2 van de 4 katten sterk vermagerd

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Jeanine_4
Kitten

2 van de 4 katten sterk vermagerd

Bericht door Jeanine_4 »

Hallo

ik heb 2 jaar geleden 2 poezen van iemand gekregen,
Lara was 1 jaar en Sophie 6 maanden.

Beide poezen zijn sinds 2 weken ongeveer, enorm vermagerd.
Ik vraag mij af hoe dit kan..

Ik heb verder nog een poes van 1 jaar, en een katertje van 8 maanden.

Sophie heeft een kale plek boven haar staart.

Lara gedraagt zich echt semi krols.
Sophie is net van de krolsheid af.

Graag zou ik willen vragen, of iemand een idee heeft,
Wat het kan zijn dat mijn katten hebben.
Ik heb er geen bewijs van, of Lara en Sophie werkelijk de leeftijd hebben zoals die persoon toen zei.

Ze zijn beide echte luierkatten,,
Komen niet graag op schoot.

Hopelijk weet iemand raad.
Zo schattig,, Zo lief,, Ach,, Zo goed,, Was ik zelf maar een kat,,
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

Re: 2 van de 4 katten sterk vermagerd

Bericht door beestenbende »

In plaats van gissen, zou ik morgen even langs de dierenarts gaan, want het kan op dit moment nog zoveel zijn...succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Kerone
Huiskat
Huiskat

Bericht door Kerone »

De meest logische vraag is denk ik of ze wel goed eten. En dan bedoel ik of je zo ziet eten.

Ik heb heel lang 3 katten gehad, altijd waren alle voerbakjes helemaal leeeg gegeten. Maar 1 kat viel behoorlijk af. Ik kwam er achter dat de dominantste van het stel het eten van de ander pikte als we er niet bij waren.

Wel sluit ik me aan bij wat beestenbende zei, een trip naar de DA is een slim idee.
"There is no more intrepid explorer than a kitten."
Muizenis
Poema
Poema

Bericht door Muizenis »

Bij kale plekken denk ik direct aan een allergie. De huid is in ieder geval geïrriteerd, anders wordt het geen kale plek, en moet door een da onderzocht worden. Dus... afspraak maken bij da en er heen! ;-)

Katten die ineens vermageren mankeren iets. Ook hier kunnen diverse oorzaken voor zijn. Pijnlijke tandjes is er maar eentje van... Ook hiervoor geldt... reisje naar de da om uitsluitsel te krijgen. ;-)

Zijn jouw poezen bewust niet gesteriliseerd? Krolsheid is voor poes én mens zéér vermoeiend... :!:

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Jeanine_4
Kitten

Bericht door Jeanine_4 »

Kerone schreef:De meest logische vraag is denk ik of ze wel goed eten. En dan bedoel ik of je zo ziet eten.

Ik heb heel lang 3 katten gehad, altijd waren alle voerbakjes helemaal leeeg gegeten. Maar 1 kat viel behoorlijk af. Ik kwam er achter dat de dominantste van het stel het eten van de ander pikte als we er niet bij waren.

Wel sluit ik me aan bij wat beestenbende zei, een trip naar de DA is een slim idee.
Ik houd het altijd in de gaten, Blackie het katertje is namelijk goed in jatten..
Maar Lara eet heel goed, langzaam en geniet echt van haar etensmomentje.
Sophie is heel wisselvallig, ze is erg kieskeurig qua smaken..
Ik ga nu eens uitzoeken welke smaak zij het lekkerst vindt.
Misschien helpt dit om haar beter aan het eten te krijgen.
Ze eet wel heel graag brokken.

Muizenis schreef:Bij kale plekken denk ik direct aan een allergie. De huid is in ieder geval geïrriteerd, anders wordt het geen kale plek, en moet door een da onderzocht worden. Dus... afspraak maken bij da en er heen! ;-)

Katten die ineens vermageren mankeren iets. Ook hier kunnen diverse oorzaken voor zijn. Pijnlijke tandjes is er maar eentje van... Ook hiervoor geldt... reisje naar de da om uitsluitsel te krijgen. ;-)

Zijn jouw poezen bewust niet gesteriliseerd? Krolsheid is voor poes én mens zéér vermoeiend... :!:

Groetties!
Ik heb ze nog niet gesteriliseerd, omdat ik ze niet naar buiten wil doen..
De kale plek die ze heeft, daar zit een klein wondje..
Als ik er naar wil kijken gromt ze..
Maar ze likt er niet aan..
Kan het misschien met krolsheid te maken hebben?

