Poes gestorven na auto ongeluk... kan je haar vervangen ?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
stef en katia
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2009 08:08
Locatie: schilde

Poes gestorven na auto ongeluk... kan je haar vervangen ?

Bericht door stef en katia »

We hadden 2 poesjes, een katje en kater. 1,5 jaar oud en kwamen van het begin zeer goed overeen.
Nu is ons katje aangereden en ter plaatse gestorven.
We zitten er echt mee in, alsook onze kat die nu alleen achterblijft.

Kunnen we nu een nieuwe poes aanschaffen ? we weten dat zowel voor ons als voor de kater hiermee onze kattin niet meer terug komt !(maar met 2 lijkt me toch leuker dan alleen)

Zullen we even wachten ? een nieuwe oudere van het asiel man of vrouw of een kitten ?
We weten het niet goed, maar we willen er vooral dat onze kater er beter van word en niet slechter, jaloers, weglopen enz...

Heeft er hier iemand ervaring mee ?

Mvg Stef & Katia
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Poes gestorven na auto ongeluk... kan je haar vervangen ?

Bericht door beestenbende »

Ik heb dit ook meegemaakt en een aantal weken gewacht om een nieuwe kat te introduceren. Je zal wel merken dat de achterblijver onrustig is en steeds gaat zoeken naar zijn maatje, maar na verloop van tijd slijt dat ook. Hij is nog releatief jong en zal in het begin wel even wat blazen en dergelijke, naar de nieuwkomer. Maar meestal komt het goed na een wenningsperiode. Ook voor jullie is het denk ik beter dit eerst af te sluiten voordat je een ander katje haalt. Heel veel sterkte na dit verlies.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Poes gestorven na auto ongeluk... kan je haar vervangen ?

Bericht door rieneke »

allereerst veel sterkte met je verlies.

als je katjes dikke vriendjes waren, zou ik zeker even wachten met een nieuwe kat in huis te halen.
ook katten rouwen, geef je achterblijvende kat de tijd daarvoor.
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Poes gestorven na auto ongeluk... kan je haar vervangen ?

Bericht door Bounty »

Sja onze Bounty is nu anderhalve week geleden ingeslapen en we missen hem ontzettend :-( Onze Poes is nu alleen en we merken dat ze erg veel aandacht van ons opeist. Dit natuurlijk omdat ze veel met Bounty speelde. Ze is haar vriendje kwijt..

We wilden eigenlijk een paar maanden wachten voordat we weer opnieuw zouden kijken naar een kitten, maar per toeval zijn we met een fokker in contact gekomen die een nestje had. We zijn spontaan verliefd geworden op 1 van de kittens. Sja, Bounty krijgen we niet terug en die is ook onvervangbaar. Maar dit gevoel wat we hebben bij deze kitten negeren zou ook zonde zijn. Laat ik het zo zeggen, geforceerd nog een aantal maanden wachten lijkt mij niet nodig, tenzij je het verlies van je katje nog niet goed hebt kunnen verwerken.

Wij gaan zondag kijken en mochten we de kitten nemen dan duurt het nog tot begin april voordat ze bij ons in huis komt. Denk dat Poes dan ook wel weer toe is aan een nieuw maatje.

Jullie katje is natuurlijk niet te vervangen, maar als je haar een plekje hebt kunnen geven dan is het imo niet verkeerd om eens rond te kijken naar een nieuwe kitten/katje.

Sterkte met jullie verlies.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Poes gestorven na auto ongeluk... kan je haar vervangen ?

Bericht door Uumie »

Zoiets is gewoon altijd heel lastig. Ik vind het heel erg dat jullie afscheid hebben moeten nemen!

Even over hoe het bij mijn ouders thuis is (ik woon inmiddels op mezelf): Toen ik een jaar of 10 was, overleden onze beide katten Dikkie en Kleine (door die vervloekte auto's!). Kort daarna kwam Vlekkie bij ons wonen. Eerst vond ik haar maar niks, ze konden Dikkie en Kleine toch niet zomaar vervangen?! Maar langzaam kwam het besef: Dikkie en Kleine komen nooit meer terug, en Vlekkie verdiende toch ook liefde? Ik was nog vaak verdrietig om Dikkie en Kleine, maar Vlekkie gaf zoveel afleiding dat ik algauw met goede herinneringen aan Dikkie en Kleine terug kon denken, in plaats van met (alleen maar) verdriet. Zeker toen Vlekkie kittens kreeg en wij er van de 4 dames 2 zelf hielden, werden Dikkie en Kleine een goede herinnering in plaats van een groot gemis.

Toen het volgende 'drama': Ik was beste maatjes met Zorro, een van die vier kittens. Maar toen moest ik vanwege mijn studie op kamers. Huilen, heimwee, noem het maar op. Dat ik haar in weekenden nog zag, maakte weinig verschil. Afscheid was vreselijk, al zag ik haar nog vaak. Nu ik groter woon, heb ik een nieuwe kat, George. En hoewel ik Zorro nog steeds mis, kan ik al mijn kroelbehoeftes bij George kwijt.

Een heel lang verhaal over mezelf, maar wat ik hiermee wilde laten zien is dat hoewel een nieuw katje de oude natuurlijk nooit doet vergeten, het misschien wel prettig is als je toch troost kunt zoeken. Je oude kat zal natuurlijk nooit vervangen kunnen worden, elke kat is uniek. Maar het kan je wel afleiden van het verdriet en het gemis.

Ik wens jullie nog heel veel sterkte hiermee en ik hoop dat welke beslissing jullie ook mogen maken, het de juiste blijkt te zijn.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie