Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Ik heb geen idee of je besmet kan raken door brokken.
Salmonella kan ook voorkomen in allerlei bladgroentes, dit kan dan komen door: besmette mest , irrigatie met besmet water, besmetting tijdens het snijden, verppakken enz.
Misschien heb je het wel zo opgelopen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Lotte »

Van bladgroentes enzo wist ik inderdaad,
verder ben ik vega, dus kip snijden en verpakken was niet aan de orde.
Doet er verder ook niet echt toe, hoe ik er aan gekomen ben, het was alleen niet zo handig (understatement van de eeuw).
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Weten jullie hoe carnibest is voor nierkatten? Mijn dierenarts vind het niet goed voor hen. Verder heeft hij helemaal niets tegen op de versvoeding. Ik heb carnibest hier zelf ook een mail over gestuurd en wat kan ik eventueel katten met een nierprobleem geven wat wel goed voor hen is?
Ik geef Froei en With eerst maar renal, maar vooral Froei is stapelgek op de carnibest!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Heb besloten het hen gewoon te geven. With vindt het niet lekker, maar zit wel kippenvleugels te verscheuren terwijl zijn gebidje niets meer is. Mooi om te zien.
Froei vindt de carnibest zo super. Hij krijg het gewoon!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Lotte »

Denk dat op een gegeven moment (zeker bij oudere katten) de afweging wordt wat fijn is voor ze. Korter leven misschien, maar wel heel lekker leven. Of langer leven (hoop je dan maar), maar steeds gefrustreerd zijn.

Altans, dat was de afweging bij ons toen met onze nierpatiënt hond, die verafschuwde de dieetbrokken en at dat echt niet, dus dan maar gewoon voer
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sandra W »

Zo denk ik er ook over :-). Mijn oude poes die echt ontzettend kieskeurig is stopt gewoon helemaal met eten als ze het niet lekker vindt en ze valt ook niet te dwingen, want dan reageert ze als een echte tijger.

Ik geef haar dus geen nierbrokjes, ook al zou ze die wel moeten eten. Ik kies er dus ook liever voor een kortere tijd volop van haar te genieten en haar een stressloos leven te geven, dan dat ze binnen een week dood is omdat ze weigert de nierbrokjes te eten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Ik heb geen idee hoe het zit met carnibest en nier katten. Volgens mij kan het weinig kwaad. Er zit weinig zout in en ze krijgen zo ook weer extra vocht binnen.
Volgens mij zijn de meningen hierover erg verdeeld in de kattenwereld.

Verder geef ik je gelijk om haar eten te geven wat ze lekker vindt.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Lotte »

Froei is een man ;)

Het probleem is denk ik niet zo zeer het zout, maar wel het eiwitgehalte.
Nierkatten en honden mogen volgens mij daarom de gewone brokken eigenlijk niet
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Het eiwitgehalte schijnt goed te zijn. Ze hebben ik wel een link van een holistische dierenarts gegeven waar je uitgebreid advies van kan krijgen tegen het tarief van 10 euro.
Ik heb besloten dat zelf nu even niet te doen, maar als jullie hier belangstelling voor hebben wil ik wel een PB sturen.

Ze eten de biobrokken nu ook wel aardig. Ik meng ze nog wel met de hills en doe dit nog wel even. Ik heb vandaag een pan geweekt en die was wel helemaal op.

Nu weer twee carnibesten in de ontdooi en kippennekjes mee voor het weekend. Het is dan kauwdag ;-)

Ik zie de katten wel echt opknappen, vooral mijn vrouwtje herken ik bijna niet meer.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Hier gaat het nog steeds moeizaam, alleen konijn word door de jongsten zonder enige toevoeging goeg gegeten, de rest moet vermengd met blik, maar ben aan het verminderen.
Heb wel een probleem met de levering overigens.
De dierenwinkel waar ik het altijd kon bestellen, dinsdag besteld, zaterdag halen is zn afspraak niet nagekomen.
Ik had dus 5 konijn en 5 lam/kip besteld en een week later op vrijdag moest ik maar is komen kijken maar garanties gaftie niet.
Dus ik vrijdag erheen, nee hoor geen vlees en dat zou ook nog wel ff kunnen duren want ze konden de leveringen niet aan ofzo.
Goed prima..ga ik haaksbarf wel mailen waarom niet, blijkt dat meneertje gewoon niks besteld had, dus dat is de laatste keer geweest dat ik daar kom.
Waarschijnlijk denkt hij dat zn klanten erg simpel zijn ofzo :ethink:
Afijn besteld waar ze vanaf 50 euro gratis aan huis bestellen, krijg ik savonds een mailtje van de leverancier van die dw dat ze hem hadden gesproken en over 2 weken mijn bestelling zouden leveren, heb dus even gemeld dat ze die moeite niet hoeven te doen.
Maar nu zit ik dus ook alweer 2 weken te wachten want de lam/kip had ze verkeerd, was voor hond dus moest gerolen en dat kan dan pas aankomende woensdag, zo ongeveer tegen de tijd dat ik alweer voer moet bestellen..zucht..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

San, balen meid! Is er geen andere weg om tijdelijk aan iets te komen? Ik koop de kippenvleugels bij Appie en soepvlees als het afgeprijsd is.

Misschien is het een idee voor jou om via barfplaats iemand te vinden om samen mee te bestellen, zodat je het aan huis kan krijgen en of samen kan zien hoe en wat. De kosten van de carnibest zijn dan ook een stuk lager bijvoorbeeld.

Ik ga hier zelf ook op zoek naar een poelier voor de kippennekjes. Dit is zo goed voor de tanden en de dieren genieten er echt van.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sandra W »

Dat is echt balen zeg! Krijg je dan niet spontaan de neiging om de handdoek in de ring te gooien en het allergoedkoopste blikvoer voor ze te gaan halen? ;-) :lol:

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Sandra! :enaughty:

Gewoon even tijdelijk zoeken zo San. Ik denk met je mee ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Woo, er ging iets helemaal fout hier :eeh:

Enniehoe, Sandra, als mn katten het er niet zo goed op zouden doen had ik dat mischien wel gedaan :lol:

Komt wel goed hoor Bel, ik heb nog genoeg, dat is een voordeel van mij dat ik een hamsteraar ben, ik haal altijd een goeie voorraad in huis.
Ik zal dat mens wel vragen hoe lang het normaal duurt met leveren.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Dat is mooi dat je zo'n voorraad hebt. Ik stouw Fred zijn vriezer ook helemaal vol, is helaas ook zo weer leeg.

Die dikhoofden hier trekken elkaar mee in het gebeuren. Ze wachten er echt helemaal op 'avonds en ik probeer er nu iets van een structuur in te krijgen. In het weekend gaan ze dus kauwen. Kan ik kijken of het goed gaat en opruimen wat moet ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie