Kater 5 maanden gromt als hij speelt
Kater 5 maanden gromt als hij speelt
Onze kater Ventje gromt heel hard naar zijn speeltjes. Vooral als hij een speeltje in zijn bekje heeft gromt en blaast hij heel hard naar het andere speeltje, waar hij eerst wel leuk mee kan spelen. Hij loopt luid grommend met zijn speeltjes door de woonkamer..Als wij zijn speeltjes uit zijn bekje pakken, of maar in de buurt komen als hij met zijn speeltjes bezig is gaat hij ook hard grommen, maar doet ie niet boos naar ons. Hij laat zn tanden niet zien, heeft geen dikke staart en ook geen kwade ogen. De kleine poes kruipt altijd meteen weg als Ventje gromt. Best sneu om te zien. Ik vraag me af of grommen ook een vorm van spelen is of dat dit echt agressief gedrag is.. Kan iemand mij hiermee helpen?
Laatst gewijzigd door chellemi op 17 feb 2009 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Kater 5 maanden gromt als hij speelt.
Hij is op z'n manier nu spelenderwijs aan het ontdekken hoe hij een "prooi" moet "vangen", "verscheuren" en verdedigen tegen andere "jagers" (jullie
), dus dat is gewoon de natuur en gelukkig niets om je zorgen om te maken. Laat hem maar lekker z'n gangetje gaan.
groeten,
Sandra

groeten,
Sandra
sommigen blijven dit ook tijden doen, dan gaan ze echt helemaal op in hun spel 

Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou me er ook geen zorgen om maken, het is denk ik alleen maar grappig om te zien.
De ene kat is nou eenmaal wat luidruchtiger tijdens het spelen dan de ander.

De ene kat is nou eenmaal wat luidruchtiger tijdens het spelen dan de ander.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
- beestenbende
- Panter
- Contacteer:
hier ook het advies, geen zorgen om maken, het hoort bij kattengedrag om hun "prooi"te beschermen, zolang hij dit niet heeft bij eten is er niets aan de hand. dus laat maar lekker gaan, meestal gaat het vanzelf over, of je moet een heel eigenwijs exemplaar hebben.. 

groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Xeon (bijna 2 jaar) doet het ook nog steeds met een speeltje. Zolang hij het alleen met een speeltje doet en niet tegen jullie >>> geen zorgen maken.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Aelyn van bijna 3 doet het hier ook nog hoor.
Zeker als hij alleen beneden is en wij boven zijn, dan hoor je hem echt tekeer gaan
Zeker als hij alleen beneden is en wij boven zijn, dan hoor je hem echt tekeer gaan

Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Xandor doet het ook, die doet zich graag stoerder voor dan hij eigenlijk is
Ook tijdens het spelen met ons doet hij dat wel eens als hij helemaal in zijn spel opgaat, maar er zit geen greintje kwaad in dat beest en het is ook niet agressief bedoeld.

groetjes Sharon