Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door lievelijn »

Idris schreef:Ow enne Lievelijn: "vrouwtje" moet "mannetje" zijn, want ik ben een mannetje :lol:
allereerst sorry :oops: het aantal vrouwen hier is zo hoog dat ik soms vergeet dat er ook wel eens baasjes tussen kunnen zitten :P

maar ik denk dat e prima zou moeten gaan hoor qua ruimte.... vriendin van mij woont op 50m2 en heeft 2 poezels.. gaat prima samen! dus als het alleen daarom zou gaan zou ik een asielkatje in overweging nemen...

het hoeft trouwens niet zo te gaan hoor als umimeis zegt... Vlinder miste haar broertjes helemaal niet. Maar moet wel toegeven dat wij meteen besloten hadden dat ze de slaapkamer in mocht.. ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Uumie »

Umimeis schreef:Ik woon ook in een 2 kamer appartementje + eigen douche wc ...en ingang (een etage woning)
Heb 1 slaapkamer en een zolder (waar ik een logeerruimte van ga maken). Opzich zouden hier wel 2 katten rond kunnen lopen.
Er zijn hier wel meer mensen op het forum die klein behuisd zijn en sommige hebben wel meer dan 1 of 2 katten.
Dus het kan wel opzich.
Precies, wij hebben ook maar weinig ruimte (grote woon-slaapkamer, badkamer en een klein keukentje) en toch wonen hier twee zeer tevreden katten. Zo lang ze genoeg hebben om op te klimmen, mee te spelen etc. dan is er geen probleem. Soms willen katten zich ook weleens terugtrekken van een eventuele andere kat, dus twee ruimtes is wel het minimale.
Maar voor de rest denk ik ook dat het prima kan! ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Idris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2009 21:24

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Idris »

lievelijn schreef:maar ik denk dat e prima zou moeten gaan hoor qua ruimte.... vriendin van mij woont op 50m2 en heeft 2 poezels.. gaat prima samen! dus als het alleen daarom zou gaan zou ik een asielkatje in overweging nemen...
Als het om de ruimte zou moeten gaan dan zou je een asielkatje in overweging nemen? Die conclusie snap ik niet, sorry :oops:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door lievelijn »

ik bedoel als je wel het geld hebt maar bang bent dat de ruimte te klein is... en verder geen bezwaren heeft
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door JLC »

Ik denk toch dat twee katten de beste oplossing is. Dan hebben ze aan elkaar veel gezelschap. Toen ik een kat wilde, ben ik eerst naar het asiel geweest. Ze waren daar best kritisch (vanuit hun oogpunt denk ik wel terecht), maar je kwam bijna niet aan de beurt als je 8 uur op een dag werkt. Het asiel raadde wel aan dat als je toch een kat wil en je bent veel van huis dat je er beter 2 kunt nemen. Uiteindelijk heb ik een broertje en een zusje opgehaald bij een particulier. Ik heb er geen spijt van. En op dit moment ben ik ook parttime gaan werken. Dat vinden mijn katjes toch leuker, maar goed het is niet voor iedereen weggelegd om parttime te gaan werken.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Idris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2009 21:24

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Idris »

Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval! De meeste mensen raden dus 2 katten aan in plaats van 1. Voor mij is dat niet te doen ben ik bang, want 2 katten kosten simpelweg gewoon meer :-( . Toch zie ik soms ook op andere forums mensen in dezelfde situatie, die wel 1 kitten hebben en waar het wel goed mee ging, mits ze voor veel afleiding zorgen. Ook kan het verschillen per individu, maar goed daar kan ik nu natuurlijk niet vanuit gaan. Het is gewoon een moeilijke beslissing!

Afgelopen dinsdag ben ik wezen kijken en tsja het is ook echt een schatje :oops:. Natuurlijk gelijk verliefd, maar daarmee komt ook meer schuld gevoel kijken dat ik misschien wel een verkeerde beslissing neem :-(. Ik heb met de eigenaar/dierenarts gesproken en afgesproken dat ik hem pas 4 juli op haal. Op dat moment zie ie ruim 10 weken bij z'n moeder en als ie dan bij mij komt ben ik zelf 3 weken vrij. Ik hoop nu nog een week extra aan mijn vakantie te kunnen plakken, zodat tegen de tijd dat ie wat meer alleen wordt gelaten hij bijna 4 maanden is. Volgens de dierenarts kan het geen kwaad, zolang ik zorg dat er veel afleiding is in huis, in de vorm van dozen, papieren zakken, voedsel verstoppen, speeltjes etc. etc. als ik zelf aan het werk ben. Bovendien geeft hij aan dat het feit dat ie zo lang bij z'n moeder is wel bevoordelijk is voor de sociale ontwikkeling aangezien hij dit mee krijgt tussen de 3 en 14 weken (en ik hem pas wat vaker alleen zal laten na 14 weken).

Mocht het tegen die tijd echt niet gaan dan zal ik dus toch een 2e kat nemen, want deze naar een asiel brengen vind ik niet goed. Het is natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid en dus ben ik die ook bereid te nemen! Uiteindelijk is het toch een leven he! Ik hou jullie op de hoogte en wie weet zorg ik nog voor een verrassing.....
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Seemy »

Nou wat leuk!!! :grin:
Het komt vast wel goed hoor...!! ;-)

Je kunt in ieder geval niet van je zeggen dat je je beslissing zonder verder na te denken hebt genomen :smile:

Nu genieten van de voorpret :edance: :edance: en ik neem aan dat je nog een aantal dingen moet aanschaffen!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Cari »

Hallo Idris,
Ik kom net een kijkje nemen op dit forum en las jouw bericht. Ik begrijp dat je financieel gezien liever geen 2 katten neemt, maar als je de situatie vanuit de kat bekijkt is het nemen van slechts 1 kitten naar mijn mening heel erg egoistisch. Ik begrijp dat dit nogal agressief overkomt, maar ik zal het toelichten. Wat men vroeger ook van katten dacht en nog steeds, zijn katten in wezen heel sociale dieren, die veel interactie hebben met soortgenoten. Ik heb er zelf 5 en die zijn allemaal zeer op elkaar gesteld, slapen regelmatig bij elkaar, donderjagen samen en wassen elkaar :smile: Dat verrijkt hun leven en ik vind dat je ze dat moet gunnen. Als de kat bij jou naar buiten kan, is 1 kat op zich geen probleem, want die heeft buiten dan wel zijn/haar contacten. Een kitten kan je niet veilig naar buiten laten. Als je doordenkt, houdt dat dus in dat je een kitten volledig van zijn soortgenoten afsluit! Dat is niet goed voor zijn ontwikkeling. Ik heb een tijd in een asiel gewerkt en ik kan je zeggen dat deze katten later totaal niet meer in staat zijn met hun soortgenoten om te gaan, ze zijn letterlijk asociaal gemaakt. Ik weet zeker dat je dat je kat niet wilt aandoen. Je zegt dat je 3 weken vrij hebt, zodat je het kitten al wat kunt opvoeden (?) en aan je kan laten wennen. Heel leuk, maar na die 3 weken staat het kitten er wel alleen voor en gaat zich helemaal te pletter vervelen. Wat is er nou leuk aan een krabpaal als je er niemand achterna kan zitten? Het gaat er niet om dat de kleine je huis niet afbreekt, maar het gaat erom dat de kleine gelukkig is en zich tot een geestelijk gezonde kat kan ontwikkelen. (Bovendien heeft je interieur met 2 katten minder te lijden dan met 1, want verveling maakt van je kitten een kleine gremlin :twisted:
Geloof me als ik zeg dat een kitten bijer is met een soortgenootje in een kamer van 4 x 4, dan in een kasteel in zijn eentje. Ik woon zelf ook niet groot (heb ook nog 3 hondjes) en heb een heel laag inkomen, maar het welzijn van mijn dieren staat altijd voorop.
Idris, ik hoop dat ik je heb kunnen bereiken en er toch nog eens goed over nadenkt. Ik ben gek op katten en heb me ook de afgelopen jaren aardig verdiept in hun gedrag en behoeften (o.a. ook 2 modules bij Tinley gevolgd) Een kitten alleen vind ik in- en intriest. Ik vang ook katten op voor Het Wijze Weeskitten en ons beleid, gestoeld op ervaring, is "kittens alleen per 2 of er moet al een sociale kat aanwezig zijn".
Ik hoop dat ik hiermee een kitten heb kunnen behoeden voor een bestaan zonder soortgenoten.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door beestenbende »

Tsja, ik geloof dat iedereen voor 2 kittens gaat, ik ook trouwens. Ach en de kosten of je er nu 1 of 2 hebt vindt ik persoonlijk niet uitmaken. Natuurlijk heb je meer kosten als de kittens ziek worden, maar ik ben met 6 katten zelden bij de dierenarts te vinden. Maar ik ben bang dat je allang je keus op 1 kitten hebt laten vallen en dit plan doorzet. Ik denk dat je seieus moet afvragen of jij zelf er plezier aan wilt beleven of dat je kitten zich moet aanpassen aan jou wensen...Toch ook een compliment, want je bent duidelijk niet impulsief wat betreft het aanschaffen van een kitten. Succes in ieder geval en hoop ook dat het goed gaat, natuurlijk hoor je tegenstrijdige berichten over het hebben van 1 of 2 kittens, het is en blijft, mijn inziens een (klein) risico wat je neemt. Maar als het zover is, zijn foto's welkom haha.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Idris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2009 21:24

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Idris »

Tsja, ik dacht dat ik een besluit had genomen, maar na het lezen van Cari's post voel ik me nu net een dierenbeul. Er zijn genoeg mensen die alleen zijn en maar 1 kat hebben en er zijn genoeg katten die na hun geboorte nooit meer met soortgenoten in contact komen, daar ben ik dan echt niet de enige in! Binnen mijn familie alleen al zijn er 2 tantes die alleen wonen en maar 1 kat hebben en ook mijn ouders hadden vroeger, met een fulltime baan, maar 1 kat thuis die ze kregen als kitten. Nooit heb ik daar rare verhalen over gehoord en ik ben ook van mening dat als ik een kat zou nemen, ik er niet vanuit ga dat ik hem na een paar jaar naar een asiel breng (en dat die dan niet met soortgnoten kan omgaan). Ik neem een kat voor het hele leven, want die verantwoordelijkheid ben ik bereid te nemen! Daarnaast laat ik in het midden of katten sociale dieren zijn; immers alle grote katten, op de leeuwen na, leven allemaal een solitair bestaan. Goed, jij hebt ervaring, dus vandaar dat ik het maar in het midden laat!

Toch ben ik dus opnieuw aan het twijfelen. Ik ben dan geen fanatieke dierenliefhebber dat ik mijn huis gebruik als dierentuin. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel leuk wat sommige mensen doen hoor, met zoveel dieren in huis, maar ik heb daar zelf niet zoveel trek in. Maar Cari heeft een punt als het gaat om de interactie van de kleine op jonge leeftijd. Ik zit al lange tijd te bedenken hoe ik dat kitten zoveel mogelijk impulsen kan geven op de momenten dat ik niet thuis zou zijn. En ja ik geef toe, een 2e kitten erbij zou inderdaad zorgen voor veel (betere) afleiding. En ja, ongetwijfeld zal het een stuk meer socialer worden wanneer ze met z'n tweeën zouden zijn. Zeker een broertje erbij is misschien wel fijn, maar ook dat heeft zijn nadelen. Jij schrijft dat het interieur minder te lijden heeft met 2 katten, dan met 1, maar ik heb ook op sites gelezen dat het juist het tegenovergestelde kan zijn.

Al met al vind ik het een moeilijke keuze en vooral omdat ik best wel onder de indruk was van de post van Cari. Ik ben geen dierenbeul en ik doe letterlijk geen vlieg kwaad. En ja, ik wil alles op alles zetten om te zorgen dat ik geen asociale kat heb. Dat geschreven te hebben, heb ik opnieuw een bericht gestuurd naar de eigenaar van het nestje om te vragen of de beide rode katertjes al zijn gereserveerd en dat ik toch mogelijk interesse heb in een 2e kitten. Ik zeg niet dat ik het nu doe, maar wel dat ik het meer overweeg. Twee katten in een 2 kamer appartement vind ik namelijk ook niet diervriendelijk en ik vind de tekst "Ik hoop dat ik hiermee een kitten heb kunnen behoeden voor een bestaan zonder soortgenoten." niet het belangrijkste als het gaat om het kiezen voor een kat. Alle grote katten leven immers ook alleen en zijn alleen samen voor de voortplanting. Met andere woorden, vooral de kitten periode is belangrijk dat het veel impulsen krijgt, maar dat is minder belangrijk naar mate ze ouder zijn. De huiskat die mijn ouders hadden was ook vooral aan het luieren en slapen en heel af en toe wilde deze spelen, maar dat was een volwassen kat. En je kunt mij niet vertellen dat je alleen maar mensen kent die meer dan 1 kat in huis hebben, in mijn geval is dat zeer zeker niet zo! Bovendien wil ik wel benadrukken dat ik niet voor niets een post als deze achter laat op dit forum, want meningen zoals die van jou waardeer ik zeker! Maar ik vind het minder leuk als er een beeld word geschetst alsof ik een kitten zou verwaarlozen......
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door rieneke »

fijn om te lezen dat je toch een tweede kitten overweegt.
had het idee dat je besluit al vaststond, maar dat is dus niet zo.
katten zijn inderdaad in aanleg sociale dieren, en zeker kittens kunnen zoveel aan elkaar hebben!
ik heb er hier een van een half jaar, en een van tien mnd.
waar de een is, is de ander ook, ze wassen elkaar, stoeien en slapen samen.
heb de opleiding kattengedragstherapie gedaan, en ben het helemaal eens met cari.
wat jou trouwens niet tot dierenbeul maakt als je toch besluit er maar een te nemen.
ik lees dat ook niet zo in haar bericht, eerlijk gezegd.
veel wijsheid!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Cari »

Het is echt niet rot bedoeld Idris en ik maak je ook zeker niet uit voor dierenbeul, maar ben wel heel blij dat ik weer wat twijfel gezaaid heb. Mag ik nog even ingaan op een paar van je punten?
Er zijn genoeg mensen die alleen zijn en maar 1 kat hebben en er zijn genoeg katten die na hun geboorte nooit meer met soortgenoten in contact komen, daar ben ik dan echt niet de enige in!
"Niet de enige zijn" houdt niet automatisch in dat het dan goed is. Er is veel onwetendheid bij mensen wat betreft katten en problemen worden niet altijd zichtbaar. Het is soms ook "een niet beter weten" van de kat. Niet weten hoe het leven rijker kan zijn.
ik ben ook van mening dat als ik een kat zou nemen, ik er niet vanuit ga dat ik hem na een paar jaar naar een asiel breng (en dat die dan niet met soortgnoten kan omgaan). Ik neem een kat voor het hele leven, want die verantwoordelijkheid ben ik bereid te nemen!
Ik geloof je zonder meer, maar je weet nooit hoe het leven loopt. Jij (of ik) kan morgen bij wijze van spreken wel dood zijn.
alle grote katten, op de leeuwen na, leven allemaal een solitair bestaan
Dat is in grote lijnen waar, maar dat is meestal voedsel gerelateerd. (Overigens leven mannetjes cheetahs ook graag met 2 of 3 samen.) Verwilderde huiskatten zijn geen grote katten en vormen meestal kolonies.
En ja ik geef toe, een 2e kitten erbij zou inderdaad zorgen voor veel (betere) afleiding.
En niet alleen voor de kittens, maar ook voor jou. Ik sluit me helemaal aan bij Lloyd Alexander:
Two cats can live as cheaply as one, and their owner has twice as much fun.
Twee katten in een 2 kamer appartement vind ik namelijk ook niet diervriendelijk
Waarom niet?? Het is genoeg ruimte om elkaar te ontlopen als ze dat willen en genoeg om altijd van elkaars gezlschap te kunnen genieten als ze dat willen. Je geeft dan aan hun de keus.
De huiskat die mijn ouders hadden was ook vooral aan het luieren en slapen
Juist het luieren en slapen is zo gezellig samen. Ik zou je foto's kunnen sturen van mijn katten in innige omstrengeling, heel gelukkig samen snurkend. Als je die foto's ziet, weet je wat ik bedoel. Dan snap je misschien beter waarom ik het zo triest vind om dit een kat te ontnemen.

Idris, ik wil je echt nergens van betichten of je aanvallen, maar ik denk simpelweg vanuit het belang van de kat, als kitten, maar ook als volwassen kat.
Als jij echt van je kat gaat houden, zal je je in de toekomst regelmatig schuldig gaan voelen als je hem/haar alleen laat.
Een avondje uit? Een nachtje uit logeren? Weekendje weg? Denk ook eens aan vakanties. Dan is er ongetwijfeld iemand die de kat eten zal geven, maar dan is er niemand voor de kat om tegen aan te kruipen, niemand om warmte of respons van te krijgen. Twee of drie weken in stille eenzaamheid, met alleen maar dode spullen om je heen :-(

Oke Idris, ik laat het hierbij. Ik heb mijn zegje gedaan en weet dat veel mensen op dit forum het met mij eens zullen zijn.
Denk niet alleen "word ik gelukkiger met de kat" , maar ook "wordt de kat gelukkiger met mij". Jij hebt uiteindelijk de macht om een beslissing te nemen. Ik kan alleen maar hopen dat het de juiste is. :epray:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Idris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2009 21:24

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Idris »

Sorry Cari dat mijn reactie iets wat emotioneel beladen was misschien. Probleem met lezen is vaak dat je er geen intonatie bij hoort, dus geef je er zelf een intonatie aan als je iets leest, waardoor dingen misschien anders te interpreteren zijn dan ze eigenlijk bedoeld zijn. Nogmaals mijn excuus!

Ik denk dat mijn reactie zodanig was omdat ik mij eigenlijk gelijk schuldig voelde dat ik misschien het leven van zo´n kitten voor eigen gewin zou verpesten. En zoals ik al eerder schreef ben ik de laatste tijd heel veel aan het nadenken hoe ik zijn leven (het is een katertje) zou kunnen verrijken als hij 4 juli overkomt. En eigenlijk ben ik in eerste instantie tegen de haren in gaan strijken door te zeggen dat ik het toch bij 1 kitten hou, omdat 2 kittens niet haalbaar zijn. Toch kan ik geen enkele andere conclusie trekken; of geen kitten, of 2 kittens. En aangezien het mij gewoon leuk lijkt om een kitten van echt kleins af aan te zien opgroeien.......worden het er toch 2. Jullie advies volgend kan het makkelijk met 2 kittens thuis, financieel zou het moeten meevallen (sommige dingen kunnen ze samen gebruiken), ze zullen een stuk socialer worden dan als het er maar 1 zou zijn en als ik van huis ben hebben ze elkaar. Zeker omdat ik ook hou van lange, verre reizen (besefte ik pas later) hoef ik mij daar ook geen zorgen over te maken.

Waarschijnlijk zullen een hoop mensen, dan wel iedereen hier, opgelucht zijn, maar ik ben het zelf ook wel. Qua kosten zal het wel meevallen en ergens hoop ik dat als ze beide hier zijn op 4 juli dat ik in de 4 weken die volgen (heb een extra week gekregen) genoeg tijd heb om ze in ieder geval een aantal dingen goed bij te brengen als het gaat om krabben aan de krabpaal en waar ze wel en niet mogen komen thuis etc. Zowiezo heb ik er heel veel zin in, alleen zal ik wel discipline moeten ontwikkelen om vaker te moeten stofzuigen (gelukkig heb ik overal laminaat) en schoon te maken, maar dan brengen ze mij ook iets bij!

Ow en misschien leuk om te weten; in eerste instantie zou ik dus alleen 1 katertje nemen. Hij is grijs met witte strepen (een beetje een witte tijger) genaamd "Jua". Ik ben een halfbloed Tanzaniaan en in het Swahili betekent Jua "zon(neschijn)". Gisteren heb ik contact gehad met de dochter van de eigenaar van het nestje dat ik ook interesse heb in een broertje van hem; een rood gestreept katertje. Ze moest nog navragen of ie al gereserveerd was, maar zo niet dan neem ik die dus ook onder de naam "Simba". Simba betekent in het Swahili "leeuw". Foto's zal ik binnenkort wel even hier plaatsen....

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen, bedankt voor al jullie tips enne speciaal voor Cari.....excuus en bedankt ;-).
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door Uumie »

Hoi Idris!

Wat leuk dat je nu toch besloten hebt 2 kittens te nemen. Ik vind het inderdaad een hele goede beslissing. En nog buiten alle voordelen voor het kitten, het is echt hartstikke leuk om 2 katten met elkaar te zien omgaan. ;)
Ik vind ook dat je hele leuke namen hebt bedacht! Ik hoop dat je het broertje van Jua kan krijgen! Overigens denk ik dat je kittens in 4 weken heel veel kunt bijbrengen, dat komt wel goed. Onthoud wel dat kittens echt kinderen/pubers zijn en dus jouw grenzen gaan verkennen en af en toe een beetje ontdeugend kunnen zijn. ;)

Heel veel plezier met je twee nieuwe vriendjes gewenst, geniet maar alvast van de voorpret! :D
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Alleenstaand, onregelmatige fulltime baan en 1 kat, kan dat?

Bericht door rieneke »

wat ben ik blij dat je dit besluit hebt genomen!
dubbele pret voot jou en voor de katjes :grin:
wat betreft de kosten; het enige wat gierend de pan uit kan lopen zijn dierenartskosten.
ik raad je aan ze of te verzekeren, of een potje op te starten.
hou je ons op de hoogte van het verloop?
en vraag maar raak hoor :smile:

spreek je jua uit op z'n spaans?
en betekent idris ook iets? ik vind het een heel mooie naam.
Plaats reactie