Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Het blijft een prachtig gezicht als je dat ziet he :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Ja, geweldig! Zelfs With doet mee met scheuren terwijl hij amper tanden heeft. Froei vreet zich echt vol aan de carninest. Floris vindt die soepvlees weer heerlijk. Ik leer ze opnieuw kennen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door rieneke »

als je naar die poelier gaat, neem je dan ook gemalen kippenkarkas mee bella?
1 euro per kg, en ze vinden het zooooo lekker :grin:
ik ben hier al 1 1/2 jaar bezig ze , naast brok, op vers te zetten, en ik boek nog steeds vooruitgang bij de oudere garde.
nelis, die heel lang alles wat vers was weigerde, eet nu kip en muizen, en hart :smile:
maar het zijn wel meuten he :???:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Rieneke, supertip!

Ik wil morgen kijken en anders maandag. Is veel goedkoper lijkt mij. Ze vinden het heerlijk. Daarnaast is alleen de biologische brok, maar de hills doe ik niet direkt de deur uit. Ze hebben wel hun tijd nodig om te wennen. Ik zie echt katten opknappen en financieel is dit goed te doen als ik weet waar ik moet zijn.

Wij zijn blij :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Even een updeet: De lam/kip word sinds enige dagen door alleen gegeten zonder enige toevoeging :edance:
Morgen weer konijn, deze 2 varianten geven de minste problemen dus voorlopig hou ik ze hier op en ga dan wel mengen met de anderen.
Maar voor de kenners, is het mogelijk dat ik ze alleen hier op hou? Merendeel lam/kip en daarbij konijn, dit omdat konijn vrij prijzig is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Super San!

Hier een kilo kippennekken gehaald die heerlijk opgegeten werden en Yess!!!! een vriezertje gescoord en bezorgd en wel voor 25 euro. Kan ik mijn worsten in kwijt en de andere dingen.Ik helemaal blij!!!!

San, Lam kip is toch ok? Even zoeken voor jullie daar nog dus!
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 31 mar 2009 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Zo dat is een mooi prijsje voor een vriezer Bel :grin:

Ja als het geen punt is dan hou ik ze op lam/kip en konijn, ik ga dan niet nog is een paar maanden aanklooien om ze rund/kip en kip te leren eten.
Het gaat er gewoon niet in, zelfs niet met blikvoer erdoor.
De zalm komt nog wel een keer, vinden ze ook al niks, maar dat probeer ik wel is als tussendoortje.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Stelletje klojos katten he ;-) :lol:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Schei uit alsjeblieft :roll: :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Vriezer vol carnibest met genietende katten. De kippennekken gaan er ook grif in. iIk kan er bijna niet tegen voeren!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Heerlijk is dat he :grin:
Gisteren ook weer flink carnibest ingeslagen, ook voor de fretten.
Vandaag hadden ze bij mijn super soepvlees afgeprijst, dus hoppa ook maar meegenomen en in de vriezer gedaan.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Jerry moet in ieder geval zes weken op SD van Hlls. Hij had erge struviet ( gruis) en is vannacht opgenomen en behandeld. Even geen vers.
Het is niet uitgesloten dat hij dit nooit meer zal mogen, maar het zal wel heel erg opletten blijven dan.
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 30 apr 2009 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door rieneke »

wat een zorgen bella!
beterschap voor je ventje.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Dank je, hij ligt gelukkig nu weer lekker tussen de anderen en lust de SD ook graag. Na zes weken laat ik zijn urine weer testen en bespreek ik het verder met de dierenartsen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Ik probeer mijn kat de laatste tijd af en toe wat vers vlees te geven. Nu nog puur om te kijken wat ze lekker vind, om later eventueel over te gaan stappen. Ik twijfel nog.

Het geinige is dat de ze met brokjes/snoepjes totaal niet kieskeurig is. Alles gaat er direct in, maakt niet uit, Prins, Whiskas, RC, ze eet alles. Ook natvoer, zelfde verhaal: RC, Whiskas, Gourmet Diamand, alles wordt in no time verschalkt. De grap is nou dus dat het met vers vlees een drama is! :lol:

Ik heb eerst runderhart geprobeert, nou dat moest ze dus echt niet. Geprobeert het door haar natvoer te mixen (ook rundvlees), maar ze viste de stukken hart er vakkundig tussenuit en tufte het naast het bakje demonstratief op de vloer.
Vandaag kipfilet geprobeert. Nou, dat was ook weer een avontuur. Ik met de hand voeren, want in d'r bakje moest ze het sowieso al niet. Eerst snuffelen; nee. Likje dan maar: mwah, apart. Hapje: nou, vooruit. Maar ik moet het echt in miniscuul kleine stukjes snijden en dan staat ze er nog een half uur op te kauwen, dus dat is ook geen succes.

Kan dat komen omdat mijn kat al wat ouder is? (9 jaar). Dat ze moeite heeft met kauwen en dat ze het daarom niet zo lekker vind?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie