Zijn er mensen met ervaring als pleeggezin voor katten?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Zijn er mensen met ervaring als pleeggezin voor katten?

Bericht door beestenbende »

Ik werd net op het idee gebracht om pleeggezin te worden voor katten. Op zich lijkt me dit leuk, maar zijn er mensen met ervaring? Wat kan wel en wat niet bijvoorbeeld?
Op dit moment hebben we 5 katten. 1 daarvan is een echte buitenkat en komt alleen binnen om te eten, of als het erg koud is. Dan hebben we nog 2 katers van ca 8 maanden oud, zijn gecastreerd en 2 poezen, britsekortharen beide ook geholpen. We werken allebei, alleen op woensdag en vrijdag is er iemand de hele dag thuis en ik ben er tussen de middag om te lunchen, ongeveer een uurtje. Michael is meestal rond een uur of 15:00 thuis.

We hebben een zolder die we vrij kunnen maken, om een rustige plek te creeeren of gewoon net als de rest het hele huis aan kunnen bieden.
Graag zie ik reacties en ervaringen, leuke maar ook minder leuke zijn welkom, om tot een beslissing te komen. Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door beestenbende op 30 nov 2009 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
emmaa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 13:17

Re: Zijn er mensen met ervaring als pleeggezin voor katten?

Bericht door emmaa »

Dag lieve famile, jullie komen als geroepen (als dit ernstig is gemeend) ik ben op zoek naar dit soort mensen, ik zit buiten schuld in een vervelende situatie, ik moet mijn katjes tijdelijk ergens onderbrengen. ik wil ze niet weg doen want ik ben te gehecht, het is voor een tijdje het is een moederpoes en zoon, zijn jullie echt hier mee bezig of niet graag jullie reactie.

met vriendeijke groet,

emmaa
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Zijn er mensen met ervaring als pleeggezin voor katten?

Bericht door beestenbende »

Hallo Emmaa,

Ik heb je een mailtje gestuurd maar krijg geen reactie.Ik heb wel een aantal vragen.
Mag ik de reden weten waarom je tijdelijk op zoek bent naar een nieuw huisje voor je katten?
Zijn ze beiden gecastreerd, wat voor karakters hebben ze?
Voor hoe lang heb je noodopvang nodig?

groetjes Sandra
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Zijn er mensen met ervaring als pleeggezin voor katten?

Bericht door Kattenbella »

Sandra,

Het is inderdaad nodig dat de katten die je opvangt geent zijn en geholpen. Verder moet je kijken of je een kamertje voor hen hebt en inderdaad deze vragen blijven stellen.
Heel veel succes.

Ik hoop dat Emma jou snel antwoord zal geven, zodat jullie beiden weten waar jullie aantoe zijn.
Emma, voor jou stekte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie