Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Idris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2009 21:24

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Idris »

rieneke schreef: spreek je jua uit op z'n spaans?
en betekent idris ook iets? ik vind het een heel mooie naam.
Jua spreek je uit als "joe-a", maar ik vind het mooier om de -j- als -dj- uit te spreken, dus djoe-a ;)

Mijn vader is half Arabisch en half negroïde en mijn naam is Arabisch. Idris was een profeet uit de islam, in de bijbel is dit dezelfde persoon onder de naam Henoch, maar meer weet ik verder ook niet, want ik ben niet gelovig. De betekenis van mijn naam is volgens mij in het Arabisch iets als "hij die de kennis bezit" ofzo. Ik las toevallig net dat het ook een Keltische naam is met als betekenis "vurige heer", maar dat is nieuw voor mij. :-P Bedankt voor het compliment in ieder geval!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Cari »

Idris, je hebt me heel blij gemaakt :edance: !
En geen excuses aan mij, maar een :pdthb: voor jou!
Je hebt een heel wijs en katvriendelijk besluit genomen en ik wens jou heel veel plezier met Jua en Simba. Je gaat ontzettend van ze genieten, ik weet het zeker! Stel je voor: jij heerlijk onderuit op de bank en die 2 kleine heertjes de gekste capriolen makend, terwijl ze elkaar proberen "af te maken" :grin:
Hou je ons wel op de hoogte?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door beestenbende »

Heel goed van je om nu toch voor 2 te gaan, denk dat je daar zeker geen spijt van gaat krijgen.
En kom maar op met die foto's :eclap:
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Idris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2009 21:24

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Idris »

Ben een lange tijd niet online geweest en dacht vanmiddag ineens; misschien is het leuk om nog een update te geven over hoe het nou is afgelopen met de aanschaf van mijn kitten(s).

Zoals ik al had geschreven had ik een besluit genomen om 2 kittens te nemen; 2 katertjes, beide broertjes van elkaar, rood en grijs gestreept. Kort voordat ik ze zou ophalen werd ik gebeld dat de rode kitten al eerder gereserveerd bleek te zijn aan iemand anders en degene met wie ik contact had, had dat dus niet overlegd met haar ouders. Dus was ik weer terug bij af; alleen Jua zou ik nemen. De zus van degene met wie ik contact had belde mij later op met het bericht dat er een tweede nestje was geboren, vlak na de geboorte van Jua en dat ze samen (een stuk of 8 kittens) verbleven in een schuur bij haar ouders (haar pa is vee arts). Dus ik maakte een afspraak om te komen kijken en een nieuw 2e kitten te kiezen. Toen ik kwam kijken vertelde ze mij dat zij zelf het zusje van Jua zou nemen. Jua heeft namelijk 1 zusje (zwarte lapjeskat) en 2 rode broertjes. Maar omdat ze ook al een puppy had en druk zou zijn met haar studie had ze er eigenlijk geen tijd voor. Dus vroeg ze of ik eventueel zijn zusje wilde meenemen, dan bleven die 2 bij elkaar. Dat was natuurlijk perfect, want ze zijn beide even oud en dat maakt een aantal dingen wel een stuk makkelijker!

Een paar weken later haalde ik ze beide op; Jua en Adia (haar naam betekent "geschenk" in het Swahili). En tot op heden absoluut geen spijt gehad! Het zijn echt 2 lieverds en 2 compleet verschillende karakters. Jua is geen schootkat(er), maar laat zich wel makkelijk oppakken en knuffelen. Adia daarentegen is wel een schootkat, maar laat zich niet makkelijk oppakken en bepaald zelf wanneer ze aandacht wilt. En Adia "praat", wat natuurlijk onwijs schattig is, want Jua hoor ik alleen als ie eten wilt. Inmiddels zijn ze bijna een jaar oud en Jua is nu een flinke kater aan het worden met voor een Europese korthaar toch behoorlijke lange haren! En Adia is een stuk kleiner, maar tijdens het spelen behoorlijk fel tegen dr broer!

Hier zijn wat filmpjes op youtube om ze te laten zien:

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]


In ieder geval wil ik langs deze weg iedereen bedanken voor het advies! Mede door jullie is mijn leven nu dubbel verrijkt!

Groeten,

Idris
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Cari »

Wat leuk, deze update! Wat een heerlijke en vooral relaxte katjes :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door puck0906 »

Wat een moppies en een wijs besluit hoor. Ik heb zelf 2 zusjes van nu 7 maanden en een kater van 9 en dat gaat prima samen. Af en toe bromt de kater nog even als ze iets doen wat hij niet wil maar dat hoort erbij. Geniet er maar lekker van!
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Mac »

Kennis van mij heeft ook 2 katten in een 1 kamer woning...gaat prima..:)

(ik zie nu dat ik wel laat ben met deze opmerking....welke eeuw was het ookalweerrrr?)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Idris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2009 21:24

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Idris »

Ik heb een 2-kamer woning; 1 woonkamer en 1 slaapkamer, beide behoorlijke ruim. In het begin wilde ik ze niet in de slaapkamer hebben, omdat ze ten eerste 's nachts beide heel druk zijn en ten tweede vind ik het niet zo hygiënisch al die kattenharen op bed. Inmiddels mogen ze dat nu wel, omdat ik een grand foullard (groot laken) op mn bed heb liggen. Dus als ik 's ochtends wakker word en ik kom mn bed uit, dan leg ik dat laken over mn bed heen en kunnen ze er gewoon op liggen en spelen. 's Avonds haal ik dat laken weer weg en vouw ik het naar binnen op (met alle haren) en slaap ik gewoon in een praktisch haarvrij bed! Ze mogen dan ook niet in de slaapkamer als ik slaap, maar als ik wakker ben dan wel. Bovendien hebben ze nu in totaal ruim 40m2 om te bewegen overdag.

Overigens ben je niet laat hoor; ik heb lang geen reactie geschreven ;)
Gebruikersavatar
clau
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 apr 2008 08:44

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door clau »

Hoi

na lange tijd weer eens op dit forum aan het rondkijken, en lees dat je 2 kittens hebt
wat een leuke filmpjes! heb zelf 2 volwassen katten (broertje en zusje) en sinds kort 2 kittens erbij (ook broertje en zusje)
de 4 zijn dikke vriendjes, super leuk om te zien!
geniet van je twee kittens!

groetjes claudine
stapelgek met jut en jul
Plaats reactie