Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
soozze
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:40

Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Bericht door soozze »

Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet welke beslissing ik moet maken.Misschien zouden jullie mij kunnen helpen.
Het gaat om het volgende;

Kiwi is een poes van 8 maanden. Erg lief maar met een gebruiksaanwijzing.
Omdat wij morgen op vakantie gaan, en zij gewend is om vaak mensen om haar heen te hebben, hebben wij haar
naar mijn zus gebracht. (We gaan een week)
Nu ging dit goed totdat wij weg waren.... Vanaf dat moment is ze naar hen gaan blazen en grommen, valt zelf af en toe aan!
Het stomme is dat ze hen wel de hele tijd opzoekt en "bij hen" wil zijn.
Mijn vermoeden is dat deze reactie voortkomt uit een slechte ervaring bij de dierenarts, daarvoor wist ze nog geen eens, bij wijze van spreke, hoe ze moest blazen...
Nu is mijn vraag, moet ik haar terug halen en haar een week alleen (alleen iemand die af en toe komt eten geven en kattenbak schoonmaken) laten, terwijl ze nog nooit alleen is geweest OF moet ik haar daar laten en erop vertrouwen dat het overgaat en juist zo kan wennen aan vreemde mensen?!?!?!?

Zou niet willen dat ik dadelijk terug kom van vakantie en dat kiwi hier een tik aan overhoudt. Voor haar en ook voor ons niet leuk!

Ik hoop op zo snel mogelijk antwoord!!!!!!!!!

Liefs Suus
Laatst gewijzigd door Admin op 20 mar 2009 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Bericht door Leonie89 »

kan je zus niet voor de kat zorgen bij jou thuis? katten zijn liever in hun eigen huis.. misschien accpeteert ze daar je zus wel, omdat Kiwi dan in zijn eigen omgeving is..
Gebruikersavatar
soozze
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:40

Re: Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Bericht door soozze »

Dat is helaas niet mogelijk, zij woont in breda.... en ik helmond... :-(
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Bericht door Maartje »

kun je Kiwi niet eerst bij jou thuis aan je zus laten wennen en daarna bij haar thuis laten?? misschien accepteerd ze dit beter?

in ieder geval succes ermee.
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
soozze
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:40

Re: Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Bericht door soozze »

Daar is de tijd te kort voor.... Ik ga vannacht al weg.
Wel erg bedankt voor de reacties, en de tips!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Bericht door lievelijn »

ik zou kiwi even daar laten, heen en weer reizen is ook weer exra stress. Ik zou voor de zekerheid je zus de sleutel en het teefoonnummer geven van diegene die je anders gevraagd had op te passen. Zodat als het echt uit de hand loopt, zij haar alsnog terug kan brengen. Ik denk dat dit aanvallen gewoon uit angst is, en als je zus en haar huisgenoten kiwi gewoon negeren zal dit hopelijk veranderen. Als ze niet gewend is om alleen te zijn breekt ze wellicht de boel af..

Maar jij kan natuurlijk zelf het beste inschatten of ze alleen kan zijn. Is ze bijvoorbeeld nooit langer dan een paar uur alleen dan is een hele week misschien wel erg lang, maar als je gewoon buiten de deur werkt is ze vast wel wat gewend en moet ze dat wel aankunnen!

sterkte ermee! kan me voorstellen dat dit heel lastig is!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Bericht door Umimeis »

Ik zou Kiwi gewoon thuis laten in haar eigen omgeving en vragen of er iemand dagelijks even wil langskomen om haar eten te geven, kattenbak verschonen enz.
Op deze manier ga ik dat ook doen als ik in september 8 dagen op vakantie ga.
Katten vinden het fijner om in hun eigen omgeving te zijn waar ze zich lekker thuis voelen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
soozze
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:40

Re: Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Bericht door soozze »

Echt heel erg bedankt voor jullie adviezen!
Ik heb (mede dankzij lievelijn en mijn gevoel) besloten dat ik het even afwacht....
Ik heb een vriend als backup, die haar eventueel wil terughalen (lang leve goede vrienden)
Ik had nooit verwacht dat dit zo aan mijn hart zou gaan, maar vind het echt heel erg!
En misschien is dit voor kiwi ook wel goed (mits het natuurlijk goed afloopt)

Echt heel erg bedankt!!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Poes gromt en blaast naar vakantie-oppas

Bericht door lievelijn »

geniet van je vakantie.. en ja ik weet het je zal heel wat xen aan der denken (ik ben net 2 weken geleden teruggekomen van onze 1e vakantie met een kat op logeeradres) dus weet wat je voelt! succes!
ik <3 Vlinder
Plaats reactie