Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door rieneke »

ik volg je niet, bella, coccidiose is een vogelziekte, wat heeft dat nou met kattenbakken van doen??
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Dat klopt Rieneke! Deze korrels die ze dus voor de duivenhokken gebruiken zijn exact dezelfde korrels als die voor onze kattenbakken. Het is echt helemaal gelijk. Ik heb de beschrijving gelezen en het vergeleken. De coccidiose is inderdaad een ziekte die eventueel die viezigheid kan ontstaan bij de vogels. Deze gewone kattenbakkorrels van hoge waarde doen de ontlasting indrogen net zoals op onze kattenbakken, waardoor er een hygienische omgeving voor de vogels ontstaat en minder kans is op ziektes.
Ik heb overal gezocht voor een vergelijkbare kattenbakvulling die misschien iets minder duur zou zijn. Ik ben hier tegenaan gelopen. De vulling die ik heb kost 13,50 voor 30 liter en deze 8,50 voor 25 liter. Scheelt misschien niet echt veel, maar als je zoveel nodig hebt als ik hier nodig heb wel.
Ik krijg deze korrels in de kattenbakvullingen niet te vinden, maar in de duivenhokkorrels dus wel en iets goedkoper.
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 07 jan 2009 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door rieneke »

bedankt voor de uitleg :smile:
goed dat je dit hebt ontdekt joh, is een mooi prijsje!
je kan je inderdaad blauw betalen aan het grit.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Net gekruist, ik gaf nog een extra uitleg ;-)
De kattenbakkorrels zijn veelal grof, geparfurmeerd of klontvormig. Dit is exact dezelfde korrel.
Ik ga ermee aan de gang met een meneer die voor de duivenmensen levert. Hij gaat kijken of de prijzen kloppen. Ik denk dat ik bij een grote bestelling ver kom.

Jammer dat de kattenbakkorrels zo duur zijn :???:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Pompidou_poesie »

ik heb de cat's best eko, en ik vind het geweldig spul!
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door lievelijn »

en bella wa zijn jou ervaringen?? ben benieuwd!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Tr1bal »

ik heb bij de meeste klontvormige grit toch altijd last, dat de urineklonten vastplakken aan de bodem. dit had ik niet met de biokat's compact. dat werkte echt perfect!!!! alleen stinkt het zo naar parfum.. heel fijn dat je geen pies ruikt, maar om het hele huis te laten ruiken naar een geur, waarvan je weet dat het de kattenbak is :ehand:

Maja ik ben nog steeds op een zoektocht, naar klontvormig kattengrit, dat niet ruikt en waarbij de klonten ook niet vastplakken op de bodem.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Leonie89 »

Tr1bal schreef:ik heb bij de meeste klontvormige grit toch altijd last, dat de urineklonten vastplakken aan de bodem. dit had ik niet met de biokat's compact. dat werkte echt perfect!!!! alleen stinkt het zo naar parfum.. heel fijn dat je geen pies ruikt, maar om het hele huis te laten ruiken naar een geur, waarvan je weet dat het de kattenbak is :ehand:

Maja ik ben nog steeds op een zoektocht, naar klontvormig kattengrit, dat niet ruikt en waarbij de klonten ook niet vastplakken op de bodem.
wij leggen altijd kranten onderin.. dat helpt ook!
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Tr1bal »

Ja hebben wij ook 1 keer gehad, maar de katten maken er dan een sport van om de kranten aan gort te krabben :)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Ik heb vier zakken van de duivenkorrels besteld. Het klont niet, maar droogt alles heel erg in. Daardoor heb je ook geen geur. Er zit geen parfum in. Het is zelfs zuiniger dan de dure kattenbakvulling.
Ik ben hier erg positief over en ga hier zeker mee door!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Pompidou_poesie »

Kattenbella schreef:Ik heb vier zakken van de duivenkorrels besteld. Het klont niet, maar droogt alles heel erg in. Daardoor heb je ook geen geur. Er zit geen parfum in. Het is zelfs zuiniger dan de dure kattenbakvulling.
Ik ben hier erg positief over en ga hier zeker mee door!
hoe heet dit, en waar kan je het kopen???
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door aiko »

hey

momenteel heb ik kattenzand van een goedkoper merk. Ben er helemaal niet content van, maar door aanraden van iemand had ik dus 3 zakken gekocht.
Nu komt mijn zwarte kater er vaak heel grijs uit.
Ik kan ook mijn kattenbak niet langer dan 2 weken laten staan ( om hem volledig te kuisen)
Want mijn kater wil dit niet en heeft daardoor al eens ergens anders in huis geplast.
Nu heb ik binnenkort een 2 kitten er bij BKH, is het dan aan te raden om een grotere bak te kopen?

Nu heb ik een van standaard maat.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Lotte »

Ik zou niet een grotere bak doen, maar er een bak bij.
Dan kunnen ze elkaar ook niet om de bak terroriseren (wat wild plassen kan geven)

Vicky Halls geeft als stelregel, aantal katten +1 = het aantal bakken,
maar je kan ook eerst eens 2 proberen
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door rieneke »

ik zou er zeker een bak bij kopen.
sommige katten willen geen bak delen, en/of willen niet poepen en plassen op dezelfde bak.
ook voorkom je zo ruzie om de bak, waardoor je onzindelijkheid in de hand kan werken.
STCP
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2009 13:30
Locatie: Maastricht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door STCP »

Wij gebruikten altijd schep&schoon van de AH, wat naar mijn idee prima werkte. Het is inderdaad een klonterend middel en makkelijk schoon te houden. Nu wonen we in Maastricht, waar we werken met restzakken ipv containers Nu hebben ze onze zak al een paar keer niet meegenomen omdat die te zwaar was door het grind. Ik kan er niet minder grind in gaan doen, want dan blijven de katten super lang graven. Ik wil de bakken ook niet minder dan 1x per week helemaal schoonmaken, omdat ik dat minder hygienisch vind en onze DA heeft gezegd dat dit ook tegen wormen beter is om minimaal 1x pw te doen.
We hebben nu houtkorrels op proef, omdat deze in de groenbak zouden mogen,maar die vind ik veel minder. De korrels verpulveren als er een plasje op komt en zakt zo naar de bodem, maar het is er dus niet uit te scheppen. En de korrels plakken niet zo goed aan de poepjes, waardoor die meestal een hele tijd liggen te stinken voordat ze uiteindelijk uitdrogen.
Heeft iemand nog andere oplossingen?
Everybody wants to be a cat,
Because a cat's the only cat
Who knows where it's at.
Plaats reactie