Kitten met wondjes onder zijn beide oortjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
kattegek
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:03
Locatie: amsterdam

Kitten met wondjes onder zijn beide oortjes

Bericht door kattegek »

hai ik heb sind nog niet zo lang ook een kitten weer van 14 weken
heb hem gehaalt uit rotterdam bij een meneer thuis, die er nog 2 over had met de moeder natuurlijk , ze hadden nog geen inenting gehad eigenlijk hellemaal niets.
heb er 1 meegenomen naar amsterdam en heb hem vorige week zijn eerste prikje gegeven , ontvlooit eb ontwormt door een pipetje in zijn nek te zetten (medicijnen) maar sind gisteren ondekte ik aan beide kanten vlak onder zijn oren korstjes net een wondje die hij telkens openkrabt, want dat heeft hij ook gedaan. :cry:
Ik toen nog in de avond dierenarts gebelt en gezegt dat zijn oor toch nog niet schoonwas en hij zichzelf ook bezeert en toen hebben ze gezegt dat ze het niet hellemaal schoonkonden krijgen en dat hij mischien oorontsteking heeft, ik kon gelijk even langsgaan om een zalfje te halen om het te behandelen zonder de kat zelf want de dierenarts was al naar huis(avond )
wie heeft dit ook meegemaakt met zijn kitten of kat of poes ?
maak me toch een beetje zorgen ! :-(
groetjes nihed
Laatst gewijzigd door Admin op 27 feb 2009 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kitten met wondjes onder zijn beide oortjes

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk vind ik het erg vreemd dat de dierenartsassistente zomaar wat mee wil geven naar aanleiding van een telefoontje zonder dat de dierenarts ernaar heeft gekeken, want het kan wel iets totaal anders zijn dan oorontsteking (bijvoorbeeld oormijt, voedselallergie enz.), daarom vind ik het heel logisch dat je je dan ook een beetje ongerust maakt.

Bij een kitten kun je nooit te voorzichtig zijn en daarom wil ik je adviseren zeker deze week even bij de dierenarts langs te gaan met je kitten voor een check-up aan de oren.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten met wondjes onder zijn beide oortjes

Bericht door rieneke »

ik denk richting voedselallergie?
zou inderdaad van de week toch even naar de da gaan als het niet betert.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten met wondjes onder zijn beide oortjes

Bericht door Boomer »

Wat voor wond is het? Als het een oppervlakkige ( soort schaafwond) is dan zou ik snel een afspraak maken met je DA. Je hebt grote kans dat het dan voedselallergie is. Bij mijn Xeon is het ook zo begonnen. Toen niet erkend dat het voedselallergoe was.
4 Maanden getobt en ruim 700 euro armer aan injecties, pillen enz, Met uiteindelijk een biopt zijn we erachter gekomen dat hij een vermoedelijke voedsel allergie heeft. Hij heeft nu maanden op hyperallergeen brokken gezeten en ben nu aan het uitpluizen voor welk voer (cq vlees) hij allergiesch is.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
kattegek
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:03
Locatie: amsterdam

Re: Kitten met wondjes onder zijn beide oortjes

Bericht door kattegek »

nou jet is niet echt een wondje, er zijn wel korstjes die hij telkems openkrabt voor de rest is het een glad kaal plekje! vlak achter de beide oortjes ik geef hem nu al 1 week oordrupels en het valt me wel op dat hij minder krabt ze hadden gezegt dat hij oorontsteking heeft omdat ik ze na de 1ste prik had opgebelt en had gezegt dat ze zijn oor niet goed schoongemaakt hebben uitendelijk heb ik het zelf schoongemaakt met de druppels zelf die ik in zijn oor moest druppelen, telkens als er een korstje komt krabt hij die open ,,,,,, maar komt zijn haar weer terug ?? en hoelang duurt dat ongeveer ?? herken je dit allemaal

ik wil jullie ook bedanken voor jullie tip, ga zeker ook met hem langs de dierenarts bedankt !
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten met wondjes onder zijn beide oortjes

Bericht door Boomer »

Zijn haar komt echt wel terug ;-)
Het duurt wel een paar weekjes, ook afhankelijk hoe snel zijn haar groeit en hoe groot de plekjes zijn.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie