Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lana »

Okee,
Ik ben iemand die echt zijn slaap nodig heeft, anders kan je me de volgende dag 'Opvegen'. :eshifty: Meestal lig ik er eerder in dan mn vriend, dus kan ze nog ff spelen.

Ik geef haar ook helemaal geen aandacht als ik wil slapen, maar ze doet er alles aan die aandacht te krijgen.. Ze komt zelfs onder de deken om mn handen te zoeken zodat ik moet kriebelen..
En alleen bij mij, ging ze mn vriend maar eens lastig vallen ;-) haha!

Waar kan ik zo'n lampje halen? Wilde er al heel lang 1 kopen voor haar!!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Leonie89 »

rieneke schreef:wij slapen iedere nacht gezellig met z'n zessen op bed.
als een kleintje gaat lopen klieren, gaat hij meteen zonder een woord voor de rest van de nacht in de bench.
na twee nachten is het meestal duidelijk, en houden ze zich gedeisd.
ik vind het zo gezellig opstaan, eerst even lekker kroelen :smile:
zou het niet willen missen!
haha, zo streng zijn wij niet.. maar wij hebben er natuurlijk ook maar een.. met 6 blijf je 'nee' zeggen.. en dan weten ze ook niet voor wie het bedoeld is.. en Benthe luistert gewoon heel goed, dus hoeven we haar niet in een Bench te zetten..

lana, het lampje heb ik gekocht bij de dierenwinkel.. ik heb ook zeker 8 uur nodig hoor!! maar daarom is het ook zo belangrijk dat ze weet wanneer het klaar is.. Benthe is ook veel s nachts actief, maar als we haar dan even flink uitputten met de laser, dan is het meestal wel goed.. en zo'n laser is ideaal omdat het voor jou totaal niet zwaar is om te doen.. :grin: dus ideaal voor vlak voor het slapen gaan..
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lana »

ik ga zo naar de stad.. Ga ik gelijk een kopen!! Lijkt me een goed idee om dat te doen voor we slapen gaan!! bedankt!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door rieneke »

ik heb er maar 5 hoor, ikzelf ben nr 6.
gelukkig mag ik er ook nog bij :lol:
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Tr1bal »

Wij laten de katten lekker door het huis rennen:
We hebben inderdaad af en toe dat we ze op bed laten, maar dan maakt tommie me steeds wakker omdat hij mijn hoofd begint te likken. :lol:
Gebruikersavatar
Sas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2008 15:38

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Sas »

Lana schreef:Gister nacht heb ik voor het eerst weer geprobeert om haar bij ons te laten slapen. Omdat ze iedere morgen precies om 6 uur gaat zitten mauwen omdat ze eruit moet. En ik er een beetje gek van werd dat ik dan op moest staan om haar uit de keuken te laten. (mijn vriend slaapt door alles heen :-x )

Maargoed.. Ik heb haar om 13 uur weer terug gezet.. :-(
Ze gaat zich naast mij met luidruchtig gesmak zitten wassen.. Ze loopt over me heen en als ik niet reageer gaat ze ook nog even op me springen!
Werd er gek van.. HAHA

Doen ze dit bij jullie ook? Of gaan ze gewoon op 1 plek liggen en komen ze er niet meer vandaan?

Als Lana ergens gaat liggen, is het bovenop mijn rug.. Dus als ik me omdraai, valt ze eraf en is ze wakker..
Soms loopt Purdy s'nachts over me heen ja, dan komt ze even aan m'n gezicht snuffelen en gaat ze weer weg. Soms ligt ze ook op me, maar meestal ligt ze bij mijn voeteneinde. Ik vind het dan altijd zielig als ik van houding moet veranderen :roll:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door daantje »

Hier mogen de katten zelf weten waar ze pitten. Voordat onze hond Bo kwam deden we, als we naar bed (of weg) gingen de kamerdeur dicht, maar Bo heeft ruimte om zich heen nodig. Katjes dus blij want de tussendeur gaat nooit meer dicht.
Onze rode Biebs slaapt nu dus ook altijd beneden op de bank, maar de andere drie liggen als vanouds bij ons op bed.
Wij hebben eigenlijk nooit last van ze gehad.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Leonie89 »

Sas schreef:Ik vind het dan altijd zielig als ik van houding moet veranderen :roll:
hahah ja dat hebben wij ook!!
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lana »

Ja ik vind dat ook zielig.. ik ben een buikslaper.. Ze gaat steeds op mn rug zitten :roll:

elvedinenleonie;

Heb het lampje hier nog niet kunnen vinden.. :-|
Heb het dus maar met een muis geprobeert, daar is ze namelijk ook gek van! Ze aporteerd hiermee! wel lachen hoor! Maar ze blijft bezig!
Ik heb de muis onder mn kussen gelegd met de hoop dat ze zou stoppen!! Maar nee,.. Ze blijft aandacht vragen of ze zeggen wil: GOOI NOU, GOOI NOU!!!!! :lol:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Leonie89 »

ik ben ook (grotendeels) en buikslaper.. Benthe gaat dan op mijn billen liggen of op mijn onderrug.. mijn benen zijn te onrustig voor haar :lol: ik kan niet zo goed stil liggen.. vlak voordat ze gaat liggen gaat ze altijd even 'stampen' en dan op mijn rug of billen.. heerlijk!! :grin:
ik heb het lampje ook pas gevonden na het gevraagd te hebben.. het bleek toen gewoon op de toonbank te liggen.. maar dan wel zo dat je het zelf nooooooit zou zien.. :-|
jou Lana zal, omdat ze kitten is, misschien nog drukker zijn dan Benthe, al is zij ook ongelofelijk speels!! wat belangrijk is, is dat je duidelijk bent.. en een lange adem hebt!! dit is iets wat ze moet leren en ze niet zo maar in een keer begrijpt..
wij spelen met haar op bed, we putten haar flink uit. dan stop ik de laser weg (het liefst als zij het niet ziet) en zeg 'klaar' en doe mijn handen omhoog (als bij een arrestatie). ze ziet dan dat er niets meer in mijn handen zit.. en dan gewoon keihard negeren.. en een streng nee of een knip in de vingers, zonder verdere aandacht, als ze echt te ver gaat.. bij ons helpt het, maar het zal vast geen wonder-iets zijn..
ik denk dat duidelijkheid het belangrijkste is.. neem een vast woord of geluid en wees consequent.. uiteindelijk zullen ze het snappen.. hoop je.. :lol:
Gebruikersavatar
Bogi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:51

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Bogi »

Bogi is de hele dag aan het maffen, wordt in de avond wakker wordt speels en wanneer mijn lichten uit gaan komt zij na 15 minuten ook liggen. Wanneer het de volgende dag licht wordt staat ze bij mijn bed aandacht te vragen....
Dus weinig last van.... Misschien kan dat bij jullie ook
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Leonie89 »

dan heb je een brave kat..
wij proberen Benthe ook wel eens, als ze weer een 'wilde nacht' heeft gehad, overdag een beetje wakker te houden.. in de hoop dat ze dan snachts langer slaapt.. dit helpt wel, vinden wij (niet altijd, maar meestal wel)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Umimeis »

Die van mij gaat ook gewoon slapen als ik ga slapen. Maar hij is wel altijd heel vroeg wakker, dus moet ik ook in het weekend om half 7 het luikje van het slot halen, ik heb het luikje meestal dicht ivm de buurtkatten die wel eens binnen willen komen.
Soms hou ik in het weekend wel het luikje 's nachts open, zodat ik niet om half 7 eruit hoef (vooral als ik ben wezen stappen) :lol: dus kan ik lekker de hele ochtend uitslapen (met namen op zondag)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Maartje »

Die van ons laten we nu eigenlijk dag en nacht beneden + boven alleen 1 kamer en de zolder hebben ze boven tot hun beschikking en dan de gehele woonkamer.

's nachts mogen ze de laatste paar weken wel boven maar niet op onze slaapkamer want ze zijn best druk ze gaan wel na een paar minuten rustig op bed liggen maar vanaf 6 uur gaan ze echt lopen vervelen, zeuren om aandacht.

Dus voorlopig mogen ze alleen als wij het willen op de slaapkamer 's nachts meestal alleen in het weekend.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Morgan »

Toen Tessel nog een klein Tesseltje was, sliep ze in de badkamer die naast onze slaapkamer ligt. Was wel een gedoe hoor, elke avond slepen met de kattenbak enzo. Dit deden we omdat ze nog niet zindelijk was en de eerste paar nachten dat ze bij ons was, in de huiskamer sliep en daar de hele boel onder plaste. We hebben er toen voor gekozen om haar in een kleinere ruimte te zetten dicht bij ons. Dit werkte wel, al was ze wel zeker een kwartier aan het miauwen om aandacht, vond ik altijd zo hartverscheurend :oops:
Toen ze eenmaal goed zindelijk was, hebben we haar in de huiskamer beneden laten slapen en sinds een maandje of 3 kan ze zowel boven als beneden. Alle deuren staan open, behalve die van het toilet. Ze ligt graag bij ons op bed en dan het liefste onder de dekens dicht tegen mij aan (de lieve schat!).
Vaak wil ze ook nog even spelen voordat we gaan slapen, dus dan gaan we met de dekens klieren, met de tenen wiebelen onder de dekens en dan valt ze aan, echt heel grappig om te zien :grin:
Maar soms, als ik een boek aan het lezen ben, dan is ze het daar niet mee eens en dan gaat ze pontificaal op of voor het boek zitten 8-)
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Plaats reactie