Vreemd gedrag?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Vreemd gedrag?

Bericht door Poezebal »

Wat leuk dat je zo'n oudere dame een plekje hebt gegeven :grin:
Goed van je!

Over de kale plekken, waar had ze die precies, op haar buik en pootjes?

Kale plekken kunnen ze zelf veroorzaken bij stress door overmatig likken van die plekken.
Mijn rode kater had het een paar jaar terug op zijn voorpoten, was gestressd vanwege tijdelijk binnen moeten zitten, maar zodra de stress weg is, trekken de plekken ook weer netjes bij.

Over haar pootje, als ze het goed gebruikt, en ze heeft er geen zichtbaar last van dan zal t inderdaad een oude breuk zijn, en niets om je zorgen over te maken.

Over het bijtgedrag, zoals ik het zie is het puur liefde ;-)
Mijn rode kater doet dit namelijk ook, de ene keer lief en zachtjes, en de andere keer vind hij het zo lekker dat hij geaaid word dat hij wat te hard bijt, wat soms echt ff zeer doet, maar het is niet uit kwaadheid bedoeld.
Het is een manier om te laten zien dat ze het lekker vinden.

De ene kat speelt en slaapt meer dan de ander, al is vind 22 tot 24 p.d. wel veel voor een 9 jarige kat.

En de ene kat speelt gewoon meer dan de ander, sommigen spelen ook helemaal niet, al komt dat weinig voor.
Misschien moet ze gewoon nog even goed wennen aan alles.

Voor de rest heeft ze haar plekje al duidelijk gevonden zie ik wel, super hoor!
Geniet er van!

En je moet altijd vragen bij de DA, en al zou je voor niks heen gaan, als jij denkt dat er wat is, moet je dat gewoon aankaarten, en zij hebben dat serieus te nemen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemd gedrag?

Bericht door Camoth »

Hai Poezebal,

Bedankt voor je uitgebreide bericht!

De kale plekken zitten rond haar tepels en zaten aan de bovenkant van haar achterpoten, maar die bij de achterpoten zijn al bijna helemaal weg, en als ik me niet vergis wordt die op de buik ook al minder gelukkig.

Ik heb haar genomen omdat ik niet zo goed met kittens om kan gaan. Ik ben wat dat betreft een beetje apart denk ik :p Ik schrik heel snel als een dier een plotselinge beweging maakt (dus krabt of op me springt als je even niet op let). En ik hou niet zo van dat krabben en drukke gedoe van kittens. Ik hou juist meer van een oude knuffelkat die lekker bij je op schoot of op bed komt liggen. Daarbij vond ik het zielig voor een kitten, want die willen lekker rennen en spelen, maar mijn appartement is maar 20m2, dus dat vond ik te klein voor een kitten.

Ze begint nu ook minder te slapen heb ik de indruk. Ze is niet actiever, ze ligt nog wel, maar ze slaapt niet meer zo veel, dus wie weet. Ik heb vandaag bij de dierenwinkel "play spray" gekocht en op een schuimballetje gespoten, maar daar rook ze even aan en liep toen weer weg. Ook dat was dus geen succes.

Ik heb haar ook geprobeert vers runderhart te geven. Ze is een veelvraat, gek op spek, ham (geef haar wel eens een mini stukje in haar bakje als ik een broodje maak), lust alle kattenvoer, maar vers runderhart, daar moet ze niks van weten. Ze rook er even aan en liet het staan. Maar ik ga het morgen mixen met een zakje nat voer wat ze wel heel lekker vind, dus misschien eet ze het dan wel. Ze heeft het niet nodig, maar ik dacht: een keertje wat extra's kan geen kwaad.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemd gedrag?

Bericht door Camoth »

Nou, dat runderhart mixen met natvoer (whiskas rundvlees in saus) was leuk geprobeert, maar die vlieger ging dus mooi niet op, want mevrouw vist argeloos de stukken hart eruit en pleurt ze naast het bakje, terwijl ze de rest oppeuzelt. Dus vers vlees geven is geen succes :D
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie