Wel of niet vrij nemen?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Wel of niet vrij nemen?

Bericht door Tessa-M »

Hallo allemaal,

Ik heb al veel informatie van jullie gekregen, maar ik heb nog een vraag. Ik ben leerkracht op een basisschool en heb daardoor natuurlijk 6 weken vakantie in juli. Mijn planning was om rond die tijd 2 kittens in huis te nemen, zodat er voor een aantal weken, het grootste deel van de dag iemand thuis is. Maar dan ga ik na die 6 weken wel weer fulltime werken.

Is dit een probleem of adviseren jullie dan de kittens al aan te schaffen als ik nog aan het werk ben?

Bedankt, Tessa
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wel of niet "vrij" nemen?

Bericht door rieneke »

nee, het is juist een strak plan om de kittens te nemen als je vrij bent.
die eerste weken zijn best belangrijk om ze wat op te voeden, en jij hebt alle tijd om van ze te genieten en een band met ze op te bouwen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Wel of niet vrij nemen?

Bericht door daantje »

Ik sluit me bij Rieneke aan. Goed plan om vrij te zijn wanneer de kittens komen. Na zes weken kan je echt wel full-time gaan werken hoor. Ze zijn dan inmiddels gewend aan jou, je huis en aan elkaar, en aan elkaar hebben ze echt best wel veel.
Spannend! :grin:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wel of niet vrij nemen?

Bericht door Umimeis »

Heel verstandig om in de vakantie pas een kitten aan te schaffen, heb ik ook gedaan. In de gerfstvakantie had ik Flea opgehaald, daarna ben ik gewoon gaan werken. Ik werkte toen wel parttime en Flea was al 4,5 maanden. Ik weet niet hoe oud jouw kittens zijn als je ze ophaald??? Het is juist goed om daarna gewoon weer te werken, dat leert hij al vroeg tegen het alleen zijn.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wel of niet vrij nemen?

Bericht door Morgan »

Toen wij Tessel net hadden, zorgden we ervoor dat er altijd wel iemand thuis was. Langzaam opgebouwd naar alleen zijn, dan gingen wij even boodschapjes doen en zo steeds langer wegblijven. Ze wennen er snel zat aan, maar zeker de eerste dagen is het voor jullie bonding wel erg prettig als je thuis bent!
Veel plezier met je ukkie!!
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Wel of niet vrij nemen?

Bericht door Tommy2008 »

welkom tessa-m op dit uitgebreide forum!
Denk dat het een hele goeie beslissing is om dat in je vakantie van 6 weken te doen !
Las dat je gelijk twee kittens wilde nemen ...is zeker al okee...kunnen ze lekker met elkaar opgroeien en ravotten is al een plus punt als ze veel alleen zijn !
In die 6 weken dat je vrij ben kunnen ze wennen aan jou en hun nieuwe omgeving en jou regels in het huis !
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Wel of niet vrij nemen?

Bericht door Tessa-M »

Hallo allemaal!

Superbedankt voor al jullie info, ik word zo steeds wijzer op dit forum :-)

Groetjes, Tessa
Groetjes, Tessa
Plaats reactie