Ik zal eens langs de da gaan.

Bedankt voor je reactie.
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

maareh je hebt een katertje en poezen? je weet dat dit een x verkeerd kan aflopen he? ;-)

en inderdaad voor de rest sluit ik me aan bij de rest... go see a doctor.. misschien hebben ze wel stress??
ik <3 Vlinder
Muizenis
Poema
Poema

Bericht door Muizenis »

:oops: ... daar had ik nog overheen gelezen :eshifty: Sommige "vroege" katertjes kunnen al met ca. 5 maanden voor nageslacht zorgen :!: Daar zit je hoop ik niet op te wachten...

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Jeanine_4
Kitten

Bericht door Jeanine_4 »

ja:)
ik wil heel graag een nestje:)
dat zou heel goed kunnen, stress... we gaan namelijk verhuizen, en ik weet dat het voor deze katten Sophie en Lara de 3e keer.. althans dat denk ik..
de rest is pas 1x verhuist:)
lievelijn schreef:maareh je hebt een katertje en poezen? je weet dat dit een x verkeerd kan aflopen he? ;-)

en inderdaad voor de rest sluit ik me aan bij de rest... go see a doctor.. misschien hebben ze wel stress??
Nou, Blackie is nog niet achter zijn geslacht gekomen,
Hij maakt af en toe gekke geluidjes, en Lara is ook al een paar keer krols geweest.
Die is het wel vaak:S denk dat ze schijnkrols is..
Maar Blackie heeft nog geen actie ondernomen..
ik hoop dat die dit wel doet, als Angel krols raakt:D
Muizenis schreef::oops: ... daar had ik nog overheen gelezen :eshifty: Sommige "vroege" katertjes kunnen al met ca. 5 maanden voor nageslacht zorgen :!: Daar zit je hoop ik niet op te wachten...

Groetties!
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Mag ik je vragen waarom je graag een nestje wil bij je katten?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Jeanine_4
Kitten

Bericht door Jeanine_4 »

dat mag zeker gevraagd worden:)
Ik vind Angel een hele mooie kat..
En een nestje lijkt me heel mooi om te hebben,,
We hebben besloten, 1 nestje te nemen, en daarna Blackie te laten castreren..

Ik heb 7 maanden geleden, een kitten bij mensen gehaald,
En deze is met 6 maanden gestorven..
Wat de oorzaak is weten we niet.

Daarom, wil ik graag een kitten waarvan ik alles kan volgen.
Dat lijkt mij het allermooist.
De zekerheid.

Kattenbella schreef:Mag ik je vragen waarom je graag een nestje wil bij je katten?
Kattenbella
Tijger
Tijger

Heb je laten kijken waar het aan kon liggen. Het kan iets zijn wat een risico kan zijn voor de nieuwe kittens. Waar dacht de dierenarts aan? Echt rot voor jullie :-(
Misschien bemoeizuchtig van mij, maar ik moet het toch even zeggen....heel veel nestjes weer he :-(

Ik heb hier ook 33 dieren lopen waarvan heel veel als kitten zijn gebracht. Sommige katten zijn echt stokkieoud geworden, het kan dus ook wel goed gaan. Goed laten testen misschien, via een goed asiel of opvang. Zijn deze katjes ook onderdak ;-)
Ik richt mij eventueel op de oudere katten, nu ook even niets. Zoveel katten/kittens zijn gebracht. De gerantie voor de gezondheid zit niet in kittens bij je eigen katten. het kan ook risico's meebrengen zelfs voor je moederpoesje.
Ik wens je wijsheid met je beslissing!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Jeanine_4
Kitten

Bericht door Jeanine_4 »

Nee heb ik niet laten doen, Zira, was heel gezond althans dachten wij toen, en plotseling hoorden we een schreeuw, klopjes.. was midden in de nacht dus we schrokken ons echt helemaal 't lotje:o
en we vonden haar dood in de keuken..

we vinden er troost in dat ze een goed leven heeft gehad..
we willen van 1 kat een nestje,
deze is wel gezond.
33 katten?

