Kitten miauwt niet

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Xarah
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:58

Kitten miauwt niet

Bericht door Xarah »

Hallo,

2 weken geleden heeft onze poes 6 kittens gekregen. De 4de was heel klein en kwam ook weinig aan en is daarom door mij bijgevoerd. Je hoort haar alleen bijna nooit miauwen vaak doet ze haar bekje open en zie je haar kracht zetten, maar er komt geen geluid uit. Heel soms hoor je iets, maar bijna nooit. Weet iemand hoe dit kan?

Het valt mij ook op dat ze heel snel omvalt/rolt vergeleken met de andere (miss. moet ze dit nog wel ontwikkelen)

Groetjes, Sarah
robijntje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:21

Re: Kitten miauwt niet

Bericht door robijntje »

Even door de dierenarts laten nakijken!
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Kitten miauwt niet

Bericht door Maartje »

inderdaad even laten checken door de dierenarts,

onze heer kon toen we em kregen (8 weken) ook niet miauwen deed ook z'n bekje open en er kwam geen geluid uit. eerst dacht ik dat hij agressie toonde maar niet dus :S toen ie een paar maandjes was begon ie steeds meer te miauwen (geluidjes). z'n broertje miauwt wel regelmatig (ook om aandacht te vragen enz) maar hij niet, al begint ie steeds meer te miauwen klinkt wel schattig want ze zijn nou 9 maanden oud en Kenji klinkt echt nog als een kitten :D

Succes ermee

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten miauwt niet

Bericht door Leonie89 »

ik weet niet of je daarmee wel naar de dierenarts moet.. sommige katten miauwen gewoon minder dan de ander.. het poesje is nog maar twee weken oud.. misschien komt het nog.. als ze levendig is, goed eet, drinkt, poept en plast zou ik me niet te veel zorgen maken..
ik lees dat ze de kleinste is en vaker omvalt dan de rest.. dan zal ze met de andere ontwikkelingen ook wel wat achter liggen op de rest.. als ze zorgt dat ze niet ondergesneeuwd wordt door de rest komt het vast goed :)
en als je het echt niet vertrouwd kun je altijd de dierenarts nog even bellen voor informatie..
Plaats reactie