/meestal zo is.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Seemy »

Je weet het nooit van te voren ;-) .

Als je het zeker wilt weten hoe het karakter is van een kat zou je inderdaad een kat uit het asiel kunnen halen.

Wij hebben een brits korthaar... het ras waarvan gezegd wordt dat ze zo aaibaar, knuffelig, aanhalig zijn etc. Het type kat dat lekker op schoot komt zeg maar ;-)
Nou dat zal in de meeste gevallen ook wel zo zijn, maar wij hebben een echte stoere eigenwijze (maar super lieve!! :verliefd: ) donderstraal getroffen die absoluut niet op schoot wil :pdthmm: !! :lol:
Tijdens het kijken bij de cattery kan je dat nog niet merken, toen was hij nog zo klein en alles is dan nieuw, wij waren nog vreemden voor hem, dus ook bij jullie is het afwachten.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Cari »

Als je zeker wilt zijn van het karakter van de kat, kan je beter (jong) volwassen katten nemen. Dat cyperse katten minder leuk zouden zijn, is klinkklare nonsens (maar dat was je waarschijnlijk al duidelijk van de anderen ;-) )
Wat wel belangrijk is, is dat jijzelf allebei de katjes die je neemt, leuk vindt en niet de een leuk vind en de ander er maar bij neemt, omdat die er nou eenmaal nog is..
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Camoth »

Nou, bij het asiel weet je het ook niet altijd.

Mijn poes blies en sloeg naar mij in het asiel toen ik haar probeerde te aaien richting haar kont. Haar oppakken hoefde je al helemaal niet te proberen. Dat was vrijwel direct over toen ik haar thuis had (dezelfde dag nog). Ik kon haar gewoon oppakken en overal aaien. Niks meer aan de hand.

Haar karakter verandert zelfs nog steeds een beetje na +- 6 weken. Ze begint lichtjes aan speelser te worden (ze is 9 jaar). Ze slaapt nu ook minder dan de eerste 3 weken.
Dus zelfs in het asiel weet je het niet helemaal zeker.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Cari »

Dat klopt, Camoth. In een asiel komt vaak de slechtste kant van een kat naar boven. In de juiste thuissituatie wordt de kat eigenlijk altijd vriendelijker. Als je een koppeltje vindt dat in het asiel al lief is, kan je er zonder meer van uitgaan dat het dat thuis ook is. :-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Tessa-M »

Hallo,

Nou we hebben onze kittens nu ruim een week in huis en de cyper is inderdaad een lieve scheet.
Dus het zal wel niets met elkaar te maken hebben!

Groetjes, Tessa
Groetjes, Tessa
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Hangt soort en karakter met elkaar samen?

Bericht door Nyncke »

Lapjeskatten kunnen lastig zijn met andere katten...
bij het asiel hier zeggen ze dat het zo vaak gebeurd dat als er problemen zijn, er dan een lapje bij betrokken is. Zij plaatsen daarom lapjes alleen nog maar als solo poes.

Maar ik heb diverse lapjes gehad, ze zijn wel wat levendiger en het klopt wel dat ze de meeste problemen veroorzaken maar niet zo dat ik daarom geen lapje meer erbij wil.

Andere kleuren maakt niet zoveel uit.
Lees, er is altijd een klein kansje dat het een echte kattekop is.
Plaats reactie