Kattenbella schreef:Heb je laten kijken waar het aan kon liggen. Het kan iets zijn wat een risico kan zijn voor de nieuwe kittens. Waar dacht de dierenarts aan? Echt rot voor jullie :-(
Misschien bemoeizuchtig van mij, maar ik moet het toch even zeggen....heel veel nestjes weer he :-(

Ik heb hier ook 33 dieren lopen waarvan heel veel als kitten zijn gebracht. Sommige katten zijn echt stokkieoud geworden, het kan dus ook wel goed gaan. Goed laten testen misschien, via een goed asiel of opvang. Zijn deze katjes ook onderdak ;-)
Ik richt mij eventueel op de oudere katten, nu ook even niets. Zoveel katten/kittens zijn gebracht. De gerantie voor de gezondheid zit niet in kittens bij je eigen katten. het kan ook risico's meebrengen zelfs voor je moederpoesje.
Ik wens je wijsheid met je beslissing!
Kattenbella
Tijger
Tijger

Ja, allemaal van andere mensen. Kittens die geen huisje kregen, oudere katten. Vandaar mijn vraag. Er zijn best veel mensen die zo leven als ik dit doe. Ik heb de stop erop gezet voor het welzijn van de dieren hier, maar ik wijs wel mensen erop die een nestje willen dat er zoveel kleintjes al onderweg zijn die en fijne plek zoeken.

That all ;-)
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Wanneer zijn je katten voor het laatst ontwormd ? Wormen kunnen ook een oorzaak zijn van vermagering.

Verder zou ik inderdaad heel snel naar de DA gaan om alles goed te laten checken.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Jeanine_4
Kitten

Bericht door Jeanine_4 »

ik snap het,,
mijn eerste poes heb ik ook via het internet gevonden, werd me in de handen geduwd alsof ze meer een stuk afval was, vond het echt zielig..
helaas stierf zij met 1½ jaar:S en ik heb ook nog 2 oudere katten, dat zijn dus Sophie en Lara, moesten weg volgens de oude baas, door een ruzie, vind eht zo zielig, de dieren worden er altijd de dupe van, daarom zei ik gelijk, ze zijn allemaal van mij, en ze gaan overal met mij mee.. ik heb de eerste 3 vanaf 5 maanden gekregen, en toen ik een kitten wilde, heb ik er ook echt goed voor betaalt.. daar kwam Angel vandaan, ze is inmiddels 1 jaar en heel gezond, heb haar toen over genomen die haar weg deed met 4/5 weken, maar zeiden dat ze 8 weken..
Bleek bij de da niet te kloppen, en toen Cloosey stierf, kreeg ik Blackie voor mijn verjaardag..
Een echt heerlijk stelletje..

Maar als ik een nestje heb, zorg ik er eigenhandig voor, dat ik ze bij goeie mensen terecht laat komen..
Mijn broer heeft ook 2 katten, en als ik een nestje heb, wilt hij er dolgraag eentje bij..
Het liefst zet ik ze bij familieleden.

Het is niet alleen willen, maar ook het verzorgen..
Dierenleed is het ergste wat voor komt in de wereld..
En daar ben ik absoluut tegen.
Kattenbella schreef:Ja, allemaal van andere mensen. Kittens die geen huisje kregen, oudere katten. Vandaar mijn vraag. Er zijn best veel mensen die zo leven als ik dit doe. Ik heb de stop erop gezet voor het welzijn van de dieren hier, maar ik wijs wel mensen erop die een nestje willen dat er zoveel kleintjes al onderweg zijn die en fijne plek zoeken.

That all ;-)
half jaartje terug..
tijd voor ontworming,
Heb de tabletten al thuis,
Morgenochtend krijgen ze de ontworming..

Boomer schreef:Wanneer zijn je katten voor het laatst ontwormd ? Wormen kunnen ook een oorzaak zijn van vermagering.

Verder zou ik inderdaad heel snel naar de DA gaan om alles goed te laten checken.
Plaats reactie