Ik heb nooit gewild dat mijn katten op tafel komen. Ik heb genoeg dingen waar ze lekker hoog kunnen liggen.
Dit is me op een zekere hoogte gelukt.
Alleen als ik weg ben gaat hij op tafel. Ik weet niet waarom, want er staat niets op tafel.
Kan ik dit eigenlijk oplossen?
Ik heb dit niet gewild, omwille dat bij een vriendin thuis, de katten er zo op tafel springen zelfs, wanneer je aan het eten bent of je drinken op tafel staat.
Het is voor ons mss niet zo een probleem, maar naar volk toe vind ik dit niet gepast. Daarom heb ik gezegd het mag niet, om de kat ook niet in verleiding te brengen
dank u
Hoe kan ik dit afleren?
Hoe kan ik dit afleren?
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Re: Hoe kan ik dit afleren?
onze poes weet ook heel goed da als we eten ze niet op het gedekte stuk tafel mag. De rest van de tijd mag ze dit wel, op het aanrecht daarintegen mag ze helemaal niet. maar als je het alleen niet wilt voor bezoek, kun je het gewoon zo laten als het nu is toch? ze doet het dus niet als jij thuis bent.
maar wa bij ons goed hielp om de kat van het aanrecht te houden als we er niet waren, was aluminiumfolie rechtop langs het gehele aanrecht omhoog te zetten.. als ze niet kunnen zien waar ze landen springen de meeste katten niet zomaar... we hebben dit een weekje vol gehouden en toen was eigenlijk het interessante er wel af... hopelijk heb je wat aan deze tip..
maar wa bij ons goed hielp om de kat van het aanrecht te houden als we er niet waren, was aluminiumfolie rechtop langs het gehele aanrecht omhoog te zetten.. als ze niet kunnen zien waar ze landen springen de meeste katten niet zomaar... we hebben dit een weekje vol gehouden en toen was eigenlijk het interessante er wel af... hopelijk heb je wat aan deze tip..
- beestenbende
- Panter
- Contacteer:
hier net zo. Ze mogen best op de eettafel liggen, maar niet als we eten...de salon tafel is wel echt verboden...maar ja, als je binnenkomt zie je ineens een 4 tal katten errug snel van juist díe tafel springen. Dus of je het echt kan voorkomen... :e 

groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
wat je kan doen is een stuk spaanplaat of zo bekleden met plakplastic, met de plakkant naar buiten.
leg dat in je afwezigheid op de tafel of aanrecht.
de katten zien het niet aankomen, en halen een paar plakvoeten als ze toch op het verboden oppervlak springen.
dit zijn ze meestal snel zat
leg dat in je afwezigheid op de tafel of aanrecht.
de katten zien het niet aankomen, en halen een paar plakvoeten als ze toch op het verboden oppervlak springen.
dit zijn ze meestal snel zat

" als ze niet kunnen zien waar ze landen springen de meeste katten niet zomaar "
Hihi, dan heb ik geloof ik een Kamikazekat
Tony springt overal op, of hij het nou ziet of niet... Hij mouwt wel waarschuwend voordat hij ergens opspringt.. Alsof hij zegt "pas maar op he?! ik kom er aan"
Ik krijg het hem niet afgeleerd, misschien probeer ik die plakplank wel eens. Geen slecht idee
hij heeft een hekel aan plakpootjes
Aaaaaaaaw
Hihi, dan heb ik geloof ik een Kamikazekat

Tony springt overal op, of hij het nou ziet of niet... Hij mouwt wel waarschuwend voordat hij ergens opspringt.. Alsof hij zegt "pas maar op he?! ik kom er aan"
Ik krijg het hem niet afgeleerd, misschien probeer ik die plakplank wel eens. Geen slecht idee

ik zei niet voor niks de meeste
want ken er inderdaad ook wel die het wel doen..

- fazerdriver
- Huiskat
Heb van de week ook geprobeerd om aluminiumfolie op de tafel te zetten zodat Kwibus hopelijk niet zou springen. Maar helaas ook hij springt er gewoon over heen.
Dan nu maar het plakplankje gaan uitproberen. Eens kijken of dat wil helpen.
Dan nu maar het plakplankje gaan uitproberen. Eens kijken of dat wil helpen.