Wildplassen na blaasinfectie

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door rieneke »

je zou de pilletjes kunnen verpulveren tussen twee theelepeltjes, het poeder is makkelijker te verdelen. je kan het dan door een lekker hapje mengen, of toedienen in een spuitje met water.
ik hoop dat je snel je eigen katje weer herkent.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door Sandra W »

Mijn god, jouw katje is gewoon gedrogeerd door die hoeveelheid :shock:. Het is echt absurd dat dierenartsen dergelijke hoge doseringen voorschrijven! Zoals ik al eerder schreef (en Rieneke ook) is een kwart pilletje per dag meer dan genoeg. Hij is dan minder gestresst, maar niet totaal apatisch en dat is ook de bedoeling.

Ik hoop dat het met deze nieuwe dosering een stuk beter gaat en je moet echt je dierenarts even bellen om hem te vertellen dat hij een veel te hoge dosering heeft voorgeschreven, want dat kan echt niet.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door rieneke »

het probleem is dat clomicalm niet voor katten is geregistreerd, alleen voor honden.
omdat de ervaringen bij katten met clomicalm goed zijn, wordt het ook voor katten voorgeschreven, off label gebruik heet dat.
dierenartsen die zich er niet in verdiepen, en dat zijn er helaas nog veel te veel, schrijven daarom de dosis per kg voor die in de bijsluiter staat.
en dat is prima voor hondjes, maar katten verwerken stoffen anders.
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door klaproos »

Euh, ik moet eerlijk toegeven dat het niet echt de schuld van de DA is. Ik had eerst de pillen afbesteld, omdat Poetin even wat beter was. Toen hij terug herviel, belde ik naar de apotheekbalie om te vragen of ik alsnog de pillen kon komen halen. Dat kon. Met de DA heb ik toen geen contact meer gehad. Mijn vriend is de pillen toen gaan halen en de dame aan de balie vroeg hem of de dosering gekend was, waarop hij ja heeft geantwoord (mannen).
Omdat het ondertussen vrijdagavond was, kon ik de DA niet meer bereiken en dan heb ik zelf maar doktertje gespeeld. Had ik beter niet gedaan, ik beklaag het me heel erg nu.
In elk geval: vanaf morgen krijgt hij 1/4 tabletje en maandag bel ik naar de DA.
Dank allemaal voor jullie steun en raad, zonder jullie wist ik helemaal niet meer wat te doen!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door rieneke »

graag gedaan hoor, ben blij dat je het hier bent komen vragen!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door rieneke »

hoe gaat het nu klaproos?
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door klaproos »

Sinds vandaag lijkt hij weer een beetje z'n oude zelf, al vind ik hem toch een beetje depri in vergelijking met vroeger. Er zit minder fut in.
Hij is een paar dagen nagenoeg niet op de bak geweest, sinds vandaag weer een paar keer (te vaak) en hij huilt ook meer weer. Ik denk dat ik morgen maar opnieuw met Clomicalm begin.
Gisteren sprak ik de DA: zij raadde me aan hem even op zijn positieven te laten komen, en las hij weer min of meer normaal was, te herbeginnen met 1/4 tabletje/dag. Ik mocht ook zijn urine nog eens binnenbrengen, voor alle zekerheid, maar de vorige keren waren er ook geen witte bloedcellen of gruis in te vinden, wat dus echt wijst op een ontsteking zonder oorzaak, en dus zijn AB of speciaal voer niet echt aangewezen.
ALs er met de Clomicalm na 8 weken geen verandering merkbaar is, dan mag ik stoppen, dat is dan een teken dat het niet aanslaat.
28/02 komt de gedragstherapeute langs.
Bedankt voor de betrokkenheid!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door rieneke »

wat een gedoe allemaal he.
het medische is uitgesloten, ik heb goede hoop dat de medicatie in combi met gedragstherapie gaat werken.
hou je ons op de hoogte?
sterkte met je ventje.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door Sandra W »

Arme, arme kat :-(. Ik hoop toch zo dat de Clomicalm nu wel zijn werk zal gaan doen en dat hij eindelijk een blije kat zal gaan worden. Sterkte.

groeten,
Sandra
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Re: Wildplassen na blaasinfectie

Bericht door klaproos »

Dank jullie wel, al dat gehoop zal misschien toch wel iets opleveren ;-)
Plaats reactie