Kan ik mijn kat te veel eten geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
aiko
Lynx
Lynx

Kan ik mijn kat te veel eten geven?

Bericht door aiko »

Nu ik 2 katten heb, gebruik ik nog meer voeding, waardoor ik het gevoel heb dat ik te veel aan het geven ben.

Als ik één kat had, gaf ik hem s'morgens en s'avonds een potje vol met eten.
Nu heb ik er 2 dus normaal gezien ook beide een potje s'morgens en een potje s'avonds.

Nu is het net het tegendeel. Geef ik een potje s'morgens, dan is het tegen de middag op.
Geef er eentje als wij eten, dan is het voor het slapengaan ook op.
Het potje is ongeveer 80 gram per bakje, dat ik geef. Dus is dat ongeveer 160 gram dat ze op een dag krijgen.
Nu weet ik ook niet wie heel dat potje leeg eet. Ik probeer ze elke week te wegen, zodat ik zie wie er verdikt en wie niet.
Maar het is niet simpel om te zien wie het op eet. Als ik zelf eet kan ik het wat in het oog houden, maar ze eten het nooit in ene keer leeg.

Het is euhm kitten 36 geloof ik van Royal canin dat ik geef.
Soms geef ik ook een paar volwassenbrokjes omdat mijn oudste kater toch al 8 maanden is en gecastreerd is.
Ook de jongste van 4 maand krijgt er dan een paar, omdat hij de neiging heeft in alles te bijten, hebben ze mij aangeraden af en toe grote brokken te geven, zodat hij zijn tandjes moet gebruiken.

Als de potjes op zijn, en we zijn toevallig in de keuken, kan mijn oudste kater echt beginnen zagen.
Wat hij er voor nooit heeft gedaan, en als hij dan zaagt krijgt hij zeker niets meer.
Dan moet hij wachten tot hij stopt met zagen.

Nu had ik graag wat raad gekregen.
De oudste kater heeft niet echt de aanleg om dik te worden. De jongste is een Britse korthaar, en is van zichzelf al wat dikker dan mijn andere.

dank u
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
rieneke
Tijger
Tijger

Re: Kan ik mijn kat te veel eten geven?

Bericht door rieneke »

ze zijn beiden nog volop in de groei, en mogen eten zoveel ze willen.
Plaats reactie