ik ben ook (grotendeels) en buikslaper.. Benthe gaat dan op mijn billen liggen of op mijn onderrug.. mijn benen zijn te onrustig voor haar

ik kan niet zo goed stil liggen.. vlak voordat ze gaat liggen gaat ze altijd even 'stampen' en dan op mijn rug of billen.. heerlijk!!
ik heb het lampje ook pas gevonden na het gevraagd te hebben.. het bleek toen gewoon op de toonbank te liggen.. maar dan wel zo dat je het zelf nooooooit zou zien..
jou Lana zal, omdat ze kitten is, misschien nog drukker zijn dan Benthe, al is zij ook ongelofelijk speels!! wat belangrijk is, is dat je duidelijk bent.. en een lange adem hebt!! dit is iets wat ze moet leren en ze niet zo maar in een keer begrijpt..
wij spelen met haar op bed, we putten haar flink uit. dan stop ik de laser weg (het liefst als zij het niet ziet) en zeg 'klaar' en doe mijn handen omhoog (als bij een arrestatie). ze ziet dan dat er niets meer in mijn handen zit.. en dan gewoon keihard negeren.. en een streng nee of een knip in de vingers, zonder verdere aandacht, als ze echt te ver gaat.. bij ons helpt het, maar het zal vast geen wonder-iets zijn..
ik denk dat duidelijkheid het belangrijkste is.. neem een vast woord of geluid en wees consequent.. uiteindelijk zullen ze het snappen.. hoop je..