Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door Leonie89 »

aangezien de verhuisplannen nog even niet door gaan mogen benthe en ik nu al beginnen met de training!!

helaas is er in Kampen geen kattentrainingsboek te vinden..
-op bol.com vind ik alleen 'uw kat trainen en opvoeden'
-op http://kattengedragstherapie.nl/ vind ik een combinatie van het zelfde boekje met een speciale kattenclicker.. alleen ken ik deze site niet.. heeft iemand er ervaring mee??
en kent iemand het boekje 'uw kat trainen en opvoeden?? ik had het boekje liever in de winkel gekocht omdat je het dan in kan zien..
'train uw kat' vind ik helemaal nergens op internet :(
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door lievelijn »

ik ken de website ook alleen van zien dus geen idee of bestellen wat is.. kan hem wel morgen voor je kopen en opsturen ;-) ik had hem zef van de witten boekenvoordeel. Deze week heeft mevrouw geen zin in trainen :???: maar volgens mij heeft ze een beetje stress van der buik denk ik.. van de week had ze een beetje diaree, en vandaag na het hechtingen eruit halen. overgegeven dus de doelen van deze week schuif ik een weekje door :roll:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door Lotte »

Leuk dat ze het zo goed op pakt Lievelijn!!
Voor een binnenkat is het ook wel een super leuke uitdaging he :D

Evelien, ik ben benieuwd of Bente het ook zo mooi op pakt. Scheelt natuurlijk al een hoop dat ze al zo op je gericht is.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door lievelijn »

weer een update:

kom, kusje en hoog gaan prima!

dan probeer ik nu het commando ZIT, maar dat is erg astig..
maar dat komt vooral omdat ze heel ingespannen voor mijn neus gaat zitten zo van wat gaan we doen :lol: dus dat wil nog niet zo! kan haar moeilijk in de war maken door zit te zeggen als ze dat al doet :roll: Kom door het tunneltje gaat ook al prima! Kom met het propje wil nog niet hahaha dan vergeet ze het propje!

Het lukt wel steeds beter om haar aandacht wat langer vast te houden. pootje wil nog niet echt, ze begrijpt gewoon niet zo goed wat ik van haar verwacht. Moet wel toegeven dat ik het echt niet elke dag doe... want ja het moet we leuk blijven :oops: merk wel dat ik het ook leukeer begin te vinden... zo in de bus maar weer verdere commando´s uitzoeken :grin:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door Tommy2008 »

Gaaf lievelijn ...ben heel benieuwd naar jou ervaringen !
Al moet ik zeggen , bij onze tommy als me dochter roept kom tommy kusje ...komt hij naar haar toegesneld en kruipt bijna in haar !
en begint haar hele gezicht te likken totdat hij een bijt geeft, in haar kaak meestal en rent dan snel weg !
Denk dat zoiets voor onze Tommy ook zeer interesant is !
kattegek
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:03
Locatie: amsterdam

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door kattegek »

wat een prachtige kat
is die van jou ( mijn complimenten )
vind hem echt mooi ! :grin:
lievelijn schreef:Zoals jullie misschien wel gelezen hebben in een ander topic is dat ik begonnen ben met Vlinder te trainen.
hahaha heel leuk , ga er ook gelijk mee beginnen wie weet wat mijn moerayno allemaal kan
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door lievelijn »

jeeeee weekje vakantie heeft geen invloed gehad op wat ze kan. Matthijs was gisteren verbaasd wat ze allemaal kon ;-) we hadden nog niet eerder samen geoefend waar de baas bij was ;-) hoog, kusje, komen gaat allemaal nog prima. Maar rondje blijft moeilijk, heb het idee dat ze dat commando nog niet helemaal begrijpt... Commando's van Matthijs aannemen doet ze niet hahaha.. dan kijkt ze naar mij van begint hij nu ook al aan die onzin :lol:

Maar merk dat ze er erg veel plezier in heeft!! ze gaat zo hard knorren :grin: aandacht van de mensen is leuk :P alleen als ik 1 of 2 x en commando heeft gedaan zie je der soms kijken van pffff gaan we nog iets anders doen of wat, dan verliest ze der aandacht dus we bouwen de commando's langzaam op, t wordt nu echt wat :D
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door lievelijn »

weer een update:

merk dat ik het gewoon te weinig doe met der :oops: ze is elke x erg enthousiast maar echte vordering zit er deze week niet in. (maar ja misschien moet ik het dan ook vaker dan 2 x per week doen :oops: )

rondje blijft een beetje een onduidelijke, al moet ik zeggen dat als ik tegen haar kont aantik ze het wel doet (maar het is natuurlijk de bedoeling dat ze het doet als ze mijn hand een rondje ziet draaien)

zitten doe ze meteen als het bakje tevoorschijn komt, hoog gaat goed, die hebben we een beetje moeilijker gemaakt. Naast het hoog met mijn hand naar me toe trekken, doen we nu ook pak ;-) dan mag ze niet op mij leunen terwij ze het lekkertje pakt. ;-)

Pootje gaat nu ook prima :grin: kortom het wordt ooit nog eens wat :grin: ik wil nog high five leren en rollen... en hmmmm nog een boel maar moet zeggen dat ik niet zo'n inspiratie meer heb...iemand nog leuke ideeën??
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door rieneke »

er bestaat een speciaal forum over katten trainen, daar zou ik eens naar op zoek gaan.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door lievelijn »

ja maar dat forum is zo inactief als uhmm.......................... een dode walvis....
en ik wil wel leuk met vlinder trainen.. maar dit soort dingen gaat mij te ver :oops:
PAARD (en lig op het paard)
Ga op handen en knieën staan (ja je hebt wat over voor je kat), klop
(in het begin met iets lekkers in je hand) in je hand op je rug en zeg:
Paard! De kat springt nu op je rug. Klik en beloon. Volgende stap:
terwijl de kat het lekkers opeet, ga je lopen (dus op handen en
knieën). De kat gaat pas van je rug af als jij het zegt (ik tik op de
grond en dan springen ze eraf). Klik.
Nog een stap verder: als de kat op je rug zit en jij loopt, zeg je
"lig". Een van mijn katten doet dit uit zichzelf, dus dat is makkelijk...
en daar kom ik er een boel van tegen!! ze hoet niet bij t circus..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door Leonie89 »

tjee :???: paard.. inderdaad, ze hoeft niet in het circus..
hoe gaat het nu met de training??
wij zijn nog steeds niet begonnen.. ik zou er de tijd voor willen nemen, maar dat hebben we nu niet :(
yvontje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2009 11:40
Locatie: Wognum

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door yvontje »

lievelijn schreef:weer een update:
...iemand nog leuke ideeën??
Naar aanleiding van jou verhaal ben ik ook zeer geintresseerd, op you tube heb je ook filmpjes hierover (zie ook www.clickertraining.com )

Succes!!!
Wij gaan ook op zoek naar zo'n boekje!!!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door lievelijn »

ja helaas hebben ze het bij de boekenvoordeel niet meer :-( wou het een vriendin geven maar helaas..
denk dat het op zich zonder boekje ook wel kan, maar moet zeggen dat ik het wel een hele fijne begeleiding vind.
Ze hebben er al over nagedacht welke handgebaren goed bij de commando's horen enzo :grin:
ik <3 Vlinder
dave
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:11
Locatie: alkmaar

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door dave »

Hoi,

Wij hebben dat boek ook liggen, en willen er volgende week(als ze 2 weken hier zijn) mee beginnen.

Ik zal ook wel vertellen hoe het gaat.

Groet Daev 10, muis en nelson
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Boekje: "Train uw kat" en mijn ervaringen

Bericht door lievelijn »

ik moet eerlijk bekennen dat vlinder en ik er niks meer mee doen :oops:
poes speelt nu buiten en dat is veel interessanter ;-) savonds is ze doodmoe als ze weer binnenkomt..
en zie je der denken zoek t maar uit met je lekkertjes ;-) maar als als ze zin heeft in lekkertjes doet ze braaf alle gevraagde commando's nog :grin: en als ze straks met nieuw huisje weer binnenpoes zal moeten worden gaan we t natuurlijk weer oppakken! de clicker gebruik ik nu trouwens niet meer

en ben natuurlijk nieuwsgierig naar jouw ervaringen!!
ik <3 Vlinder
Plaats reactie