# 's Nachts alleen in de woonkamer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Sweatsticky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:33
Locatie: Achterhoek

# 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Sweatsticky »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben van plan om binnenkort een katje aan te schaffen. Ik heb alle spulletjes al in huis gehaald. Ik doe vrijwilligerswerk in een asiel en ben ook van plan om daar een katje vandaan te halen. Momenteel zit er geen katje voor mij bij. Ik ben opzoek naar een jong katje tot ongeveer een jaar oud.
Ik wacht dus tot er een leuke katje komt, die bij mij past. :eangel:
In de tussen tijd lees en leer ik hier op het forum veel over de aanschaf van een katje.
Wat ik me nog afvraag is het volgende; Ik wil het katje s'nacht gewoon in de woonkamer laten. Kan ik hem of haar de eerste nacht gewoon alleen in de woonkamer laten? Ik heb dan natuurlijk geen zicht op hem en ik weet niet of hij de boel zal slopen. :enaughty: Of moet ik hem eerst in een kleinere ruimte laten wennen?
Is het verder erg om het helemaal donker in huis te laten of vinden ze het fijn als er toch ergens een lampje brand? :idea:

Groetjes,

Sweat-sticky
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: s'nachts alleen in de woonkamer...

Bericht door beestenbende »

Ik heb ze altijd vanaf het begin alleen in de woonkamer gelaten. Anders moet je ze het later weer afleren en dat gaat niet makkelijk. Maar om slopen tegen te gaan, kan je overwegen om 2 katjes te nemen, zo hebben ze ook veel aan elkaar. Slopen doen ze bij mijn weten pas als ze zich vervelen of uit protest. Ik heb altijd 2 katten van dezelfde leeftijd gehad, zodat ze lekker samen konden spelen. Over het licht aan of uit moet jezelf weten. Maar ook hier geld afleren kost meer tijd. Ik ging altijd gewoon naar boven en liet de lichten uit. Zo is ze dat vanaf het begin gewend.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Sweatsticky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:33
Locatie: Achterhoek

Re: s'nachts alleen in de woonkamer...

Bericht door Sweatsticky »

Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie...
Ik wil beginnen met 1 katje...ik ben best veel thuis dus ik hoop dat dat goed gaat...
Als het niet goed gaat kan ik altijd nog overwegen om er een tweede bij te nemen...

Ik denk dat ik het ook gewoon maar moet aanijken en meteen maar in de woonkamer laten..
ik merk het vanzelf..haha..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: s'nachts alleen in de woonkamer...

Bericht door Sandra W »

Zorg er dan wel voor dat je kittentje goed weet waar de kattenbak zich bevindt, anders stap je 's-morgens slaapdronken in een ongelukje ;-).

groeten,
Sandra

PS: leuk dat je vrijwilliger van een asiel bent!
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: s'nachts alleen in de woonkamer...

Bericht door Muizenis »

Net als bij kinderen geldt ook voor katten... aanleren is makkelijker dan afleren! Ik denk dat het juist wel goed is om het katje alleen te laten. Ze kan dan in haar eigen tempo het nieuwe "thuis" gaan ontdekken. Zolang ze maar maar bij haar eten, drinken en de kattenbak kan komen. Wanneer dit goed gegaan is kun je haar 's ochtends belonen met een paar kattensnoepjes!

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Lana »

Ik heb lana altijd in de keuken gedaan. Overdag als we weg zijn maar ook s'nachts..

Het grote nadeel is nu dat ze het ritme van ons in haar kop heeft. Bij ons gaat altijd rond 6 uur de wekker en mag ze de keuken uit.
Als we een dag wat langer kunnen blijven liggen, wordt ze dus automatisch ook om 6 uur wakker en gaat heel irritant hard zitten mauwen.. (of dat ze zeggen wil, ERUIT!! het is 6 uur!!)
We hebben de deurklink er al uitgehaald omdat ze de deur open kan maken en ons dan komt wekken..
Elke keer ben ik de sigaar dat ik eruit moet om haar eruit te laten. We zitten er nu ook over na te denken haar gewoon te laten lopen s'nachts..
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Sweatsticky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:33
Locatie: Achterhoek

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Sweatsticky »

Haha..de deurklink eruit....Inderdaad die poezebeesten zijn vaak zo slim dat ze de deur wel openkrijgen... :lol:
Ik ga het allemaal meemaken ik heb er zin in...alles is al mooi voorbereid nu alleen nog een lief poesje..

