Aechinaforce ook voor katten?
Aechinaforce ook voor katten?
Ik heb gelezen dat sommige van jullie dit ook aan de kat geven voor een verhoogde weerstand. In welke dosering? Kan het samen met een antibioticakuur? Geeft het niet dat dat spul 65% alcohol bevat? Hoe geven jullie het?
hoeveel druppels is de babydosering?
in de bijsluiter staat alleen voor 2-6jaar
ik geef nu 2-4 druppels per dag, maar dan over het eten
ik weet dat het vlg de bijsluiter beter voor het eten kan, maar ik vind het ZO vies smaken in water, dat wil ik de poesjes niet aandoen!
over het blikvoer wordt de geur nog beetje verbloemd
in de bijsluiter staat alleen voor 2-6jaar
ik geef nu 2-4 druppels per dag, maar dan over het eten
ik weet dat het vlg de bijsluiter beter voor het eten kan, maar ik vind het ZO vies smaken in water, dat wil ik de poesjes niet aandoen!
over het blikvoer wordt de geur nog beetje verbloemd
- Chichkamaugu
- Kitten
- Contacteer:
Ik volg dit topic ook af en toe en dit is wat ik gevonden heb over gebruik van Echinacea purpurea ( het active bestandsdeel van Echinaforce )
Echinacea purpurea
Eén van de bekendste middelen uit de kruidengeneeskunde is Echinacea purpurea of de rode zonnehoed. Het is bekend als een middel, dat de afweer stimuleert, o.a. door een toename van de witte bloedcellen.
Dit komt van een dierenartsenpraktijk site
http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-niesziektekat1.html
Ik denk dat het hier het belangrijkste is wat er in zit en dat bestandsdeel is zowel voor mensen als dieren te gebruiken.
Alleen is de dosering belangrijk. Ik ben dan ook erg benieuwd hoeveel jullie gebruiken. De meeste doen het hier door het water..... Hoeveel druppels is voldoende voor één kat. De dosering kan je heel ruim nemen, op de verpakking staat 2 - 5 daags 3- 6 druppels. Maar ik vind 6 of 30 druppels toch wel een behoorlijk groot verschil!
Echinacea purpurea
Eén van de bekendste middelen uit de kruidengeneeskunde is Echinacea purpurea of de rode zonnehoed. Het is bekend als een middel, dat de afweer stimuleert, o.a. door een toename van de witte bloedcellen.
Dit komt van een dierenartsenpraktijk site
http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-niesziektekat1.html
Ik denk dat het hier het belangrijkste is wat er in zit en dat bestandsdeel is zowel voor mensen als dieren te gebruiken.
Alleen is de dosering belangrijk. Ik ben dan ook erg benieuwd hoeveel jullie gebruiken. De meeste doen het hier door het water..... Hoeveel druppels is voldoende voor één kat. De dosering kan je heel ruim nemen, op de verpakking staat 2 - 5 daags 3- 6 druppels. Maar ik vind 6 of 30 druppels toch wel een behoorlijk groot verschil!
groetjes Esther
Ik gebruik ook de "normale" echinaforce om de weerstand van Pippin op peil te houden (hij is een herpes-kat). Ik doe in elke waterbak 3 druppels per dag. Jesse drinkt hier ook van.
En of het werkt? Geen idee, maar Pippin heeft al een tijd geen herpes uitbraak meer gehad. Kwaad kan het in ieder geval niet.
Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse (& Blink)
En of het werkt? Geen idee, maar Pippin heeft al een tijd geen herpes uitbraak meer gehad. Kwaad kan het in ieder geval niet.
Groetjes,
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Onze Sippie, een echt probleemkatje die we in huis haalden toen 'm vijf weken was en ook de niesziekte had, kreeg op aanraden van onze DA Orovital toegediend.
Dit is eigenlijk een product voor duiven, maar bijzonder efficiënt om de weerstand bij kittens te verhogen.
Recent haalden we nog een kittentje en ik zou haar ook Orovital willen geven, maar ik ken de dosering niet meer en onze vaste DA is met zwangerschapsverlof. Iemand raad ?
Dit is eigenlijk een product voor duiven, maar bijzonder efficiënt om de weerstand bij kittens te verhogen.
Recent haalden we nog een kittentje en ik zou haar ook Orovital willen geven, maar ik ken de dosering niet meer en onze vaste DA is met zwangerschapsverlof. Iemand raad ?
- Kattenbella
- Tijger
Re: Aechinaforce ook voor katten?
Ik heb hier echinapillen die ik verpulver of zo ingeef. Zo vermijd je het alcoholprobleem en weet je zeker dat het gegeven wordt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
-
- Lynx
Hoi,
Ik hier niet kon vinden wat nu de dosering is per kat (of ik heb niet goed gezocht).
Hier een knipsel van A. Vogel website bij Vraag en Antwoord:
Kan ik de homeopathische geneesmiddelen en gezondheidsproducten van A.Vogel ook aan dieren geven?
Ja. De homeopathische geneesmiddelen en gezondheidsproducten van A. Vogel zijn ook geschikt voor toediening aan dieren. U kunt dan een aangepaste hoeveelheid op lichaamsgewicht geven. De stelregel luidt: 1 druppel per kilo lichaamsgewicht, deze hoeveelheid kan over de dag verdeeld worden. Stel dat u een kat heeft van 4 kilo, dan mag deze kat 4 druppels hebben, verdeeld over 2x daags 2 druppels. U kunt de druppels over het voer verspreiden, of met een pipetje in de mond brengen. Tabletten zijn prima te vermalen en te verdelen door het voer.
Staat dan alleen weer niet bij hoeveel tabletten een kat mag hebben.
Ik hier niet kon vinden wat nu de dosering is per kat (of ik heb niet goed gezocht).
Hier een knipsel van A. Vogel website bij Vraag en Antwoord:
Kan ik de homeopathische geneesmiddelen en gezondheidsproducten van A.Vogel ook aan dieren geven?
Ja. De homeopathische geneesmiddelen en gezondheidsproducten van A. Vogel zijn ook geschikt voor toediening aan dieren. U kunt dan een aangepaste hoeveelheid op lichaamsgewicht geven. De stelregel luidt: 1 druppel per kilo lichaamsgewicht, deze hoeveelheid kan over de dag verdeeld worden. Stel dat u een kat heeft van 4 kilo, dan mag deze kat 4 druppels hebben, verdeeld over 2x daags 2 druppels. U kunt de druppels over het voer verspreiden, of met een pipetje in de mond brengen. Tabletten zijn prima te vermalen en te verdelen door het voer.
Staat dan alleen weer niet bij hoeveel tabletten een kat mag hebben.
Ik heb het ook gebruikt voor Lana!
Ze was erg aan het niezen en aan het snotteren..
Ik heb 3 druppels gemengd met water en via een pipet in het bekkie gedruppeld.
Dit 2 x per dag. Ze was er na een week wel weer aardig van af!
Ze was erg aan het niezen en aan het snotteren..
Ik heb 3 druppels gemengd met water en via een pipet in het bekkie gedruppeld.
Dit 2 x per dag. Ze was er na een week wel weer aardig van af!
The good, the bad and the pussy!
-
- Lynx
een pippetje voor de druppels is wel handig, weet je zeker dat ze het binnen hebben gekregen.
Maar van druppels kan ik wel vinden hoeveel een kat ervan mag hebben, hoe zit dat met tabletten, weet iemand dat?
Maar van druppels kan ik wel vinden hoeveel een kat ervan mag hebben, hoe zit dat met tabletten, weet iemand dat?
Wat is "het alcoholprobleem"?Kattenbella schreef:Ik heb hier echinapillen die ik verpulver of zo ingeef. Zo vermijd je het alcoholprobleem en weet je zeker dat het gegeven wordt.

Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
who knows where it's at.
Re:
Ik heb eens gehoord van een middeltje van Groene Os wat heel goed tegen herpesuitbraken bij katten schijnt te werken. Ga het eens voor je opzoeken, zal je dan wel pm sturenVanessa schreef:Ik gebruik ook de "normale" echinaforce om de weerstand van Pippin op peil te houden (hij is een herpes-kat). Ik doe in elke waterbak 3 druppels per dag. Jesse drinkt hier ook van.
Groetjes,

edit: wat kan het kwaad, even voor iedereen: https://www.dierapotheker.nl/product/Gr ... tring=1037
Everybody wants to be a cat,
who knows where it's at.
who knows where it's at.
-
- Lynx
alcoholprobleem: in de druppels zit 65% alcohol. Nu is dat op 4 druppels (kat van 4kg) per dag, denk ik niet veel. Maar liever niet toch.
Kids en volwassen mogen het ook.
Ik wil het geven voor extra weerstand, net als bij mensen. Ze hebben niet een bepaalde ziekte.
Kids en volwassen mogen het ook.
Ik wil het geven voor extra weerstand, net als bij mensen. Ze hebben niet een bepaalde ziekte.