Gebeten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Lana
Poema
Poema

Gebeten

Bericht door Lana »

Mn zus heeft een poes 'Elvis'. Ze is aan 1 oog blind. Ze probeert haar nu te laten wennen aan de kat van haar vriend omdat ze samen willen gaan wonen..
Die kat is ontsnapt en heeft Elvis aangevallen. Mn zus wilde haar beschermen omdat Elvis duidelijk dat niet aan kan omdat ze geen diepte ziet enzo.. :edoh:
Nu heeft die kat mn zus gebeten.. :-x

Ik heb weleens gehoord dat als een hond iemand heeft gebeten en dat bloed heeft geroken dat hij dat dan vaker zou kunnen doen.. Zal dat bij katten ook zo zijn?
The good, the bad and the pussy!
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: Gebeten

Bericht door Sandra W »

Nee hoor, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken, want katten worden hier echt niet bloeddorstig van. Ik ben al vele keren in het asiel gebeten door bange of wilde katten en die zijn hier gelukkig geen van allen negatief door veranderd of vaker door gaan bijten. Het was gewoon een hele natuurlijke aanval om de indringer van zijn terrein te weren.

Je zus had trouwens beter niet in kunnen grijpen, want door partij te trekken voor de zwakste duurt de machtstrijd alleen maar langer. In de natuur geldt namelijk het recht van de sterkste en het voelt heel onnatuurlijk voor ze als dat nu niet zo is. De volgende keer kan ze dus beter niets doen en even iets lawaaierigs (een boek, een sleutelbos) op de grond gooien als het echt te gortig wordt. Ze schrikken dan en stoppen met vechten zonder dat ze het gevoel krijgen dat er partij getrokken wordt voor de zwakste.

Overigens is een kat met 1 oog niet automatisch de zwakste die bescherming nodig heeft, want mijn één-oog redt zich ook prima in gevechten met andere katten.

En wat betreft dat geen diepte zien: mijn één-oog speelt zonder problemen met het kleinste en het snelste speeltje, dus dat diepte zien valt in de praktijk reuze mee.

groeten,
Sandra
rieneke
Tijger
Tijger

Re: Gebeten

Bericht door rieneke »

dat gaat blijkbaar nog niet goed.
ik begrijp dat de katten eigenlijk apart zaten?
prima, doe de introductie vooral rustig aan.
in de natuur geldt inderdaad het recht van de sterkste, maar in de natuur moet de verliezer ook het territorium verlaten, en dat willen we juist niet.
Plaats reactie