Hoe leren we hem af om op de voliere te springen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
guapo
Kitten

Hoe leren we hem af om op de voliere te springen?

Bericht door guapo »

we hebben nog maar pas drie weken een kater, hij loopt rustig buiten en is in huis ook rustig en braaf maar hij kan niet van de voliere afblijven. heeft er iemand een idee hoe we hem dat kunnen afleren. :epray:
Kattenbella
Tijger
Tijger

Re: hoe leren we hem af om op de volliere te springen ?

Bericht door Kattenbella »

Jullie hebben hem nog maar kort. De voliere trekt hem nu nog heel erg aan. Mijn ervaring is dat dit vanzelf minder wordt. De vogels zijn dan gewoon onderdeel van zijn bestaan en niet echt interessant meer.
Zelf had ik een beo en zaten mijn katten naast hem te mekken naar de buitenvogels.

Belangrijk is wel dat hij niet echt bij de vogels kan komen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Poezebal
Panter
Panter
Contacteer:

Re: hoe leren we hem af om op de volliere te springen ?

Bericht door Poezebal »

De ene kat kun je het wel af leren, de ander niet.

Mijn ervaring met katten en een voliere:
Toen ik mijn voliere net had waren de vogels vaak gauw even in paniek, maar op een gegeven moment waren ze zo gewend aan de katten dat ze de katten door t gaas pikten, en die gingen dus uiteindelijk alleen nog op een afstandje zitten kijken, want dat gepik was maar niets.

Soms een uitspatting, dan vlogen ze ff op de kooi, maar na een tik op t raam was t vaak voldoende en lieten ze ze met rust.

Sommige mensen hebben een stroomdraadje langs de voliere, dit is ook een mogelijkheid.
Vaak proberen katten het dan 1 of 2 x en dan houden ze het voor gezien.

De vogels binnen waren ook erg interessant, maar een bloemenspuit is dan gewillig, en na een week volhouden en geen reactie van de vogels, was de lol er snel af voor ze.

Ik weet niet hoe oud je kat is?
Mijn ervaring is dat jonge katten zoiezo meer aandacht aan dit soort dingen geven dan oudere katten.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Muizenis
Poema
Poema

Re: Hoe leren we hem af om op de voliere te springen?

Bericht door Muizenis »

Ik heb hier een vrij grote kooi met maar een vogeltje: Attilla. Joyke en Sofie doen er nu na bijna twee jaar niets meer mee. Af en toe wanneer Attilla wild aan het fladderen is dan kijken ze even op. Ik onderschrijf dus het voorgaande wat betreft het "deel worden van hun leven". Met Pebble en Jessy is het nu nog een ander verhaal. Bijna 9 maanden oud vinden ze alles leuk en interessant wat maar beweegt. Consequent UHHH roepen als ze in de buurt van de kooi komen helpt hier. Dit nadat ik ze een paar keer tijdens hun "Attilla-expedities" stevig opgepakt heb, ze naast de kooi hield en keihard UHHH zei. Dat vonden ze niet prettig en ze hebben inmiddels (redelijk) goed door/in de gaten dat UHHH gelijk is aan dit mogen wij niet :lol: Maar ze proberen het nog steeds... net mensenpubertjes die hun grenzen verkennen ;-)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
guapo
Kitten

Bericht door guapo »

allemaal bedankt voor de goede raad. onze kater is pas 5 maanden jong een echte speelvogel!!! dus. :lol:
groetjes
emmyg
Huiskat
Huiskat

Bericht door emmyg »

Heb hier het zelfde probleem maar dan met de muizenkooien.
Ik gebruik voor mijn dame de plantenspuit + een harde uhhhh
Werkt perfect.

Nu hoef ik meestal alleen maar de strekken naar de plantenspuit voordat zij de pootjes neemt.
Plaats reactie