Sproeien katten elkaar onder?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Sproeien katten elkaar onder?

Bericht door Umimeis »

Beetje rare vraag, maar mijn kat speelt regelmatig met zijn vriendje (die in de buurt woont) buiten.
En reglmatig ruikt hij naar urine (tenminste ik denk dat dat het is want het is een sterke geur)
Is het zo dat katten elkaar tijdens het spelen besproeien? :???:

Zonet kwam hij ook binnen en toen aaide ik over z'n koppie en toen voelde ik wat druppeltjes. Ik rook eraan en het stonk enorm. Nu ruikt mijn hele gang ernaar :???:
En hoe krijg ik die geur weg? Moet ik hem in bad doen?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Sproeien katten elkaar onder?

Bericht door Uumie »

Bij de poes van mijn ouders gebeurde dit ook wel eens, een buurtkater mocht haar geloof ik niet zo. ;) Dus volgens mij is het goed mogelijk dat een andere kat (al dan niet per ongeluk) op de jouwe heeft geplast of gesproeid.

Wat mijn moeder dan altijd deed was een soort sopje maken met speciale dierenshampoo, en de poes met een lauwwarm washandje afdoen. Daarna droogde ze haar goed af, zodat ze het niet koud kreeg.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Sproeien katten elkaar onder?

Bericht door Umimeis »

Ok bedankt! Ja, Flea heeft een maatje waar hij altijd mee aan het spelen en stoeien is, dus kan best zijn dat hij tijdens het stoeien op mijn kat heeft geplast.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie