2 kittens, de een eet meer dan de ander?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

2 kittens, de een eet meer dan de ander?

Bericht door theer »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag!! Ik heb sinds 2 maandjes 2 lieve kittens!! Mootje en Teigetje..Nou is Teigetje dikker dan Mootje!!
Komt dit doordat hij gecastreerd is? Hij was daarvoor ook al dikker dan zij, maar hij woog niet te zwaar zei de dierenarts. Maar zij blijft zo dunnig vind ik. Wij zien haar wel gewoon eten!! Kan iemand mij dit verklaren??
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 2 kittens, de een eet meer dan de ander?

Bericht door lievelijn »

het kan zijn dat je katertje teveel eet, maar als het goed is het je ook van de dierenarts het advies gekregen om hem 30% minder te voeren na de castratie. Of misschien eet hij nu wel allebei de bakjes leeg ;-) blijft het voer de hee dag staan ofgeef je ze meerdere malen per dag eten? en wat voor voer krijgen ze en hoeveel?? hoe oud zijn ze? graag iets meer informatie want hier kunnen we niet zoveel mee ben ik bang.

ik zal even kijken maar er is ook nog een plaatje ergens van hoe je ziet of een kat dik, dun of normaal is.. dan voeg ik zo even de link toe. je moet wel oppassen dat je kater niet te dik wordt, naast dat het heel lastig is om een kat weer terug op gewicht te brengen brengt het ook allerlei gezondheids risico's met zich mee!(zoals suikerziekte) heel goed dus dat je er nu al op let!

edit: hier vindt je meer informatie over of je kat te dik wordt, klikkerdeklik!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: 2 kittens, de een eet meer dan de ander?

Bericht door Boomer »

Een poes is vaak slanker dan een kater. Dit komt puur door de bouw. Zeker als je een forse kater hebt en een iel poesje, lijkt het verschil heel groot.

Dit kan het verklaren waarom je kater dikker lijkt dan je poesje, maar dat kan je zelf het beste inschatten. Zonder een foto is het voor ons moeilijk te zien.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: 2 kittens, de een eet meer dan de ander?

Bericht door Lotte »

Dit is het plaatje die Lievelijne noemde;

Afbeelding
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 2 kittens, de een eet meer dan de ander?

Bericht door Sandra W »

Als je echt het gevoel hebt dat het poesje te weinig eet omdat het katertje voor twee eet, kun je ze beter in aparte kamers te eten geven. Anders loopt het poesje misschien een te kort aan bouwstoffen op die echt noodzakelijk zijn aangezien ze nog volop in de groei is.

groeten,
Sandra
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: 2 kittens, de een eet meer dan de ander?

Bericht door theer »

De dierenarts heeft niet gezegd dat ik het katertje minder eten moet geven..
Ik geef ze in de ochtend een bakje eten en dat laat ik staan, omdat ik overdag moet werken. Daarom heb ik ook 2 kittens genomen, zodat ze samen zijn! De ene keer is het bakje half leeg en de andere keer is deze nog zo goed als vol.

Ze zijn nu 19 weken. Hij is 2 en halve kilo, zij is denk ik anderhalve kilo..
Foto's weet ik niet hoe ik erop moet zetten... Dus als iemand dit weet???

Kan ik hun alleen in de ochtend en in de avond eten geven, zonder dit te laten staan???
Ik had een oudere kat (hij is helaas overleden op 7-jarige leeftijd)en bij hem liet ook een klein bakje eten staan als ik ging werken en ook in de nacht!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 2 kittens, de een eet meer dan de ander?

Bericht door Sandra W »

Kittens kun je beter doorlopend brokjes te eten geven, dus laat die bakjes maar staan. Geef haar daarnaast als ze echt wat dunnig oogt gewoon 1 keer per dag ('s-avonds) in een aparte kamer een beetje extra brokjes of half zakje versvlees, zodat je zeker weet dat ze genoeg te eten binnen krijgt. Je katertje hoeft dan geen extra eten te krijgen (of een mini likje voor de smaak ;-)).

Als ze straks volwassen zijn kun je ze wel twee keer per dag te eten gaan geven en dan kun je dit beter gescheiden van elkaar doen, als de ene nog steeds veel meer eet dan de andere.

groeten,
Sandra
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: 2 kittens, de een eet meer dan de ander?

Bericht door theer »

Dank je wel Sandra !!

Mootje krijgt nu al meer natvoer dan Teigetje. Dat geven we 2 a 3 keer per week. Eerst deden we met zn tweetjes een zakje, maar nu krijgt zij 2 derde hij een 1 derde van dat zakje.. ;-) Hij is niet extreem dik ofzo, maar ik wil niet dat hij meer aankomt! Het zijn soms zulke donders, maar ze zijn ook erg lief.. Ze zijn al rustiger dan eerder.. Zodra ik foto's op kan zetten dan zal ik er een paar op zetten!!
Plaats reactie