Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk zou ik vandaag al naar een andere dierenarts of anders uiterlijk morgen naar je dierenarts gaan, want bij katers kun je met blaasgruisproblemen helaas niet al te lang wachten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door Muizenis »

:automobiel: Als de sodemieter naar EEN dierenarts!!!!! Absoluut niet wachten tot morgen of maandag. Wanneer er bloed bijkomt is er overduidelijk iets heel erg mis. Een kat die zijn urine niet kwijt kan zal van binnenuit vergiftigen doordat de in de urinewegen aanwezige afvalstoffen niet uitgeplast worden. Dit kan zelfs terugslaan op de nieren en dan ben je nog verder van huis!

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door Seemy »

Hoe is het Femke?
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Femke26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2008 16:32

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door Femke26 »

hoi met gizmo gaat het wat beter hij plast geen bloed meer sinds vandaag (zondag) er loopt gewoon netjes urine uit dus morgen om half 10 met hem naar de dierenarts volgens afspraak en dan hoor ik hoe en wat !~

en eten en drinken doet ie ook gewoon zoals altijd en hij vind die dieet voer toch supper lekker !!hihih

groetjes Femke
Femke26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2008 16:32

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door Femke26 »

hallo iedereen ik wilde iedereen even op de hoogste stellen
ik ben vanochtend met gizmo naar de DA geweest zijn kateter is er uit gehaald en nu moeten even afwachten of hij weer normaal kan plassen maar dat verwacht ik wel
en mocht er wat mis gaan moet ik weer terug met hem maar ik moet zowiezo volgende week even urine inleveren nou ben benieuwd
hij moet nu nog wel zijn kuurtje afmaken en die andere pilletjes pijnstiller en blaasontspanners

duimen maar
groetjes Femke :grin:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door lievelijn »

de duimen draaien hier vollop!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door rieneke »

hopelijk gaat alles nu verder van een leien dakje.
de duimen draaien!
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door Muizenis »

Heeft de dierenarts nog iets gezegd over het bloed plassen? Blaasproblemen zijn berucht bij vooral katers. Een van de katten van mijn ouders, Persijn, begon ooit met een blaasprobleem"pje"... Uiteindelijk hebben ze hem compleet moeten ontmannen (amputatie geslachtsdeel) zodat hij maar kon plassen. Door die enorme ingreep en 17 jaar dieetvoer is hij er 19 mee geworden! Daarom dat advies om linea recta naar een dierenarts te gaan afgelopen zaterdag ;-) Hoop dat het nu beter gaat met Gizmo!

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Femke26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2008 16:32

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door Femke26 »

hallo iedereen
ik wilde jullie even op de hoogte houden al is het nu 2 of 3 weken geleden en het gaat heel erg goed met gizmo
ik moet volgende week even voer voor hem bij halen en een plasje opvangen wat nog niet echt gelukt is haha

ook gaat het met me andere poes minoe nu 7 weken geleden ondekt dat ze blaasgruis heeft gekregen gaat het ook heel goed ben afgelopen donderdag met haar plasje naar de DA geweest en zij mag nu een lichtere variant dieet voer van hills waar ze ook de zwaardere voer van had dus met haar gaat het allemaal wel goed
zo dat wilde ik even laten weten

iedereen nog een fijn weekend toegewenst en ik ga jullie nog steeds op de hoogte houden
groetjes Femke uit den haag
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door rieneke »

fijn dat het zo goed gaat!
niks gedaan he, zorgen om je katjes.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Heeft mijn kater een blaasontsteking?

Bericht door Shaz »

Fijn dat het goed gaat.
Over een plas opvangen...je kan bij de dierenarts als het goed is speciale kattenbakkorrels krijgen die de plas juist niet opvangen. Dan kan je het dus uit de kattenbak in een potje gieten.
groetjes Sharon
Plaats reactie