Veranderd gedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Christa Barry
Kitten

Veranderd gedrag

Bericht door Christa Barry »

Sinds vijf dagen is onze kater Boots totaal veranderd van een wilde, stoeilustige en graag buiten verkerende kerel, in een rustige, alleen maar op de bank of bed liggende kater. Het enige wat mij donderdag is opgevallen, is dat hij zijn linkervoorpoot niet neer wil zetten. Dat is intussen al wel weer verbeterd. Ik heb er al over de hele lengte in geknepen en hij geeft geen krimp. Dat was donderdag wel wat anders, toen mocht het niet. Maar echt een pijl op te trekken is er ook niet, want ik mag nooit zijn poten vast houden.
Normaliter is hij actief, kan zijn energie vaak niet kwijt en bespringt dagelijks onze andere kat, Isa. De is daar totaal niet van gediend en blaast dan als een wilde. Nu heeft ze geen last van hem, want Boots ligt alleen maar. Tot mijn grote verbazing komt hij wel weer op het eten af maar pakt het niet meer van Isa af. Ik mag overal aan zitten, over zijn rug, zijn buik kriebelen vindt hij heerlijk. Ogen zien er goed uit, geen derde ooglid of snot te zien. Wel smakte hij gistermiddag en kwijlde een sliert om zich heen. Maar hij taalt er niet naar om naar buiten te gaan.
Hij is eigenlijk een stuk aangenamer voor de andere kat en zelfs mijn man vindt hem nu leuker. Hij aaide hem gisteravond zelfs toen ik bezorgd bij Boots zat. En dat zegt heel wat.
Natuurlijk denk ik er wel over na of ik met hem naar de dierenarts gaan moet, maar ik kan eigenlijk niets vinden, behalve dan het pootje, waar hij bijna niet op staat. Tussen de tenen zie ik niets, want misschien heeft hij ergens in gestaan, het is echt heel vreemd. En ik meen hem donderdag vlak voor hij hinkelde nog gewoon te hebben zien lopen en als ik het goed heb is hij daarna niet buiten geweest. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Het kan ook de overgang zijn, grapte mijn man al!
Christa,
Boots en Suzy, Isa (helaas te vroeg overleden)
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: Veranderd gedrag

Bericht door Sandra W »

Ik vrees dat je toch even naar de dierenarts moet gaan, want een plotselinge gedragsverandering wijst bijna altijd op een onderliggend lichamelijk of psychisch probleem. Katten zijn namelijk totaal niet kleinzerig en heel sterk en tonen hun pijn of ongemak pas heel laat, dus in jullie geval is er zeker iets aan de hand, al is het maar een verstuikt pootje dat door rust vanzelf weer geneest.

groeten,
Sandra
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

klinkt alsof hij koorts heeft.
ik zou zeker naar de dierenarts gaan.
Christa Barry
Kitten

Koorts heb ik gemeten en dat had hij niet. Boots is nog steeds anhankelijk en doet soms een poging om de andere kat te bespringen, maar wordt dan meteen weer afgestraft doordat zijn poot pijn doet. Hij gaat dan hinkelen. Hij loopt en springt gewoon maar ik zie dat hij er wel last van heeft. Verder mag ik alles bij hem doen, overal aan zitten en hij ligt er dan bij te kroelen.
Christa,
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Ben je al naar de dierenarts geweest? Met een zeer pootje kun je hem niet zomaar laten lopen, aangezien het na twee weken nog niet vanzelf weggetrokken is.

groeten,
Sandra
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

Bericht door beestenbende »

Ben ook erg benieuwd, kan best zijn dat er buiten iets is gebeurt, uit een boom gevallen of aangevallen door een hond...Ze hebben zelf dan wel door dat ze rust nodig hebben. Maar inderdaad na 2 weken nog niet over, kan dan ook gebroken zijn...vertel, vertel...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Christa Barry
Kitten

Ik had nooit meer gereageerd. Sorry mensen. Met Boots gaat het weer goed. Hij heeft sinds 10 september een soortgenoot in huis en gisteren en vandaag op mijn plek in bed geplast. Daarover schrijf ik in een ander onder onderwerp meer.
Maar het gaat verder lichamelijk weer goed.
Christa,
Plaats reactie