Mijn katten vechten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
casualcat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:48

Mijn katten vechten

Bericht door casualcat »

lieve mensen, ik zit hier nu met een groot probleem.
ik heb 3 katten, pebbless van 14 een poes, demon, een gecasteerde kater, pers van 3 en nog een poes van 2 jaar, daisy

nu het volgende, daisy heeft nu kittens van vijf weken oud, demon de pers kan bij de kittens in de doos, haar eten opeten, alles onderhand.
maar pebbless is een ander verhaal.
ik heb daisy nu met haar kittens in een aparte kamer zitten omdat ze pebbless echt aanvalt sinds dat de kittens 2 weken oud waren. maakt niet uit waar ze is, blijft braaf bij de kittens uit de buurt en alles.
nu mijn vraag: moet ik die 2 apart blijven houden nu ook als de kleintjes straks weg zijn en dus daisy een nieuw thuis gaan geven, want die oudste doe ik dus voor geen goud weg. of denken jullie dat het weer goed komt? ben nl niet van plan om een keer thuis te komen van mijn werk en dan een bloedbad aan te treffen want pebbless verdedigt zich totaal niet en daisy blijft er maar in bijten en slaan
en anders: wie heeft er nog een plekje vrij voor een heel mooi wit grijs poesje van 2 jaar oud het enige wat ik er voor wil zien is dat ze goed terecht komt
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: help, mijn katten vechten

Bericht door rieneke »

ik zou daisy op korte termijn laten castreren, en dan rustig aan een herintroductie doen.
feliway kan helpen de scherpste kantjes er af te halen.
casualcat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:48

Re: help, mijn katten vechten

Bericht door casualcat »

feliway is ook al genoemd door mjn dierenarts en heb ik nu ook in huis ga dat inderdaad al wel proberen straks als de kittens weg zijn
Plaats reactie