Kitten nog te jong?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
micky
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:59

Kitten nog te jong?

Bericht door micky »

Beste,

Binnenkort ben ik de nieuwe eigenaar van een gitzwarte kitten. De huidige eigenares wil m graag kwijt, maar hij is pas acht weken oud. Liever had ik gezien dat ze 'm wat langer bij de moeder had gelaten, maar het lijkt erop dat ik niet veel keus heb. Zijn er nog bepaalde risico's of dingen waar ik op moet letten als ik de kitten zo vroeg in huis haal?
Onze vorige katten waar pas 6 weken toen we ze vonden en dat is gelukkig ook goeg gegaan, dus ik heb er wat dat betreft wel goede hoop op.

Hij komt bij één (rustige) hond terecht, geen katten (meer). Nog iemand tips wat betreft de hond? Hij is gék op poezen, misschien wel een beetje té, ik wil niet dat 'ie de kitten afschrikt natuurlijk.

Groetjes,
Micky
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Kitten nog te jong?

Bericht door Katrin »

Je bent er dus wel vertrouwd mee, kleine kittens.
Had vorig jaar een nestje waar toen 2 katertjes met 8 weken ook bij een hond gingen wonen.
Ging trouwens erg goed, hoewel het een reu is wilde hij niks anders dan moederen over de kleintjes.
Alleen was het af en toe oppassen omdat het een grote hond is die zijn eigen kracht niet kent, maar verder ging het allemaal prima.
Op zich kunnen kittens zich op die leeftijd wel redden ze zijn zindelijk en kunnen zelf eten.
Het zal wel even wennen worden aan elkaar, maar hopelijk worden het snel maatjes.
Annegret
Huiskat
Huiskat
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 apr 2009 19:59
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kitten nog te jong?

Bericht door Annegret »

Volgens mij als je een kitten van 8 week krijgt gaat dit meestal wel goed.
De meeste kittens die ik meegemaakt heb gingen met 6 week al bij moeder weg.
En bij hond van jongs af aan is het beter dan dat poes al stuk ouder is.......
Sterkte en veel plezier met je kitten..
Annegret
Plaats reactie