Bedankt voor jullie reacties...
Ik laat het wel weten als ik een leuk katje in huis heb genomen
Gebruikersavatar
Sweatsticky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:33
Locatie: Achterhoek

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Sweatsticky »

Ik heb een kitten in huis...het is een poesje van 3 maand...en ze heet Foxy
Wat een schat...nog geen uur in huis en nu al druk aan het spelen met een muisje...

ze heeft al wat gegeten en wat gedronken...

2 weken terug was ze aangereden en daarna bij ons in het asiel tercht gekomen...
eerst liep ze nog een beetje mank en had ze haar oogjes wat ontstoken...
nu twee weken later is ze zo mooi opgeknapt...geen last meer van het pootje...oogjes zijn al mooi helder...
Helemaal door de dierenarts nagekeken en ze is verder gezond...
Meteen geent en gechipt...
Ik moet alleen de oogjes nog een beetje zalven...

Ik hoop dat ze het fijn vind bij mij thuis...

groetjes
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Muizenis »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Fijn ook dat ze goed terecht gekomen is. Hoe ziet ze eruit? Aan haar naam te horen zou ze een beetje rossig moeten zijn ;)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Sweatsticky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:33
Locatie: Achterhoek

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Sweatsticky »

een grijs poesje...ja je zou rood denken...maar ik vond het gewoon een leuke naam..haha...

Ik ben haar vacht nu aan het bekijken en zie dat er wel witte puntjes zichtbaar zijn...het zijn beestjes want ze bewegen...ze krabt zich ook?! :roll:
even opzoeken wat dat kan zijn


Het zullen luizen zijn....lijken witte schilffers met een oranje kopje.....
wat kan ik daar het beste tegen doen?....
Is dat besmettelijk?....ik bedoel moet ik mijn kleding en vloer en dergelijke ook behandelen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Sandra W »

Je kunt het beste goede ontvlooipipetjes halen die tegelijkertijd ook veel wormen en parasieten dood, zoals bijvoorbeeld Stonghold. De dierenarts verkoopt deze pipetjes, maar ze zijn helaas wel ontzettend duur.

Eigenlijk had jouw asiel dit allang zelf moeten zien en verhelpen, dus ik zou gewoon even met je katje terug naar het asiel gaan voor een gratis behandeling ;-).

Verder moet je nu alles in haar buurt even goed stofzuigen en je kleding even wassen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Sweatsticky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:33
Locatie: Achterhoek

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Sweatsticky »

Hadden we inderdaad al eerder kunnen zien....
Net pippetjes opgehaald bij de dierenarts op rekening van het asiel....
vanavond aanbrengen en morgen alles grondig reinigen....
hoop dat het werkt...

Groetjes..
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Seemy »

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Sweatsticky. Hij voelt zich al helemaal op zijn gemak bij je! :grin:
Ook nog welkom op het forum :edance:

Succes met het bestrijden van de luizen, hopen dat het snel weg is!


groetjes
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Shaz »

Nog gefeliciteerd met je katje! Jammer dat je dan meteen met ongedierte begint, maar goed dat hebben wij ook met al onze katten gehad en daarna hebben we nooit meer last gehad.
Hoe gaat het nou met het alleen in de woonkamer blijven 's nachts?
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Sweatsticky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:33
Locatie: Achterhoek

Re: 's Nachts alleen in de woonkamer

Bericht door Sweatsticky »

Vanaf het begin gaat het helemaal goed....geen enkel probleem...s'avonds als wij naar boven gaan leggen wij haar in haar mandje aan de verwarming met een knuffel erbij..hihi....
En dan blijft ze lekker liggen....s'morgens als we beneden komen ligt ze nog lekker te slapen...maakt niet uit of dat om 7 uur of om 9 uur is...dan rekt ze zich lekker uit en komt ons even kopjes geven...echt heel schattig...dan wacht ze op haar eten...en daarna natuurlijk lekker spelen...

Ze heeft nog niks kapot gemaakt in huis...speelt lekker op de krabpaal of met haar muisjes....
Een ideaal poesje....

Het enige is dat ze soms op mij of op mijn partner af komt met haar oortjes in de nek en een hoge rug...en heel soms blaast ze naar ons...en dan rent ze meteen weer weg...alsof ze ergens van geschrokken is...terwijl wij gewoon op onze stoel zitten...
Vaak pak ik haar dan gelijk op (als ik haar te pakken krijg) en dan begint ze meteen weer te knorren en is alles goed....
Ik weet echt niet waarom ze dat doet...soms zo in 1 keer uit het niks...

Ongedierte is weg....Gelukkig!...Woensdag gaat ze naar de dierenarts voor haar tweede enting en over twee weken geef ik nog een pipetje stronghold.

Groetjes Sweatsticky
Gesloten