Wegjaagvloeistof in bloemenvaas voor onze kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
f-r-a-n-k
Kitten

Wegjaagvloeistof in bloemenvaas voor onze kat

Bericht door f-r-a-n-k »

Hallo,

Onze kat heeft de eigenaardige eigenschap dat ze het liefst uit een vaas drinkt. Nu is dat op zich geen probleem, maar wanneer de vaas half vol is en ze niet meer bij het water kan, wil ze de vaas naar zich toetrekken om er zo toch bij te kunnen. Bijna was het gistermiddag einde oefening voor mijn laptop en vandaar dat ik naarstig op zoek ben naar een oplossing en ja ik kan geen keus maken, ben zowel katten als bloemen liefhebber.

Nu dacht ik er zelf aan om bijvoorbeeld citroen sap bij het water in de vaas te doen. Alleen ja, ik zou dit vies vinden, maar onze kat hoeft zich daar natuurlijk niets van aan te trekken. Dus heeft er iemand ervaring mee en wat voor "vriendelijk" middel zouden wij in onze vaas kunnen stoppen?

Groet,

Frank
Maartje
Lynx
Lynx
Contacteer:

Re: wegjaag vloeistof voor onze kat in bloemenvaas

Bericht door Maartje »

hmm nee ik was ook de wanhoop nabij dat onze Luca de hele tijd uit de vissenkom aan het drinken was en heb toen de vissenkom leeggemaakt en het aquariumpje gevuld nu kan ie er niet meer bij... maarja om de bloemen te houden en de kat(ten) ook i don't know..

In ieder geval veel succes met de oplossing zoeken.
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

zorg gewoon dat de vaas vol blijft, zodat ze 'm niet om hoeft te trekken.
hoe meer een kat drinkt. hoe beter.
Muizenis
Poema
Poema

Bericht door Muizenis »

:lol: Leuk zijn katten... hé ;-)

Zoals Rieneke al zei; vaas volhouden. Vaas met brede voet en smallere bovenkant? Vaas hoog zetten? Vaas zeker uit de buurt van elektrische apparaten zetten... 220Volt geeft weliswaar een leuk uitziende "punk-kat" maar is verder niet zo erg aan te bevelen :roll: Schilderijtje kopen waar een vaas met blommetjes opstaat... hoeft nooit water te krijgen en blijft een lust voor het oog ;-) :idea: :lol:

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
f-r-a-n-k
Kitten

Re: Wegjaagvloeistof in bloemenvaas voor onze kat

Bericht door f-r-a-n-k »

okee, ik begrijp dat er nog geen middeltjes zijn voor in de vaas ... andere tips al geprobeerd, maar toch bedankt. wij hebben overigens een speciale vaas in de wasbak staan, maar ja die met bloemen erin is veel spannender :-) ... vanmiddag toch maar even flink wat citroensap aanschaffen of misschien iets van alcohol vrij bier, vloeibare levertraan, of iets van een laagje jus of iets anders wat drijft op het water. winnen zal onze Sem nooit en tot die tijd blijf ik expirimenteren met kat vriendelijke producten :-O ... Maar zou er dan echt niets zijn wat die beestjes verdrijft. Maar ja om nou iets van ui ringen aan je bloemenvaas te gaan hangen is ook al wat. Maar er moet iets zijn. Als ik iets gevonden heb of als jullie iets weten laat het even weten ...
tacuma
Panter
Panter

Bericht door tacuma »

Bij ons wilden de katten ook liever niet uit hun eigen bakjes drinken, maar wel uit een schaal
met drijfkaarsjes erin. Die schaal staat nu dus onder de salontafel... ;-)

Als je olie o.i.d. in het water in de vaas gaat doen, is de kans groot dat je bloemen snel het
loodje zullen leggen, en dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.

Er is een middeltje in de handel, met een geur waar katten een hekel aan schijnen te hebben.
De naam daarvan is Keep off, google er maar eens op. We gebruiken het zelf om te zorgen dat
de katten onze bank niet als krabpaal gebruiken, en ik moet zeggen dat het goed werkt.
Mensen ruiken de geur niet, en het maakt geen vlekken. Ik heb het bij een dierenwinkel
gekocht. Je zou de vaas er rondom mee kunnen insprayen.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Shaz
Tijger
Tijger

Bericht door Shaz »

Katten zouden inderdaad een hekel moeten hebben aan citroen, ik heb dit ook geprobeerd toen één van onze katten steeds op de mat aan het plassen was maar het maakt onze drie katten dus helemaal niks uit.
Ik zou zo helaas ook geen andere tip voor je weten.
groetjes Sharon
Plaats reactie