Teek probleem

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Willem
Kitten

Teek probleem

Bericht door Willem »

Beste,

Mijn kat is een paar dagen weggeweest ( het is een buiten kat waardat wij voor zorgen,eten, meespelen..) en is vandaag weer teruggekomen.

Hij ziet er verschrikkelijk uit en heeft een teek, eentje dat er geinfecteerd uit ziet.
Ik wil de teek dus verwijderen maar hij is opeens bang van het hele gezin, we kunnen nog geen meter dichtbij komen terwijl dat hij normaal gewoon tegen ons been komt liggen.

Ik maak me redelijk veel zorgen, heeft iemand een idee? Hij is dus ook vaak weg van huis omdat het een buitenkat is.
Boomer
Jaguar
Jaguar

Re: Teek probleem

Bericht door Boomer »

Waarschijnlijk heeft de kat lopen krabben en is het daarom een wondje geworden.
Teken vallen van de gastheer af als ze vol gezogen zijn. Mocht je de kat kunnen vangen dan zou ik de teek eruit trekken (niet verdoven) en het wondje goed desinfecteren.
Verder zijn er ook pipetjes met vlooienmiddel te koop wat ook helpt tegen teken.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Willem
Kitten

Bericht door Willem »

Bedankt !

Heb je enig idee waarom de kat opeens zo bang van ons is geworden?

Hij is vandaag nog niet opgedaagd, we hopen het beste
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het zou best kunnen dat hij of flink gevochten heeft of niet zo vriendelijke mensen tegen gekomen is.
Dat gebeurt helaas ook nog al is..in elk geval moet er buiten iets gebeurt zijn waardoor hij zich zo gedraagt, sja en wat dat is kan je alleen maar naar raden :???:
Stronghold schijnt een heel goed middel te zijn tegen teken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie