Spelen met zeer veel lawaai als gevolg

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
aiko
Lynx
Lynx

Spelen met zeer veel lawaai als gevolg

Bericht door aiko »

Hey iedereen

Ik had een vraagje. Mijn katten zijn voornamelijk smorgens wakker tot ongeveer een uur of 11.
Nadien slapen ze heeeeeeeel de dag, dan tegen ongeveer 21 a 22h s'avonds, je kan er soms je klok opzetten.
Nu ik weet dat katten veel slapen, maar het probleem is een beetje aan het worden dat wij ook graag tv kunnen zien. Zonder de volume knop op 17 te zetten of om te kunnen slapen zonder lawaai.
Als ze gewoon spelen dan maakt het mij niet uit, maar soms stormen ze hier overal onder en door.
Nu probeer ik ze als ik thuis ben van het school of werk, ze wakker te maken. Wat eigenlijk geen effect heeft, want dan gaan ze gewoon ergens anders voort slapen.
Heeft iemand een ideetje, dat ze toch spelen, maar toch dat wij kunnen slapen en tv kijken.
Of is dit bij jullie ook het geval.

Voor ik het vergeet, de ene is gecastreerd de andere word deze zomer gedaan.
En ik ben er eigenlijk zeer veel me bezig.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Umimeis
Tijger
Tijger

Re: Spelen met zeer veel lawaai als gevolg

Bericht door Umimeis »

Ik zou de tv gewoon wat harder zetten hoor.
Ik zet hem zelf altijd op 12 of 13 .....soms 14 als ze echt moe zijn dan horen ze niks en als ze het iritant vinden, dan zoeken ze wel een ander plekje. Dat doet mijn kat ook, die slaapt soms op zolder.

Hebben ze overdag wel genoeg te spelen??? Mijn kat slaapt echt niet de hele dag, maar dat kan ook omdat hij een buitenkat is??? Bovendien moet hij wel af en toe wakker worden omdat hij buiten zijn behoefte doet.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
aiko
Lynx
Lynx

Bericht door aiko »

ja wij wonen op een appartementje, dus ze moeten niet ver gaan voor de kattenbak.
Nu hebben ze net een uur of 2 geslapen, en zijn terug wat aan het spelen.
Sebiet vertrek ik en dan slapen ze waarschijnlijk tot ik terug ben, of tot het 20h is dan krijgen ze eten, zodat ze toch nadien wat slapen.
Vroeger gaf ik eten als ik zelf ging slapen, maar dat was helemaal een ramp.

Ze hebben hier 2 grote krabpalen staan.Overal ligt hier speelgoed waar ze graag mee spelen.En natuurlijk is er niets leuker dan elkaar pesten op het bed.

Ze hebben echt wel veel ruimte om te spelen en doen dit ook enorm veel. Enige nadeel is dat ze hun eigen tijdstippen hebben.
Ja ik zet de tv ook harder, maar om 22.30 moet je natuurlijk wel rekening houden met de geburen. Zou niet graag hebben, dat ze komen klagen.
Wanneer er wordt geklaagt over de katten, moet ik ze volgens mijn huurcontract wegdoen. Dit zou ik absoluut niet willen.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Probeer eens een laserlampje en dan eerder op de avond met ze te spelen. Dan zijn ze later op de avond lekker moe.
Zo te zien zijn het nog jonge kittens ? Die hebben over het algemeen veel energie die ze nog kwijt moeten.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie