Vechten of spelen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Vechten of spelen?

Bericht door Morgan »

Sinds vorige week heb ik een katertje van 6 maanden opgenomen in ons huis. We hadden al een poesje van 7 maanden oud en zoals verwacht, was dit in het begin flink vechten en blazen. Ondertussen gaat het al een stuk beter en ik heb ze al samen slapend in een mandje aangetroffen, dus het gaat de goede kant op. Ze zijn er volgens mij nog niet helemaal uit wie er nou de baas is, soms mept Tessel Speedo uit het mandje en soms andersom. Ook dat kan dus nog alle kanten uit.
Maar toch heb ik een vraag. Soms lopen ze naar elkaar toe, besnuffelen elkaar en gaan dan een soort stoeien. Het begint in ieder geval zachtjes, maar op een gegeven moment wordt het oren bijten, slaan ze de pootjes bij elkaar om de nek alsof ze elkaar willen wurgen en gaan ze lopen trappelen met de achterpootjes. Ik vraag me af of ik dan moet ingrijpen, want ben er niet zeker van of dit nou spelen of vechten is.
Moet ik sowiezo ingrijpen als ze elkaar te lijf gaan, of moet ik ze laten begaan en ze het samen uit laten vechten?
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Leonie89 »

als ze vechten maken ze meestal grommende of blazende geluiden.. maar volgens mij is hier al een topic over..
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Morgan »

Oooh daar had ik naar gekeken, maar dan zal ik het topic misschien over het hoofd hebben gezien.

Ze blazen en grommen in ieder geval niet, maar omdat het er zo grof uitziet, vroeg ik me af of het wel echt spelen was, lijkt wel of ze elkaar echt pijn proberen te doen.
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Leonie89 »

ja katten kunnen soms heftig zijn..
hier is het topic dat ik bedoelde, misschien staat hier iets herkenbaars voor je bij..

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ten+spelen
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Morgan »

Ooh super, dankje!

Het zal wel spelen/uitmaken wie de baas is zijn, want dat weten ze ook nog niet echt.
Nouja het zal wel goedkomen :)
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Umimeis »

Volgens mij spelen ze gewoon. Mijn kat doet dit namelijk ook met de buurtkat die 3 maanden ouder is.
Ze duwen elkaar omver en gaan boven op elkaar liggen, ze springen tegen elkaar aan enz.
Maar ik hoor ze niet grommen en blazen, alleen als een vd twee wat te ver gaat.
Dit ziet er soms een beetje bruut uit,maar ze zijn echt niet aan het vechten, gewoon stoeien.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vechten of spelen?

Bericht door sandy »

Hier gaat het er soms ook heftig aan toe hoor, ik laat het altijd gaan tenzij ik geblaas hoor dan geef ik ff een noodkreet.
En die zijn al een jaar of 4 bij elkaar, maar het blijft soms dus wel strijd.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie