Mijn kat loopt me buitenshuis achterna

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Mijn kat loopt me buitenshuis achterna

Bericht door Umimeis »

Dit klinkt grappig,maar dat is niet zo.

Ik woon in de buurt vd C1000 en ik loop daar regelmatig naartoe (ik heb geen auto).
Alleen het probleem is, dat Flea mij dan een stukje achterna loopt (luid miauwend).
Ik denk dat hij het niet leuk vind dat ik weg ga namelijk.

Nu heb ik sindskort een kattenluikje om hem meer vrijheid te geven zodat hij niet de hele dag binnen of buiten is, maar ja omdat hij me steeds achterna loopt, moet ik hem wel eens opsluiten in huis. Dit vind ik erg sneu voor hem omdat ik hem z'n vrijheid gun.

Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik hem maar eens laten meelopen of kan ik hem dan kwijtraken? Dat is het laatste wat ik wil. Dat hij meeloopt en verdwaald of dat hij de winkel in loopt :eshifty:

Het vreemde is dat wanneer ik op de fiets weg ga, dan doet hij dit (nog) niet of als ik door iemand met de auto opgehaald word.
Laatst gewijzigd door Admin op 16 feb 2009 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door lievelijn »

misschien is het iets om met je kat te gaan trainen.. en hem dan het commando blijf te leren? geen idee of dit helpt maar anders zou ik het ook niet weten :???: ijkt me inderdaad vervelend als ze mee gaat winkelen ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door Umimeis »

Hahaha ja....net als bij honden hihi :lol:

Ik had dat laatst wel geprobeerd en toen liep er een meneer op straat en die keek mij echt aan zo van; die spoort niet... :edoh:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door lievelijn »

ik zou lekker thuis binnen oefenen ;-) en dan als het thuis lukt buiten proberen
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door Umimeis »

Hihi ik had al een oplossing bedacht, ik ga gewoon op de fiets boodschappen halen....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door beestenbende »

Herkenbaar, mijn ervaring is dat ze een heel eind meelopen en dan vanzelf weer hun eigen gang gaan. Maar voor hetzelfde geldt heb je een kat die ook houdt van winkelen en springt hij in je kar...niet handig dus. Straks heb je een shopaholic als kat, tsja iniedergeval heb je dan een unieke kat. Kan je blijf etc nog aanleren dan?
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door lievelijn »

hahah slimme oplossing umi!

en ja sandra dat kan, ben zelf net begonnen met trainen (vorderingen volgen snel) en heb het idee dat vinder het erg leuk vind.. ze komt in ieder geval al aanrennen als ze de clicker ziet (al zou het ook kunnen zijn omdat ze dan weet dat er snoepjes vogen :roll: we zijn natuurlijk pas net begonnen)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door Tommy2008 »

Ken een moeder van school ... die loopt met kinderwagen naar school om kind te brengen ...haar kat loopt altijd mee ...en wacht netjes buiten de deur tot ze weer uit school komt en loopt dan weer netjes mee naar huis ! en als ze haar toch ff uit het oog is verloren is het ruikend over de vloer ...en ja dan vindt ze haar weer :lol:
Echt een prachtig gezicht ...en als die moeder ff moeten wachten bij school , kruipt de kat onderin het mandje van de wagen !
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door Boomer »

Mijn vorige kat liep altijd mee met de hond uitlaten. En als de kat te ver achterliep dan ging Janco wachten op haar.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door lievelijn »

:grin: dat is liehief :grin:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Help!! Mijn kat loopt me achterna!

Bericht door Umimeis »

Ja, wel heel lief, maar ook lastig.... :icon_shifty:

Als ik lopends ga, sluit ik hem voorlopig wel even op......

Gisteren ging ik even op de fiets weg, ik moest naar het centrum en dat is lopends nog best ver, maar toen ging hij me ook bijna achterna. Maar hij bleef net op het randje vd uitrit/afrit zitten.
Ik ben bang dat hij me straks toch achterna zal gaan, ook al ga ik op de fiets weg.

Nou ja ik ziek geen andere oplossing om hem voorlopig maar op te sluiten als ik weg ga. Wel sneu voor hem, maar het is voor zijn eigen bestwil en veiligheid.

Maar het is wel frustrerend hoor, want ik gun hem de vrijheid om lekker naar buiten of naar binnen te gaan wanneer hij dat wil.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Mijn kat loopt me buitenshuis achterna

Bericht door lievelijn »

Umimeis schreef:lievelijn schreef:
:grin: dat is liehief

Ja, wel heel lief, maar ook lastig....
maar ik reageerde ook op boomer ;-) had toh a de tip voor het trainen gegeven verder heb ik ook geen idee sorry
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn kat loopt me buitenshuis achterna

Bericht door Umimeis »

Haha ok.

Inmiddels loopt Flea me niet achterna, sinds hij wat geschrokken was van de rijdende auto's. Hij wou toen net de weg overrennen toen er een auto kwam aangereden. Gelukkig voor hem en voor mij dat dit niet gebeurd is, hij stopte met rennen en kwam toen bang naar me toe gerend. Ik schrok me ook kappot :shock: en riep nog keihard
"Flea". Zo kon ik hem nog net tegenhouden.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie