Ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Carlos, 26 jaar oud studerend en woonachtig in Utrecht. Zo lang ik mij kan heugen ben ik altijd omgeven door katten die wji thuis hadden als huisdier, maar ook katten waarmee ik lag te kroelen op straat toen ik jonger was. Ook als nu een kat zie lopen op straat, haal ik de kat altijd aan en geef ik wat aandacht. Ik ben echt gek op katten kan ik wel zeggen. Tot een jaar of 4 terug is mijn kat na 18 jaar helaas overleden. Die kat was echt mijn vriend.
Nu een aantal jaar later en woonachtig op een kamer van 16m2 in een flat (4 hoog) met 2 medestudenten, blijf ik het omgeven zijn door een kat missen. Ik zou dan ook graag een kat nemen, liefst 2 kittens (familie). Daar ik op een kamer woon, is mijn vraag of dit überhaupt mogelijk is. In de zin van de beperkte ruimte. De kat zou kunnen rondlopen in het huis, maar in de avond/nacht is mijn deur altijd dicht ivm privacy. Daarbij is de ruimte waar de kat zich zou kunnen bewegen (zonder de kamers van mijn medestudenten mee te nemen) ongeveer 40m2. Is dit te klein voor een kat, 2 katten? Het plan is dat ik hier nog maximaal 3 jaar woon en dan een huis voor mijzelf heb (ik weet het, de eeuwige student

Kort gezegd zijn de vragen aldus:
1) Kunnen katten op een beperkte ruimte van maximaal 16-40m2 leven als zij als kitten worden aangeschaft?
2) Op welke manier kan ik er voor zorgen dat het ´mijn´ kat blijft, zonder dat hij zich al teveel hecht aan mijn huisgenoten?
3) Beter 1 of 2 kittens aanschaffen?
4) Waar de kattenbak en krabpaal plaatsen; mijn kamer of de gang/keuken?
Alvast bedankt!
Carlos