Hallo,
Ik heb een nestje met kittens van 3 weekjes jong, nu wil ik ze rustig aan aan vast voer laten wennen. Ik heb ze al proberen te voeren met kitten melk gemengd met blikvoer maar ze aten het niet..(ze lopen er langs of doorheen), wat ook vervelend was dat moeder poes het elke keer wilt opeten voordat de kittens in de buurt komen...
Iemand advies/tips? Ik hoor het graag!
Groeten Koen
Kittens voor het eerst eten
Re: Kittens voor het eerst eten
je zou een klein beetje op hun snuitje kunnen doen.. misschien likken ze het er dan zelf af?
Heb ik ook geprobeerd, ze likken het wel af maar zien dan nog steeds het eten niet staan 

dan zou ik dan gewoon blijven proberen.. ik heb gelezen dat kittens tot 6 weken oud niet willen eten, maar lekker bij mams willen blijven drinken..
blijf het gewoon aanbieden, dan komt het vanzelf.. het is voor hun ook even wennen natuurlijk..
blijf het gewoon aanbieden, dan komt het vanzelf.. het is voor hun ook even wennen natuurlijk..
Je hebt er vooral veel geduld bij nodig.
Wat ik er van weet is dat niet alle kittens tegelijk aan het eten toe zijn, sommige blijven nog wat langer bij de moeder drinken.
Zorg je er voor dat de kittenmelk een beetje lauw is?
Ik gaf ze hetzelfde, heel goed gepureerd blikvoer met poedermelk voor kittens.
Met een klein theelepeltje rustig aan tafel.
Hun maagje is nog heel erg klein dus misschien denk je gauw dat ze niks binnenkrijgen terwijl dat wel zo is.
Wat overbleef gaf ik aan de moeder, die kan het prima gebruiken.
In het begin zette ik ook zo een schoteltje neer maar dat was geen succes, ze zaten inderdaad binnen de kortste keren onder, net een stel biggetjes.
Wat ik er van weet is dat niet alle kittens tegelijk aan het eten toe zijn, sommige blijven nog wat langer bij de moeder drinken.
Zorg je er voor dat de kittenmelk een beetje lauw is?
Ik gaf ze hetzelfde, heel goed gepureerd blikvoer met poedermelk voor kittens.
Met een klein theelepeltje rustig aan tafel.
Hun maagje is nog heel erg klein dus misschien denk je gauw dat ze niks binnenkrijgen terwijl dat wel zo is.
Wat overbleef gaf ik aan de moeder, die kan het prima gebruiken.
In het begin zette ik ook zo een schoteltje neer maar dat was geen succes, ze zaten inderdaad binnen de kortste keren onder, net een stel biggetjes.

Haha het werd hier ook een zooitje indd
Ik zal het is proberen met een theelepetje, kijken hoe het dan gaat

Ik zal het is proberen met een theelepetje, kijken hoe het dan gaat