# Introductie van een nieuw kitten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

# Introductie van een nieuw kitten

Bericht door aiko »

Binnenkort heb ik er een nieuw katje bij

Het wordt een Britse Korthaar (silver tabby). We hebben dit gedaan voor mijn kater :d van 4 maand.
En ik ga niet ontkennen: we willen het zelf ook heel graag.
Nu mijn kater is nogal hevig en nieuwsgierig maar toch ook bang. Graag zou ik de overgang tussen een nieuwkatertje
zo aangenaam mogelijk willen maken voor hen.
Wat kan ik allemaal doen, voor zowel het ophalen van de nieuwe kater als de introductie van elkaar?
Laatst gewijzigd door Admin op 05 jan 2016 17:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: nieuw

Bericht door beestenbende »

een britse korthaar, die zijn heel mooi en lief, (hebben er zelf ook twee vandaar) is het een kitten of een wat ouder exemplaar? Tsja wat je kan doen is eigenlijk nie zo heel veel. Natuurlijk haal je hem op met een reismandje en rij je rustig. Als je thuis bent gekomen, doe je het deurtje open en wacht tot hij er zelf uitkomt. Waarschijnlijk gaat hij juist dan onder een kast of iets dergelijks zitten, maar voor hetzelfde geld tref je er een die vol zelfvertrouwen naar je andere kat toe stapt. Gewoon rustig kijken wat er gebeurt bij de 1e begroeting, kan best zijn dat ze gaan grommen en blazen. Gun ze vooral de tijd om elkaar te wennen en geef je eigen kat nu niet gelijk heel veel aandacht. Dus ga de dingen doen die je anders ook doet, anders benadruk je alleen dat hij inderdaad bang mag zijn en troost gaat zoeken bij jou...Succes en hoor graag het vervolg.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: nieuw

Bericht door aiko »

het is een kitten, als we ze hebben is hij 13 weken :d perfect voor op te halen dus:)
Ja vind het zo magnifieke beesten, dat ik toch maar heb toegegeven om een duurdere kat in huis te halen.
Mijn andere is een HTK kat:d
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: nieuw

Bericht door lievelijn »

ik zou even een kijkje nemen in het subforum aanschaf van een kat of kitten en dan in het subforum kat/kitten erbij. Daar staan een heleboel tips hoe je de overgang zo goed mogelijk kan laten verlopen. Maar een kitten wordt meestal erg goed geaccepteerd.

wel leuk hoor een brit :grin: (wij hebben een halfwasje) veel plezier in ieder geval!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: nieuw

Bericht door Seemy »

Wat leuk!!! Hier nog een britse korthaar gek! :-P :grin:
Wij hebben er zelf ook een sinds 4 maand. Een Blauw/lilac. Ook bij ons gekomen toen hij 13 weken oud was. :verliefd:

Wat voor mij ook al gezegd is,;er is zeker genoeg al te vinden over dit onderwerp, dus snuffel het forum maar eens rond! :grin:

Als die kleine er straks is zou ik zeggen, laat het lekker op zijn beloop, niks forceren, kijken wat ze zelf doen, laten wennen, tijd en geduld en dan komt het vast helemaal goed!


have fun!!
:edance:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gesloten